دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در بازار نزولی نیستیم؛ اما چرا؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

تیم تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant) گفته است که بازار بیت کوین در حال حاضر نزولی نیست. به گفته کریپتو کوانت اختلاف بین ارزش بازار و ارزش تحقق‌یافته بیت کوین نشانه‌های دارد که فرضیه ورود به بازار نزولی را رد می‌کند.

به گزارش یوتودی، شرکت تحلیلی کریپتو کوانت در توییت اخیر خود گفته است که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، بیت کوین اکنون در بازار نزولی قرار نگرفته است.

شاخص «MVRV» بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در بازار نزولی قرار نگرفته است، چراکه قیمت آن هنوز به اندازه کافی پایین نیامده و نقطه‌ای که پس از سقوط از اوج تاریخی سال ۲۰۱۷ به آن رسیده بود را تجربه نکرده است.

شاخصی MVRV نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش تحقق‌یافته این ارز دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند. بر خلاف ارزش بازار، که برای محاسبه آن تعداد کل بیت کوین‌های موجود در شبکه را در قیمت آنی ضرب می‌کنند، در محاسبه ارزش تحقق‌یافته، تعداد کل بیت کوین‌های موجود را در قیمت آخرین انتقالشان ضرب می‌کنند و بدین ترتیب ارزش واقعی تمامی بیت کوین‌های موجود در شبکه مشخص می‌شود.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در بازار نزولی نیستیم؛ اما چرا؟
مقایسه شاخص MVRM و قیمت بیت کوین

داده‌های کریپتو کوانت نشان می‌دهد که عقب‌گرد اخیر قیمت بیش از آن که به منزله آغاز بازار نزولی بیت کوین باشد، به‌عنوان فرصتی برای انباشت مورد استفاده قرار گرفته است.

کریپتو کوانت گفته است:

داده‌های کوتاه‌مدت نقاط احتمالی که قیمت به آزمایش کردن حمایت می‌پردازد را به‌عنوان فرصت‌های خوبی [برای خرید] معرفی کرده است.

گری بلک (Gary Black)، مدیر اجرایی شرکت فیوچر فاند (Future Fund) و مدیر فناوری اطلاعات سابق گلدمن ساکس، در توییت اخیر خود به سقوط ۵۲ درصدی بیت کوین از اوج تاریخی آوریل (فروردین) اشاره کرده است.

او گفته است موسسات مالی در این مدت بیت کوین‌های خود را از طریق صرافی کوین بیس به فروش رسانده‌اند و جریان ورود بیت کوین به این صرافی به بالاترین سطح خود از ابتدای سال جاری رسیده است.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در بازار نزولی نیستیم؛ اما چرا؟
نمودار اختلاف بین جریان ورودی و خروجی بیت کوین در صرافی کوین بیس

با این وجود، بخش دیگری از داده‌ها نشان می‌دهد که کیف پول‌هایی که بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، اخیراً ۵۷,۰۰۰ بیت کوین به دست آورده‌اند که ارزشی برابر با ۱.۶۹ میلیارد دلار دارد.

بلک در رشته توییت خود نوشته است که به نگهداری از بیت کوین‌هایش ادامه می‌دهد. او از بیت کوین به‌عنوان دارایی یاد کرد که ۵ برابر بیشتر از سهام نوسان دارد و از ارزش ذاتی که قیمتش را حمایت کند برخوردار نیست. او همچنین افزود که بیت کوین از سوی خریدارانش به‌عنوان سپری در برابر تورم معرفی می‌شود، هرچند که این خریداران چیزی برای اثبات ادعای خود ندارد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044