دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

انتقاد شدید ویتالیک بوترین از پذیرش بیت کوین در السالوادور

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

انتقاد شدید ویتالیک بوترین از پذیرش بیت کوین در السالوادور – ارزدیجیتال

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، پذیرش بیت کوین در السالوادور را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته است که طرفداران افراطی بیت کوین در برابر عواقب حمایت بی‌چون‌وچرای خود از این قانون مسئول هستند.

به گزارش کریپتو بریفینگ، ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، سیاست‌های دستوری پذیرش بیت کوین در السالوادور را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته است این تصمیم «بدون ملاحظه» عملی شده و برخلاف آرمان‌های آزادی‌خواهانه‌ای است که برای جامعه ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد. گفته‌های بوترین در واکنش به پست منتشرشده در یکی از انجمن‌های شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) است که از اجباری‌بودن قانون پذیرش بیت کوین نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، انتقاد کرده بود.

بوترین تأکید کرده است که تشویق میلیون‌ها نفر به استفاده از بیت کوین آن هم بدون هیچ آموزش قبلی‌ای، می‌تواند به کلاهبرداری از افراد و هک‌شدن حساب‌های شخصی آنها منجر شود. او در ادامه هم آن دسته از اعضای جامعه ارز دیجیتال را که بدون توجه به مسائل کارشناسی سیاست‌های بحث‌برانگیز بوکله را ستایش می‌کنند، مورد انتقاد قرار داد. بنیان‌گذار اتریوم طرفداران افراطی بیت کوین را مسئول حمایت بی‌چون‌وچرا از قانون جدید السالوادور دانسته است.

پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز قانونی السالوادور تاکنون چندان بدون درگیری نبوده است و در اوایل سال جاری میلادی با اعتراض و انتقاد شدید از دولت بوکله همراه شد. نایب بوکله پیش از این هم به‌خاطر استبدادگرایی‌های خود مورد انتقاد قرار گرفته است که از جمله این موارد می‌توان به اعمال زور برای پیشبرد برنامه‌هایش در مجلس السالوادور و دیکتاتور خواندن خود در توییتر اشاره کرد. او اوایل سال ۲۰۲۰ با گروهی از سربازان ارتش السالوادور مجلس این کشور را تصرف کرد تا نمایندگان را مجبور به موافقت با یکی از طرح‌های خود کند.

بوترین گفته است:

هیچ نکته نامناسبی در رابطه با این عقیده وجود ندارد. اجبار کسب‌وکارهای به پذیرش یک ارز دیجیتال خاص برخلاف آرمان‌های آزادی‌خواهانه‌ای است که در فضای ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، فشارآوردن به مردم السالوادور برای استفاده از بیت کوین، در حالی که تقریباً هیچ تلاشی برای آموزش آنها نشده، بی‌ملاحظگی است و بسیاری از مردم بی‌گناه را در معرض خطر هک‌شدن و کلاهبرداری قرار می‌دهد.

بنیان‌گذار اتریوم افزود:

همه باید [از این موضوع] خجالت بکشند. بسیار خب، افراد اصلی‌ای را که [در این مورد] مسئول هستند خطاب قرار می‌دهم: طرفداران افراطی بیت کوین، کسانی که بدون فکرکردن [به این موضوع] آن را ستایش می‌کنند باید از خود خجالت بکشند.

موردی یافت نشد.

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044