دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

اشکال در شبکه اتریوم؛ باگ سبب دوشاخه‌شدن زنجیره اتریوم شد!

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بروز اختلال در بلاک چین اتریوم باعث شده است تا بخشی از نودها از شبکه اصلی جدا شوند. توسعه‌دهندگان از کاربران خواسته‌اند تا زمان برطرف‌شدن ایرادات، از انجام تراکنش در شبکه اتریوم خودداری کنند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، یک ایراد فنی در نسخه قدیمی کلاینت گِث (Geth) باعث دوشاخه‌شدن شبکه اتریوم شده است. گِث یا همان گو اتریوم (Go Ethereum) یکی از سه کلاینت اصلی بلاک چین اتریوم است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی گو (Go) پیاده‌سازی شده است و اکثر نودهای شبکه با استفاده از آن فعالیت می‌کنند. اکنون نودهایی که از نسخه قدیمی این کلاینت استفاده می‌کنند به شبکه اصلی اتریوم دسترسی ندارند. این اتفاق می‌تواند خطر شکل‌گیری حمله دوبار خرج کردن (Double-Spending) و از دست رفتن دارایی کاربران شبکه را افزایش دهد.

گِث در توییتر اعلام کرده است که بروز مشکل فنی در نسخه قدیمی این کلاینت سبب دوشاخه‌شدن شبکه اتریوم شده است. تیم توسعه‌دهنده گِث از تمامی نودهای شبکه خواسته است تا سریعاً کلاینت خود را به آخرین نسخه، یعنی نسخه «۱.۱۰.۸» به‌روز‌رسانی کنند که همین چند روز پیش منتشر شد. کلاینت برنامه‌ای است که از آن برای راه‌اندازی نود در شبکه‌های مختلف استفاده می‌شود.

با اینکه اکثر ماینرها از نسخه جدید این کلاینت استفاده می‌کنند و خطر شکل‌گیری هاردفورک وجود ندارد، تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، گفته است استخرهای فلکس پول (Flexpool)، بی‌تی‌سی داتکام (BTC.com) و بایننس همچنان با استفاده از نسخه قدیمی و ناامن این کلاینت فعالیت می‌کنند.

ظاهراً اتریوم تنها شبکه‌ای نیست که از این ایراد فنی ضربه خورده است؛ شبکه‌های بایننس اسمارت چین، پالیگان (Polygon) و دای (DAI) هم ممکن است تحت تأثیر این باگ در معرض آسیب قرار گرفته باشند.

شایعاتی در توییتر دست‌به‌دست می‌شود مبنی بر اینکه بایننس اسمارت چین هم تاکنون تحت تأثیر قرار گرفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این فورک باعث شده تا ۵۴ درصد از نودهای اتریوم از شبکه اصلی جدا شوند.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت گس (GAS) در شبکه اتریوم بسیار بالاتر از حد معمول است.

توسعه‌دهندگان از کاربران خواسته‌اند تا زمان برطرف‌شدن ایرادات مربوط به کلاینت گِث، از انجام تراکنش در شبکه اتریوم خودداری کنند. این درخواست می‌تواند توصیه‌ای برای کاربران باشد تا از انجام تراکنش در دیگر شبکه‌های مرتبط با اتریوم هم خودداری کنند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044