دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

قیمت آلت کوین‌ها؛ جهش ۱۶۲ درصدی ترا در بحبوحهٔ سقوط بازار

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

قیمت لونا (LUNA) در دو هفته گذشته ۱۶۲ درصد رشد کرده است. کارشناسان با اشاره به عوامل بنیادین این ارز دیجیتال و افزایش تقاضا برای استیبل کوین UST، از این موارد به‌عنوان اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت لونا یاد کرده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با جهش قیمت بیت کوین به ۴۲,۰۰۰ دلار و سقوط به محدوده ۳۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌هایی که وضعیت فاندامنتال قوی و کاربردهایی در دنیای واقعی دارند، موفق به ثبت جهش‌های قابل‌توجهی شدند.

لونا، ارز دیجیتال پروتکل ترا، یکی از همین آلت کوین بود که موفق شد در طول روند نزولی بیت کوین در چند روز گذشته، رشد خوبی داشته باشد. شایان ذکر است که ترا، مسئولیت عرضه استیبل کوین UST را عهده‌دار است.

نمودار قیمت لونا
نمودار قیمت لونا

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت لونا از ۲۰ ژوییه (۲۹ تیر) تا ۳ اوت (۱۳ مرداد) توانست از ۵.۵۳ دلار تا ۱۴.۵۱ دلار اوج بگیرد. حجم معاملات ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال هم از ۱۳۷ میلیون دلار به ۷۷۴ دلار رسیده است.

گسترش اکوسیستم ترا، اضافه‌شدن توکن باپشتوانه اتریوم به پروتکل انکر (Anchor) و اقتصاد توکنی لونا باعث شده است تا بستر برای رشد این ارز دیجیتال مهیا شود.

رشد اکوسیستم

بیشترشدن فهرست شرکای ترا و پروژه‌هایی که روی اکوسیستم ترا فعالیت می‌کنند، یکی از مشهودترین نشانه‌ها از افزایش پذیرش این ارز دیجیتال است.

گسترش این اکوسیستم دسترسی به بخش‌های مختلف و پرطرفدار ارزهای دیجیتال نظیر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و ارتباط با دیگر شبکه‌های بلاک چینی مثل اتریوم و سولانا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این بلاک چین از برخی از پروتکل‌های حوزه پرداخت و پروتکل‌ها با کاربری خرد هم پشتیبانی می‌کنند. این پروتکل‌ها به کاربران امکان می‌دهند که در پرداخت‌های روزانه خود از لونا و UST استفاده کنند.

ترا در حال حاضر از ۱۷ ارز فیات از جمله دلار آمریکا، دلار کانادا و یورو پشتیبانی می‌کند و در نظر دارد در آینده و همزمان با رشد خود ارزهای دیگری را هم به این فهرست اضافه کند.

اضافه‌شدن اتر به انکر

رأی‌گیری برای اضافه‌کردن توکن با پشتوانه اتر (Wrapped Ether) در پروتکل انکر یکی دیگر از عواملی است که باعث رشد قیمت لونا شده است.

اضافه‌شدن اتر به این پروتکل پس از مشارکت ترا و لیدو صورت گرفته است. لیدو یک پروتکل سهام‌گذاری برای ترا و اتریوم است که به سهام‌گذاران این امکان را می‌دهد که پاداش سهام‌گذاری خود را به‌صورت stEther (اتریوم سهام‌گذاری‌شده) و bLUNA (لونای تضمین‌شده) دریافت کنند.

در صورتی که رأی‌گیری به اضافه‌شدن اتریوم به این پروتکل بینجامد، اتر اولین ارز دیجیتالِ خارج از اکوسیستم ترا خواهد بود که دریافت پاداش استخراج آن در این اکوسیستم محقق شده است. پیش‌بینی می‌شود که پس از تصویب اضافه‌شدن اتر به این پروتکل، شاهد شکسته‌شدن رکورد دارایی‌های قفل‌شده باشیم.

سوزانده‌شدن توکن لونا

اقتصاد توکنی لونا به نحوی است که از توکن‌های لونا برای ایجاد UST استفاده می‌شود و همین مسئله از جمله عواملی است که به‌گفته کارشناسان افزایش قیمت این ارز دیجیتال را تسریع کرده است.

 به‌منظور ایجاد UST، معادل ارزش UST، لونا سوزانده می‌شود. این کار بر عرضه توکن‌های لونا و به تبع آن قیمت این ارز دیجیتال تأثیرگذار خواهد بود.

با رشد پلتفرم‌هایی نظیر میرور پروتکل (Mirror Protocl)، نیاز به ایجاد UST برای پیشبرد فعالیت پروژه بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، پروتکل‌های تازه‌ای که روی ترا عرضه می‌شوند، باعث افزایش قیمت UST و لونا خواهند شد.

تقاضای بیشتر برای UST باعث می‌شود قیمت آن به بالای ۱ دلار برسد. این در حالی است که دارندگان لونا می‌توانند UST را با قیمت ۱ دلار بخرند. افرادی که UST را با قیمت ۱ دلار خریداری کرده‌اند، می‌توانند USTهای خود را قیمت بیشتری بفروشند.

این مکانیزم باعث ایجاد USTهای جدید و ورود آن به چرخه می‌شود. بدین ترتیب همواره هر UST دارای پشتوانه‌ای ۱ دلاری است.

عرضه لونا

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با ورود USTهای تازه به بازار، لوناهای در چرخه کاهش پیدا کرده‌اند و این مسئله تأثیری مثبت روی قیمت این ارز دیجیتال دارد.

علاوه بر موارد گفته‌شده، پروژه‌های زیادی به‌زودی روی ترا راه‌اندازی می‌شوند و تقاضای بیشتر برای استیبل کوین UST می‌تواند باعث افزایش قیمت لونا شود.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044