دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

وضعیت بازار؛ تثبیت امیدوارکننده بیت کوین هم‌زمان با جهش برخی آلت کوین‌ها

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بیت کوین یک هفته متلاطم دیگر را پشت سر گذاشت و قیمت زیر ۳۰,۰۰۰ دلار را هم تجربه کرد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که فروشندگان با پوشش دادن موقعیت‌های معاملاتی، قیمت این ارز دیجیتال را در هفته آینده بالاتر ببرند.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین پس از تجربه یک رشد ۱۰ درصدی در هفته گذشته، سرانجام تا حدودی پایین آمد. در لحظه نگارش این گزارش هر واحد بیت کوین با قیمت ۳۲,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و این رقم نشان از رشد ۲ درصدی قیمت در ۷ روز گذشته دارد. قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار، هم بالای ۲,۰۰۰ دلار تثبیت شده و در ۷ روز گذشته رشدی ۶ درصدی را تجربه کرده است.

در حال حاضر شتاب صعودی بازار ارزهای دیجیتال در حال بهبود است و این مسئله می‌تواند باعث شود که خریداران در طول این هفته فعال بمانند. برخی از تحلیلگران با توجه به شرایط اشباع فروش در نمودارها، انتظار دارند فشار کوتاه‌مدت بیت کوین را به بالاتر از میانگین متحرک (MA) ۵۰ روزه در محدوده ۳۴,۰۰۰ دلار سوق دهد.

پانکاژ بالانی (Pankaj Balani)، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال دلتا (Delta)، در مصاحبه‌ای گفته است:

برای اولین بار در چند هفته گذشته شاهد علائم صعودی هستیم و انتظار داریم بیت کوین به سمت سقف محدود ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار برود. در بازار معاملات اختیار [بیت کوین] شاهد پوشش خوب قیمت توافقی ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار برای قراردادهای با سررسید هفتگی هستیم. قراردادهایی که انقضایشان ماه ژوئیه (مرداد) است، هنوز هم در قیمت توافقی ۳۵,۰۰۰ دلار سود باز خوبی دارند و این سطح می‌تواند سقف قیمت بیت کوین در این ماه باشد.

به‌طور کلی، هم‌زمان با کاهش نگرانی‌ها پیرامون سخت‌گیری در ارائه بسته محرک مالی توسط دولت آمریکا، احساس خطر در بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال در حال کاهش است. بانک مرکزی اروپا (ECB) هم روز پنجشنبه متعهد شد که نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری پایین نگه دارد و در نهایت موضع خود برای آن‌که اجازه دهد تورم کمی از هدف ۲ درصدی بالاتر برود، تغییر داد.

اطلاعیه بانک مرکزی اروپا در کنار کاهش شدید بازده اوراق قرضه دولتی در جهان، باعث شد که قیمت سهام در هفته گذشته افزایش یابد. به‌جز دستیابی به سود، بهبود احساسات و اظهار نظرهای مثبت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در روز چهارشنبه باعث شد که خریداران ارزهای دیجیتال فعال بمانند.

قراردادهای اختیار معامله بیت کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت اسکیو (Skew)، معامله‌گران قراردادهای اختیار بیت کوین قیمت‌گذاری‌های خود را بر اساس ۸ درصد احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال انجام می‌دهند که به دستیابی به یک اوج جدید بالاتر از ۶۴,۸۰۰ دلار تا پایان سال جاری میلادی ختم می‌شود.

از این گذشته، نوسانات تخمینی ۶ ماهه، یا همان انتظارات سرمایه‌گذاران در ارتباط با نوسان قیمت در ماه‌های آینده، در لحظه نگارش این گزارش به ۸۰ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین سطح در ۲ ماه گذشته است. اوج این شاخص ۱۲۲ درصد بود که در ۱۷ مه (۲۷ اردیهبشت‌) به ثبت رسید.

وضعیت بازار؛ تثبیت امیدوارکننده بیت کوین هم‌زمان با جهش برخی آلت کوین‌ها

اومکار گادبول (Omkar Godbole)، عضو تحریریه کوین دسک، گفته است این بدان معناست که سرمایه‌گذاران انتظار دارند تثبیت قیمت برای مدتی ادامه یابد.

احتمال فشار استقراض

ساشیمی ناکاموتو (Sashimi Nakamoto) در کریپتوکوآنت (CryptoQuant) نوشت:

اگر بیت کوین محدوده پایین کانال ۳۰,۰۰۰ را حفظ کند، همزمان با حرکت به نقطه میانی این کانال، فشار معامله‌گران شورت افزایش خواهد یافت.

به گفته ناکاموتو، نمودار زیر نرخ اهرم بیت کوین را نشان می‌دهد. این نرخ با تقسیم سود باز بر ذخایر بیت کوین صرافی‌ها به‌دست می‌آید. در این نمودار، نرخ اهرم بیت کوین به بالاترین میزان از ماه آوریل تاکنون رسیده است. نرخ تأمین بودجه (funding rate) بیت کوین منفی اما کوچک است که نشان می‌دهد سود موقعیت‌های شورت (short) بالاتر از موقعیت‌های لانگ (long) است.

وضعیت بازار؛ تثبیت امیدوارکننده بیت کوین هم‌زمان با جهش برخی آلت کوین‌ها

نرخ تأمین بودجه معیاری برای اندازه‌گیری هزینه تأمین بودجه موقعیت‌های لانگ در بازار برای سواپ‌های بدون سررسید بیت کوین است. سواپ‌ها ابزار مالی مشتقه در بازارهای ارزهای دیجیتال هستند که مشابه قراردادهای آتی در بازارهای سنتی عمل می‌کنند.

تضعیف جریان تأمین اعتبار در بازار ارزهای دیجیتال

مجموع دارایی‌های تحت مدیریت در محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال که قابل‌معامله در بورس و در بازارهای ثانویه خارج از بورس هستند، با ۱۴ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به ۳۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته وب‌سایت تحلیلی کریپتوکامپیر (CryptoCompare)، بازارهای دارایی‌های دیجیتال در مقایسه با کلاس‌های دارایی سنتی هنوز «مسیری طولانی را در پیش دارند تا سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز با آن‌ها احساس راحتی کنند».

وضعیت بازار؛ تثبیت امیدوارکننده بیت کوین هم‌زمان با جهش برخی آلت کوین‌ها

تأثیر توکن‌های غیرمثلی بر قیمت اتر

همزمان با افزایش محبوبیت توکن‌های غیرمثلی (NFT)، به‌رغم احساسات نزولی کلی در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از منتقدان داخلی توکن‌های غیرمثلی، افراد خارج از این بازار را که وارد حوزه توکن‌های غیرمثلی شده‌اند مقصر افت قیمت اتریوم (ETH) می‌دانند.

آن‌ها می‌گویند که این افراد پس از فروش توکن‌های غیرمثلی خود بلافصله اتریوم دریافتی را نقد می‌کنند و این کار باعث می‌شود که قیمت ارز دیجیتال شماره دو بازار در روندهای صعودی کند عمل کند.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار عقیده دارند که فروش توکن‌های غیرمثلی هیچ تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر قیمت اتریوم ندارد. با این حال، این اعتراض‌ها حاکی از آن است که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران دچار استیصال شده‌اند.

دنیل لو (Daniel Lv)، هم‌بنیان‌گذار بلاک چین شبکه نرووس (Nervos Network) در چین، در مصاحبه‌ای گفت که این گمانه‌زنی بیشتر بازتابی از احساسات کنونی بازار است.

البته این اتهام‌زنی پربیراه هم نیست، زیرا رشد بازار توکن‌های غیرمثلی به خاطر تأیید و تشویق افراد مشهور خارج از بازار ارزهای دیجیتال حتی ذره‌ای هم کند نشده است.

وضعیت بازار؛ تثبیت امیدوارکننده بیت کوین هم‌زمان با جهش برخی آلت کوین‌ها

خلاصه اخبار آلت کوین‌ها

قیمت توکن اکسی اینفینیتی (AXS) در دو روز دو برابر شد: توکن حاکمیتی پلتفرم اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، از روز چهارشنبه تاکنون بیش از دو برابر شده است. AXS در حال حاضر با قیمت حدود ۴۵ دلار معامله می‌شود و این در حالی است که امروز سقف تاریخی نزدیک به ۴۸.۱۶ دلار را نیز ثبت کرده است. رشد این توکن از اول سال جاری میلادی تاکنون ۷,۴۲۷ درصد بوده است. اکسی اینفینیتی یک بازی تجاری و مبارزه‌ای مبتنی بر بلاک چین است که به بازیکنان امکان می‌دهد موجوداتی به نام «اکسی» (Axie) را که به‌صورت توکن غیرمثلی درمی‌آیند، جمع‌آوری کنند، پرورش دهند، تربیت کنند، آن‌ها را به مبارزه با یکدیگر وادار و همچنین خریدوفروش کنند.

سقوط ثور چین (RUNE): پس از حمله هکری به پلتفرم ثور چین (Thorchain) برای دومین بار در دو هفته گذشته که این بار ۸ میلیون دلار خسارت در پی داشت، توکن این پلتفرم با نام RUNE سقوط کرد. قیمت RUNE در لحظه نگارش این خبر ۳.۷۵ دلار است و در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشته و البته این پس از کاهش بالای ۲۰ درصدی روز گذشته است. داده‌های مساری (Messari) نشان می‌دهد این توکن که ارزش بازار آن دست‌کم ۵۰۰ میلیون دلار است، در روز گذشته بدترین عملکرد را در بین دارایی‌های دیجیتال داشته است. قیمت RUNE اکنون بیش از ۸۰ درصد کمتر از سقف تاریخی ثبت‌شده آن در ماه مه است. ثورچین روز پنجشنبه اعلام کرد که هدف یک حمله هکری قرار گرفته که حدود ۸ میلیون دلار خسارت برجای گذاشته است. این پروتکل هفته پیش از آن نیز هدف حمله دیگری قرار گرفته و حدود ۴,۰۰۰ اتر آن به سرقت رفت.

صرافی کارورا سواپ (Karura Swap) روی پولکادات راه‌اندازی شد: اولین صرافی غیرمتمرکز در بلاک چین پولکادات (Polkadot) و اکوسیستم کوساما (Kusama) با نام کارورا سواپ توسط شبکه دیفایِ بنیاد آکالا (Acala Foundation) راه‌اندازی و امکان معاملات در آن فراهم شد.

بلاک چین ترون (Tron): جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار شبکه بلاک چین ترون (Tron)، گفت که رشد انفجاری اخیر در ترون تحت‌الشعاع رقیب آن پالیگان (Polygon) که شناخته‌شده‌تر است، قرار گرفته است. اگرچه ارزش کل قفل‌شده در پالیگان از ترون بیشتر است، ترون در دیگر معیارها رشد سریع‌تری داشته و به‌تازگی با رشد چشمگیر استیبل کوین آن شتاب گرفته است.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044