دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

تحلیل قیمت ریپل؛ بعد از رشد ۵۴ درصدی قیمت منتظر چه چیزی باشیم؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

قیمت ریپل با رشد ۵۴ درصدی که در ۷ روز گذشته تجربه کرده به بالاترین سطح خود در ۳ ماه گذشته رسیده است. با این حال شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال بیش از حد بالاست و احتمال سقوط از سطوح فعلی وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، با ادامه روند صعودی قدرتمند ریپل، قیمت این ارز دیجیتال تقریباً به بالاترین سطح خود در ۳ ماه گذشته رسیده است. با این حال، افزایش شدید قیمت از هفته گذشته تاکنون، می‌تواند به ارزش‌گذاری بیش از حد ریپل در بازار منجر شود و احتمال بازگشت قیمت به سطوح قبلی را افزایش دهد.

قیمت ریپل روز گذشته توانست با افزایشی ۱۸ درصدی برای اولین بار از ۲۲ مه (۱ خرداد) از ۱.۲ دلار عبور کند. این حرکت بخشی از روند صعودی گسترده ریپل است که از ۲۰ ژوییه (۲۹ تیر) آغاز شد. در این تاریخ ریپل با قیمت ۰.۵۴ دلار معامله می‌شد و از آن زمان تاکنون قیمت آن ۱۳۴ درصد افزایش یافته است. گفتنی است که ریپل در ۷ روز گذشته هم رشدی ۵۴ درصدی را تجربه کرده است.

اشباع خرید در بازار ریپل

به‌دنبال شکل‌گیری آخرین حرکت صعودی در بازار ریپل، دو اندیکاتور کلاسیک اصلاح قریب‌الوقوع قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

اولین اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) است. شاخص قدرت نسبی مقدار تغییرات قیمت را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند موقعیت‌های اشباع خرید و یا اشباع فروش را شناسایی کند. RSI همواره در بازه‌ای بین صفر تا ۱۰۰ نوسان می‌کند. اگر شاخص بالای سطح ۷۰ قرار داشته باشد، بازار در وضعیت اشباع خرید و اگر زیر سطح ۳۰ باشد، بازار در وضعیت اشباع فروش است.

در شرایطی که RSI بالای سطح ۷۰ باشد، معمولاً خریداران دارایی خود را در سطوح قیمتی بالا به فروش می‌رسانند تا بتوانند حداکثر سود ممکن را کسب کنند. از طرفی دیگر، اگر RSI زیر سطح ۳۰ باشد، فرصتی برای معامله‌گران فراهم می‌شود تا در قیمتی که نسبتاً پایین به نظر می‌رسد اقدام به خرید کنند.

در نمای ۱ روزه بازار ریپل/ دلار، شاخص قدرت نسبی از سطح ۷۰ عبور کرده و این نشان می‌دهد که قیمت این دارایی در حال حاضر بیش از حد بالاست. در لحظه نگارش این تحلیل ریپل اصلاح مختصری را از اوج اخیر خود در سطح ۱.۲ دلار تجربه کرده و قیمت تا ۱.۱۴ دلار پایین آمده است.

تحلیل قیمت ریپل؛ بعد از رشد ۵۴ درصدی قیمت منتظر چه چیزی باشیم؟
نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

دومین اندیکاتور بولینگر باندز (Bollinger Bands) است. اندیکاتور بولینگر باندز شامل خطوطی است که بازه استاندارد نوسانات قیمت را در محدوده‌ای بالا و پایین میانگین متحرک ساده (SMA) مشخص کرده است. این خطوط که به آنها «باند» هم گفته می‌شود، میزان نوسانات قیمت را بر اساس فاصله بین باند بالایی و باند پایینی اندازه‌گیری می‌کنند. زمانی که کندل قیمت از یکی از باندها خارج می‌شود، تمایل دارد تا به‌سرعت به داخل محدوده بولینگر باندز بازگردد.

تحلیل قیمت ریپل؛ بعد از رشد ۵۴ درصدی قیمت منتظر چه چیزی باشیم؟
نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در جریان آخرین حرکت صعودی ریپل، کندل قیمت از مقاومت باند بالایی عبور کرده و این موضوع نشان می‌دهد که قیمت در حال حاضر بیش از حد بالاست. در نتیجه می‌توان گفت این احتمال وجود دارد که کندل قیمت مجدداً به زیر باند بالایی بازگردد؛ حرکتی که در ادامه می‌تواند با سقوط قیمت تا میانگین متحرک ۲۰ روزه (خط نارنجی) در محدوده ۰.۸۰ دلار همراه شود.

آیا احتمال رشد بیشتر وجود دارد؟

با وجود خطر سقوط بازار از قیمت‌های بیش از حد بالای فعلی، برخی از معامله‌گران معتقدند که ریپل به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. دان آلت (DonAlt)، یکی از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال، گفته است که ریپل می‌تواند مجدداً به اوج تاریخی خود برسد، آن هم فقط به این خاطر که کندل قیمت از یک محدوده مقاومتی عبور کرده است.

تحلیل قیمت ریپل؛ بعد از رشد ۵۴ درصدی قیمت منتظر چه چیزی باشیم؟
نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

دان آلت گفت:

کندل قیمت این هفته بالای محدوده قرمزرنگ (سطح ۱ دلار) بسته می‌شود و دلیلی نمی‌بینم که ریپل اوج تاریخی جدیدی ثبت نکند. با این حال اگر اوج تاریخی [در کار] باشد، پایان این روند صعودی نزدیک خواهد بود.

کوین کیج (Kevin Cage)، یکی دیگر از تحلیل‌گران پرطرفدار بازار ارز دیجیتال، عوامل فاندامنتال را هم به موضوع روند صعودی اخیر ریپل اضافه کرده و گفته است که رسیدن این ارز دیجیتال به اوج تاریخی خود، به این معنی خواهد بود که ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به توافق رسیده است.

کمیسیون بورس آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) شکایتی را علیه ریپل تنظیم و این شرکت را متهم کرد که توکن‌های «XRP» را که از نظر این کمیسیون اوراق بهادار محسوب می‌شوند، به‌صورت غیرقانونی به فروش رسانده است. مدیران ریپل هم در مقابل این اتهامات را رد کردند.

ریپل تا روز ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) فرصت دارد تا به درخواست کمیسیون بورس برای بررسی فایل داده‌های مربوط به ارتباطات درون‌سازمانی خود که از طریق پیام‌رسان اسلک (Slack) انجام شده است، پاسخ دهد. اگر ریپل این اسناد را در اختیار کمیسیون بورس قرار دهد، ممکن است تا حدودی مشخص شود که این شرکت توکن‌های XRP را به‌صورت اوراق بهادار به مشتریان خود فروخته است یا خیر.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044