دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

امارات متحده عربی برای آزمایش و راه اندازی ارز دیجیتال داخلی

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

امارات متحده عربی آخرین کشوری است که به رقابت برای آزمایش یک ارز دیجیتال داخلی پیوست. با توجه به برنامه سه ساله 2023-2020 که اعلام می کند ارز دیجیتالی آن راه اندازی شده است ، بانک مرکزی امارات یا CBUAE قصد دارد در میان 10 بانک برتر مرکزی در سراسر جهان قرار گیرد.

استراتژی CBUAE شامل هفت هدف برای کمک به تحریک جاه طلبی های تحول دیجیتال کشور است که در درجه اول خدمات مالی متمرکز است. اخبار خلیج فارس گزارش شده که این تحول به شدت تحت تأثیر آخرین تکرارهای هوش مصنوعی و راه حل های کلان داده انجام خواهد شد.

در حالی که استراتژی نوآوری امارات متحده عربی هدف ساده سازی “سیستم های بازرسی ، نظارت و بیمه” از طریق فناوری است ، دولت با استفاده از UAE Pass ، یک سیستم هویت دیجیتال برای ردیابی شهروندان “برای تقویت مالی و دسترسی آسان به خدمات مالی “

مطابق با هدف خود از بین بردن جهانی فین تک و اقتصاد سبز است ابتکار عمل از چشم انداز 2021 ، دولت امارات متحده عربی پیش بینی توسعه زیرساخت ابر امن برای نوآوری مداوم را دارد. گلف نیوز همچنین از راه اندازی نظرسنجی انجام شده توسط CBUAE با عنوان “نظرسنجی انتظارات و نیازهای آینده” ، که برای 15 ژوئیه 2021 برنامه ریزی شده است ، گزارش داد.

در حالی که کشورهای متعدد خلیج فارس قبلاً آمادگی خود را برای آزمایش فناوری های دیجیتال اعلام کرده بودند ، امارات متحده عربی اولین تنظیم کننده ای است که با یک جدول زمانی مشخص اعلام علاقه می کند.

مربوط: گزارش: نخست وزیر ویتنام از بانک دولتی می خواهد ارز دیجیتال را در بلاکچین آزمایش کند

در حالی که ارز رمزنگاری شده همچنان اعتماد عموم مردم را به خود جلب می کند ، دولت ها توجه بیشتری به تحولات استفاده از بلاکچین و دیجیتالی شدن در سیستم های مالی موجود خود دارند.

در اوایل این ماه ، نخست وزیر ویتنام ، فیم مین چینه علاقه خود را به اشتراک گذاشت در آزمایش یک ارز دیجیتال “به عنوان بخشی از استراتژی توسعه دولت الکترونیکی گسترده تر”. بر خلاف این پیشرفت ، دولت ویتنام قبلا استفاده از بیت کوین را ممنوع کرده بود (BTC) برای پرداخت. با این حال ، شهروندان همچنان مجاز به سرمایه گذاری خصوصی در BTC هستند بدون اینکه انتظار نظارت قانونی را داشته باشند.

با افزایش روز به روز حضور بیت کوین در امور مالی اصلی ، دولت های سراسر جهان در حال بررسی مجدد پرونده استفاده از بیت کوین و پیامدهای مستقیم آن در تغییر قدرت سیاسی هستند.