دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

قیمت بیت کوین به ۳۷ هزار دلار بازگشت؛ تحلیل‌گران چه می‌گویند؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به اوج ۴۰,۵۰۰ دلاری با اصلاح همراه شد و به زیر ۳۷,۰۰۰ دلار رسید. نوسانات نزولی اخیر قیمت باعث شده است تا تحلیل‌گران نسبت به فعالیت فروشندگان و در نتیجه کاهش بیشتر قیمت هشدار دهند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین دیروز از مرز ۴۰,۰۰۰ دلار گذشت و این اتفاق باعث شد تا امیدواری‌ها تا حد زیادی به بازار باز گردد. این اولین بار در شش هفته گذشته بود که بیت کوین از این مقاومت روانی عبور کرده بود.

رسیدن قیمت بیت کوین به اوج ۴۰,۵۸۱ دلاری در بازارهای آنی سبب شد تا در بازار آتی شاهد رسیدن قیمت به ۴۸,۱۱۰ دلار باشیم. در طول این جهش چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد آتی فروش (شورت) لیکویید شد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که پس از رسیدن به ۴۰,۵۸۱ دلار، قیمت بیت کوین اصلاح شد و تا ۳۷,۵۰۰ دلار سقوط کرد. نباید فراموش کرد که خریداران به‌دنبال آن هستند که ۴۰,۰۰۰ دلار را بار دیگر به یک ناحیه حمایتی تبدیل کنند.

با وجود اینکه صعود اخیر باعث شد تا برخی از معامله‌گران خبر از تغییر روند و تداوم روند صعودی بازار بدهند، داده‌های درون زنجیره‌ای و نرخ تأمین بودجه قراردادهای آتی بدون سررسید نشان می‌دهد که نمی‌توان با قطعیت چنین موضوعی را مطرح کرد.

جرقه دوباره روند صعودی؟

بر اساس صحبت‌های الی لرست (Elie Le Rest)، از مدیران ارشد شرکت مدیریت سرمایه اگزوآلفا (ExoAlpha)، شایعه رد‌شدهٔ پذیرش بیت کوین توسط آمازون این پتانسیل را دارد که تأثیری مشابه خبر پی‌پل و ورود آن به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. لرست می‌گوید اگر خبر آمازون درست از آب در بیاید، می‌توان در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتظر شعله‌ورشدن روند صعودی بازار داشت. لرست در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

همزمان با عبور دو روز پیش قیمت بیت کوین از ۳۵,۰۰۰ دلار، بیش از یک میلیارد دلار قرارداد آتی شورت در طی ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شد. معامله‌گرانی که از ماه مه منتظر تعیین جهت روند بیت کوین بوده‌اند می‌توانند با در نظر گرفتن نوسانات فعلی، وضعیت موجود را در طول هفته جاری تثبیت کنند.

لرست در ادامه می‌افزاید:

برای تأیید این تعیین جهت روند، بیت کوین باید دامنه نوسان بین ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلاری خود را بشکند. این ارز دیجیتال ۲ ماه است که در این بازه در حال نوسان است. تثبیت قیمت بالای ۴۰,۰۰۰ دلار سیگنال اتمام روند نزولی و تداوم روند صعودی خواهد بود.

لرست معتقد است اگر قیمت بیت کوین شتاب صعودی فعلی خود را حفظ کند، می‌توان انتظار بازگشت به خط سیر مدل انباشت به عرضه را داشت. طبق این مدل قیمت تا پایان سال به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای آن قدرها صعودی نیست

همزمان با هشدارها نسبت به رویکردهای بیش‌از‌اندازه صعودی در بازار، داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که تهدیدات نزولی در بازار همچنان به قوت خود باقی هستند.

نرخ تأمین بودجه قراردادهای آتی

طبق داده‌های گلاسنود، نرخ تأمین بودجه قراردادهای آتی بدون سررسید همچنان منفی است که نشان می‌دهد بیشتر معامله‌گران رویکردی نزولی در بازار دارند. در گزارش گلاسنود می‌خوانیم:

این معیار به ما کمک می‌کند که بفهمیم رالی روز دوشنبه تا حدی زیادی به جهش سریع و ناگهانی قیمت مرتبط بود. در این حالت و با توجه به جهش حدود ۳۰ درصدی، نرخ تأمین بودجه منفی‌تر از قبل شد.

شایان ذکر است که در جهش‌های سریع، فروشندگان برای جبران ضررهای خود اقدام به خرید می‌کنند و همین مسئله بر سرعت جهش می‌افزاید.

حجم معاملات بیت کوین

گلاسنود در گزارش خود عنوان می‌کند که فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای هم بر خلاف نوسانات بازارهای آنی و آتی انجام می‌گیرد و حجم تراکنش‌ها و فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای به‌شدت کم است.

به‌طور کلی، با نگاهی به حجم معاملات درون‌زنجیره‌ای می‌توان به دید بهتری نسبت به جهش حرکت قیمت رسید؛ با این حال گلاسنود معتقد است که باید منتظر ماند و دید که آیا حجم معاملات در پاسخ به افزایش نوسانات بیشتر می‌شود یا نه.

وضعیت آلت کوین‌ها

قیمت بیت کوین به ۳۷ هزار دلار بازگشت؛ تحلیل‌گران چه می‌گویند؟
نمای بازار در ارزواچ

احیای قیمت بیت کوین و عبور از ۴۰,۰۰۰ دلار باعث شد تا بسیاری از آلت کوین‌ها هم با رشد همراه شوند. قیمت اتریوم با ۱۱ و قیمت دوج کوین با ۷ درصد صعود، از جمله آلت کوین‌های موفق بازار در روزهای گذشته بودند. اتریوم در محدوده ۲,۲۰۰ دلار و دوج کوین در محدوده ۰.۲ دلار معامله می‌شود.

استرایک (STRK)، ونوس (XVS) و وی چین به‌ترتیب با ۶۴، ۵۵ و ۲۰ درصد رشد بهترین عملکرد را در بازار ثبت کردند. نباید فراموش کرد که در حال حاضر بخش عمده‌ای بازار در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با اصلاح است.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱.۴۶ تریلیون دلار است و بیت کوین با سهم ۴۷.۴ درصدی، بیشترین سهم را در اختیار دارد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044