دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ایلان ماسک در توییتر: سعی نکنید با دوج کوین پولدار شوید چون دوج کوین خودش پول است!

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود بار دیگر درباره دوج کوین صحبت کرده و با استفاده از تصویر طنزی مربوط به فیلم سینمایی مشهور ماتریکس، سعی کرده است تا به‌ دنبال‌کنندگان خود بگوید که دوج کوین دقیقاً عملکردی مشابه پول دارد.

به گزارش یوتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و طرفدار بزرگ دوج کوین، اخیراً از دنبال‌کنندگان خود خواسته است تا تصور خود را از جهانی که بر محور ارزهای فیات شکل گرفته تغییر دهند.

این میلیونر پرحاشیه روز گذشته تصویر طنزی مربوط به فیلم مشهور «ماتریکس» را در توییتر خود منتشر کرد که در آن نئو (Neo)، شخصیت اصلی فیلم، از یک سگ شیبا اینو که به جای مورفیس (Morpheus)، یکی دیگر از شخصیت‌های ماتریکس، قرار گرفته بود می‌پرسد «چرا سعی می‌کنی به من بفهمونی که می‌تونم با دوج کوین پولدار بشم؟».

در ادامه این گفتگو، سگ شیبا اینو به کیانو ریوز (Keanu Reeves)، بازیگر نقش نئو، می‌گوید که دوج کوین در واقع خودش یک نوع پول است و به نحوی از او می‌خواهد که دیگر روی ارزهای فیات تمرکز نکند.

ایلان ماسک در توییتر: سعی نکنید با دوج کوین پولدار شوید چون دوج کوین خودش پول است!
تصویر توییت ایلان ماسک

این اولین باری نیست که ماسک از المان‌های مربوط به فیلم ماتریکس در توییت‌های خود استفاده می‌کند. او پیش‌تر در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) از دنبال‌کنندگان خودخواسته بود که «قرص قرمز را انتخاب کنند».

این جمله ایلان ماسک به بخش مشهوری از داستان فیلم ماتریکس اشاره دارد که در آن مورفیس از نئو می‌خواهد تا بین دو قرص آبی و قرمز یکی را انتخاب کند. مورفیس در این سکانس به نئو می‌گوید که اگر قرص آبی را انتخاب کند تمامی اتفاقات عجیبی که پشت سر گذاشته است را فراموش خواهد کرد و به زندگی عادی باز خواهد گشت، اما اگر قرص قرمز را انتخاب کند وارد ماتریکس می‌شود و در آنجا چالش‌های زیادی پیش رویش خواهد بود. این اصطلاح توسط برخی از گروه‌های رادیکال به‌عنوان یک مفهوم انفعالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مردم می‌خواهد تا چشم خود را بر دروغ‌های ساخته شده توسط اجتماع باز کنند.

ایلان ماسک در جریان کنفرانس مجازی بی ورد (The B Word) که هفته گذشته برگزار شد، از دولت آمریکا انتقاد کرد و گفت که دولت مانند «شرکت مادر» عمل می‌کند و صنعت ارزهای دیجیتال هم به نحوی زیرمجموعه‌ای از آن است.

ماسک گفته است:

تصور می‌کنم این دوگانگی اشتباه است که به این صنعت (ارز دیجیتال) و دولت به طور مجزا نگاه کنیم. دولت [مانند] شرکت مادر است.

به نظر می‌رسد که جامعه دوج کوین در این مدت از منطق «۱ بیت کوین = ۱ بیت کوین» پیروی کرده است. تفکری که اخیراً در جامعه بیت کوین مطرح شده و باعث کاهش توجه برخی از سرمایه‌گذاران به ارزش دلاری بیت کوین شده است.

این موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاران دوج کوین را که از سقوط ۷۳ درصدی قیمت این ارز دیجیتال، از اوج تاریخی ۰.۷۳ دلاری ۸ مه (۱۹ اردیبهشت)، صدمه دیده‌اند را تا حدودی دلداری دهد.

اظهار نظرهای اخیر ایلان ماسک تا حدودی دوج کوین را از مخمصه بیرون کشیده و باعث رشد ۳ درصدی قیمت این ارز دیجیتال شده است.

ایلان ماسک در توییتر: سعی نکنید با دوج کوین پولدار شوید چون دوج کوین خودش پول است!
نمودار قیمت دوج کوین (نمای ۱ ساعته بازار دوج کوین/تتر)

محدود بودن عرضه کل بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد، می‌تواند از شکل‌گیری تورم در بازار این ارز دیجیتال جلوگیری کند. با این حال عرضه دوج کوین بر خلاف بیت کوین نامحدود است.

مارک کوبان، مالک ثروتمند تیم بسکتبال دالاس مائوریکس (Dallas Mavericks) و یکی دیگر از حامیان برجسته دوج کوین، گفته است که افزایش تعداد واحدهای دوج کوین می‌تواند این ارز دیجیتال را به ارزی موفق تبدیل کند.

در جریان کنفرانس مجازی بی ورد هم ایلان ماسک گفت که موفقیت دوج کوین می‌تواند سرگرم‌کننده‌ترین و البته کنایه‌آمیزترین اتفاقی باشد که در آینده می‌افتد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044