دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

طرح سنا برای اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه به رأی گذاشته می‌شود

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

مذاکرات سنای آمریکا بر سر لایحه مرتبط با اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال بدون اعمال تغییرات به پایان رسیده و قرار است همان طرح اصلی سه‌شنبه این هفته به رأی گذاشته شود.

به گزارش کوین تلگراف، یکی از اهداف این لایحه تأمین ۲۸ میلیارد دلار از منابع مالی موردنیاز برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری زیرساختی آمریکا، از طریق دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال بوده و قرار است با اجرایی‌شدن این طرح مقررات گسترده مربوط به تهیه گزارش مالیاتی توسط اشخاص ثالث بر تمامی کسب‌وکارهای مرتبط با ارز دیجیتال که به‌عنوان «کارگزار» شناسایی می‌شوند اعمال شود.

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، معاون حقوقی شرکت کامپاند فایننس (Compound Finance)، امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که اتمام مذاکرات مربوط به مفاد این لایحه در سنا به رأی گذاشته شده و با توجه به اینکه ۶۹ نماینده رأی موافق و ۲۹ نماینده رأی مخالف به اتمام مذاکرات داده‌اند، تصویب شد که بحث درباره این موضوع تا رأی‌گیری روز سه‌شنبه متوقف شود.

چروینسکی تأکید کرد که نمایندگان سنا همچنان می‌توانند با اتفاق آرا پیش از رأی‌گیری نهایی اصلاحیه این طرح را به تصویب برسانند.

مذاکرات نمایندگان سنا بر سر مقررات بحث‌برانگیز مربوط به اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال در طرح سرمایه‌گذاری زیرساختی آمریکا متوقف شده و قرار است نسخه بدون تغییر این لایحه روز سه‌شنبه به رأی گذاشته شود.

تعریف گسترده‌ای که برای مفهوم «کارگزار ارز دیجیتال» در متن این لایحه ارائه شده، شوک سنگینی را به بدنه صنعت ارز دیجیتال وارد کرده است. کارشناسان معتقدند که مفهوم کارگزار در این لایحه ماینرها، مشارکت‌کنندگان در استخرهای سهام‌گذاری، دیگر اعتبارسنج‌های شبکه و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای ارز دیجیتال را هم در بر می‌گیرد و ممکن است در آینده این گروه هم مشمول مقررات ارائه گزارش مالیاتی شخص ثالث شوند.

ارائه گزارش مالیاتی شخص ثالث به قانونی اشاره دارد که برخی از کسب‌وکارها و اشخاص را ملزم می‌کند تا جزئیات مربوط به درآمد خود را به طور دقیق به اداره درآمد داخلی آمریکا گزارش دهند. در بسیاری از موارد، طبق این قوانین مالیاتی، کسب‌وکارهایی که به‌عنوان شخص ثالث شناخته می‌شوند باید اطلاعات مربوط به پرداخت‌های خود به سایر مؤسسات و اشخاص را هم در اختیار اداره درآمد داخلی آمریکا قرار دهند.

جامعه ارز دیجیتال اخیراً از اصلاحیه ارائه‌شده توسط پت تومی (Pat Toomey)، راب وایدن (Rob Wyden) و سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتورهای آمریکایی، حمایت کرده است. این اصلاحیه تعریف کارگزار در لایحه سنا را محدودتر کرده و در آن ماینرها، اعتبارسنج‌های شبکه و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از ارائه گزارش مالیاتی معاف شده‌اند. با این حال، بیشتر قانون‌گذاران از اصلاحیه رقیب، یعنی اصلاحیه مشترک راب پورتمن (Rob Portman)، مارک وارنر (Mark Warner) و کریستن سینما (Kyrsten Sinema) حمایت کرده‌اند که در آن فقط ماینرها، اعتبارسنج‌های شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام و ارائه‌دهندگان کیف پول‌های ارز دیجیتال از رعایت مقررات این لایحه معاف شده‌اند.

بر اساس رشته‌توییتی که سناتور لومیس در ۸ اوت (۱۷ مرداد) منتشر کرد، هر دو طرفی که قصد اصلاح این لایحه را دارند، به‌دلیل اختلاف‌نظر، در ۳۰ ساعت باقی‌مانده تا رأی‌گیری در تنگنا قرار گرفته‌اند. در آمریکا قانونی وجود دارد که به سناتورها اجازه می‌دهد ۳۰ ساعت مانده به رأی‌گیری یک لایحه، برای اقدام در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

سناتور لومیس گفته است:

در حالی که برخی از سناتورها می‌خواهند بر لایحه سرمایه‌گذاری زیرساختی تمرکز کنند تا بتوانند اطلاعات خود را در رابطه با هزینه‌های این لایحه افزایش دهند، چاک شومر (Chuck Schumer)، رهبر اکثریت سنا، می‌خواهد سریع‌تر رأی‌گیری نهایی را ترتیب دهد تا بتواند بر دیگر قوانین [در دست بررسی سنا] تمرکز کند و اجازه رأی‌گیری برای اصلاحیه را نخواهد داد، مگر اینکه این اتفاق بیفتد (سناتورها در ۳۰ ساعت باقی‌مانده تا رأی‌گیری در مورد لایحه اقدام کنند).

لومیس افزود:

تصور می‌کنم که اگر می‌توانستیم به اصلاحیه رأی مثبت دهیم، جامعه ارز دیجیتال از نتیجه این کار راضی می‌شد.

در صورتی که سنا روز سه‌شنبه این طرح را تصویب کند، تبدیل‌شدن این لایحه به قانون نیاز به تأیید مجلس نمایندگان دارد و این موضوع فرصت بیشتری را برای تجدیدنظر درباره مقررات مربوط به ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044