دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

الیزابت وارن: در مقابل خطرات ارزهای دیجیتال پاسخی هماهنگ و جامع ارائه کنید

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

الیزابت وارن (Elzabeth Warren)، نماینده دموکرات مجلس سنا، در نامه‌ای به جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از او خواست تا پاسخی جامع و هماهنگ در ارتباط با تهدیدهای حوزه ارزهای دیجیتال و به‌ویژه باج‌افزارها مهیا کند.

به گزارش کوین دسک، وارن که از جمله مخالفان ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، دولت آمریکا را ملزم به اتخاذ رویکردهای قانونی برای کاهش خطرات ارزهای دیجیتال در حوزه سیستم‌های مالی کرده است.

وارن دیروز در یک نامه سرگشاده خطاب به جنت یلن، شورای نظارت بر ثبات مالی را ملزم کرد تا پاسخی هماهنگ و جامع در ارتباط با خطرات حوزه ارزهای دیجیتال آماده کند.

وارن در نامه خود عنوان می‌کند که نگرانی‌ها در مورد نبود قانون‌گذاری‌های کافی در بحث خطرات ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان روزبه‌روز در حال افزایش است. او در ادامه به این مسئله هم اشاره کرد که تقاضا برای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و ارزش بازار نزدیک به ۲ تریلیون دلاری این بازار می‌تواند خطراتی سیستماتیک برای نظام مالی آمریکا به همراه داشته باشد.

این اولین بار نیست که وارن طی نامه‌ای به مقامات آمریکا نسبت به نگرانی‌های حوزه ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهد. اوایل این ماه وارن در نامه‌ای به گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خواستار شفافیت در حوزه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تا پایان ماه جاری میلادی شد. او در جلسه بررسی صلاحیتش برای ریاست کمیته فرعی سنا در سیاست‌های مالی هم از ذات پرریسک ارزهای دیجیتال انتقاد کرده بود.

وارن در بخشی از نامه خود می‌نویسد:

افزایش برخورد نظام مالی با ارزهای دیجیتال به معنی آن است که زیان‌های مربوط به این بازار ممکن است در فضای مالی [سنتی] پخش شود.

او با اشاره به خطرات ناشی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال برای بانک‌ها، تهدیدهای منحصربه‌فرد استیبل کوین‌ها، ظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، مخفی‌بودن هویت‌ها در این حوزه و ویژگی‌های ارزهای دیجیتال در قوی‌تر کردن مجرمان سایبری و هکرها، این موارد را نمونه‌هایی از حضور همه جانبه ارزهای دیجیتال در نظام مالی توصیف کرد.

او همچنین رویکرد فعلی دستگاه‌های قانون‌گذاری در آمریکا در قبال ارزهای دیجیتال را «گسسته» توصیف کرد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044