دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

آیا توییتر بیت کوین را می‌پذیرد؟ جک دورسی پاسخ می‌دهد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

جک دورسی، مدیرعامل شرکت‌های اسکوئر و توییتر، در صحبت‌هایش در کنفرانس بی‌ورد (The B Word)، بیت کوین را ارز بومی اینترنت خواند. او در ادامه از احتمال افزودن بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت در توییتر صحبت کرد.

به گزارش کریپتوبریفینگ، دورسی صحبت‌های خود را با اعلام این مسئله آغاز کرد که بیت کوین پتانسیل تبدیل‌شدن به ارز اصلی اینترنت را داراست. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

اگر اینترنت یک ارز بومی داشته باشد، کدام مورد خواهد بود؟ برای من به‌دلیل اصولش، این ارز بیت کوین خواهد بود.

دورسی از ذات آزاد بیت کوین و استقلال آن از سیستم‌های بانکی به‌عنوان این اصول یاد کرد. او در ادامه افزود:

چیزی که می‌خواهم شاهد آن باشم، ارزی استاندارد و سالم در اینترنت است که هر کسی بتواند از آن استفاده کند. برای من، جامعه‌ای که به بیت کوین جهت می‌دهد، الهام‌بخش‌ترین موضوع است. این جامعه مرا یاد روزهای اول اینترنت می‌اندازد.

دورسی از جامعه بیت کوین با عنوان «شدیداً پایبند به اصول»، «به‌شدت عجیب و غریب» و «همواره در حال تکامل» یاد کرد.

او پیش‌تر هم چندین بار از بیت کوین به‌عنوان ارز اصلی اینترنت یاد کرده بود.

دورسی در بخشی از صحبت‌های خود به سراغ شرکت پرداخت اسکوئر هم رفت. این شرکت در حال حاضر به دنبال توسعه راهکارهای پرداخت مبتنی بر اکوسیستم بیت کوین است.

با وجود اینکه اسکوئر ۲۵۵ میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد و به نمایندگی از کاربرانش تراکنش‌های این ارز دیجیتال را انجام می‌دهد، دورسی تأکید کرد که تنها بخشی از تمرکز اسکوئر روی ارزش مالی این ارز دیجیتال است.

او در صحبت‌های خود عنوان کرد که به شرکت‌های مختلف شک دارد و می‌خواهد اسکوئر بدون آن که خللی در جامعه این ارز دیجیتال ایجاد کند، با بیت کوین کار کند. با این رویکرد، اسکوئر چندی پیش توسعه‌دهندگانی برای توسعه پروژه‌های موردنظرش در حوزه بیت کوین استخدام کرد. این شرکت همچنین COPA را ثبت کرده است که هدفش محافظت توسعه‌دهندگان در مقابل مشکلات گواهی‌های ثبت اختراع است.

وی با اشاره به کیف پول سخت‌افزاری اسکوئر که به‌زودی عرضه خواهد شد، اعلام کرد که تمام تلاش‌های شرکتش متن‌باز خواهد بود. شایان ذکر است که در این کیف پول سخت‌افزاری، بر خلاف اسکوئر، کنترل دارایی‌های بر عهده صاحب کیف پول است. دورسی در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

شرکت‌ها و نهادهایی مثل ما ورود به این حوزه را مد نظر قرار می‌دهند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که حضور امثال ما برای جامعه [بیت کوین] مفید باشد. نمی‌توان به بیت کوین فقط به چشم یک دارایی و یک ابزار سرمایه‌گذاری نگاه کرد. این [بیت کوین] پتانسیل تغییر همه چیز را دارد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا توییتر بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت خواهد پذیرفت یا نه، گفت:

باید بتوان هر شکلی از پرداخت که مشتریان [ما] بخواهند از آن استفاده کنند را اضافه کرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد که بیشتر تمرکزش را روی ایجاد یک طرح مشوق اقتصادی گذاشته است که درون شبکه [بیت کوین] کار می‌کند و به‌دنبال تبلیغ نیست. می‌توان گفت که منظور دورسی ایجاد قابلیتی برای خلق ارزش از محتوای تولیدشده کاربران از طریق تراکنش‌های ارزهای دیجیتال. با این حال دورسی چنین موضوعی را به‌صورت صریح بیان نکرد.

به‌عقیده دورسی اگر بیت کوین پیش از یوتیوب، توییتر و فیس‌بوک متولد می‌شد، امروز کسب‌وکارهای آنلاین و شیوه تبلیغات شکل و شمایلی کاملاً متفاوت داشت.

او در صحبت‌های خود به پروتکل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی بلواسکای (BlueSky) هم اشاره کرد اما گفت که این شبکه اجتماعی در مراحل اولیه خود قرار دارد.

دورسی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد که امیدوار است بیت کوین صلح جهانی به همراه داشته باشد. به‌گفته وی، مشکلات و ناکارآمدی‌های سیستم‌های مالی فعلی باعث می‌شود مردم از نتوانند مشکلات بزرگتر را حل کنند و از آنها غافل شوند.

شاید مسخره به نظر برسد، اما اگر مشکلات از این سطح بنیادی رفع شوند، همه چی تا بالا بهتر و بهتر می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044