دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

قیمت بیت کوین در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA200) با مقاومت سنگینی روبه‌رو است، اما اگر خریداران بتوانند از سد این مقاومت عبور کنند، می‌توان انتظار صعود آلت کوین‌هایی مثل لایت کوین، اینترنت کامپیوتر، تتا و FTT را داشت.

به گزارش کوین تلگراف، عبور قیمت بیت کوین از ۴۵,۰۰۰ دلار نشان می‌دهد که احساسات کوتاه‌مدت در بازار مثبت شده است. مثبت‌شدن احساسات علاقه سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای دیجیتال را بیشتر کرد و همین مسئله سبب افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۱.۸ تریلیون دلار شد.

روز پنجشنبه شاهد راه‌اندازی هارد فورک لندن اتریوم بودیم و به‌گفته بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، راه‌اندازی این هارد فورک روند صعودی فعلی بازار را تقویت کرد. در عین حال که جهش قیمت در آلت کوین‌های شاخص بازار نشانه‌ای مثبت در نظر گرفته می‌شود، نباید فراموش کرد که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد احتمال برداشت سود در کوتاه‌مدت وجود دارد و این موضوع می‌تواند باعث سقوط قیمت‌ها شود.

شاخص درصد آدرس‌های سودده اتریوم که گلاسنود منتشر می‌کند، تا محدوده ۹۶.۴ صعود کرده است که منطقه قرمز این شاخص است. لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در موسکوفسکی کپیتال (Moskovski Capital)، در اظهارنظری اعلام کرد که از نظر تاریخی، زمانی که این شاخص به این محدوده می‌رسد، دارایی به اوج خود نزدیک شده است.

در کوتاه‌مدت انتظار می‌رود شاهد نوسانات بالا در بازار باشیم، این در حالی است که دورنمای بلندمدت همچنان مثبت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خطرپذیر در نیمه اول امسال ۱۷ میلیارد دلار در شرکت‌های بلاک چینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این میزان برابر با مجموع سرمایه‌گذاری شرکت‌های خطرپذیر در شرکت‌های بلاک چینی طی سال ۲۰۲۰ است، موضوعی که حاکی از افق روشن این حوزه است.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین روز جمعه موفق شد به بالای مقاومت ۴۲,۴۵۱ دلاری برسد که نشان می‌دهد خریداران به‌دنبال آغاز یک روند نزولی تازه هستند. به احتمال زیاد در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۴۴,۸۷۹ دلار شاهد مقاومت سنگینی باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه سقوط کند ولی به زیر ۴۲,۴۵۱ نرسد، بیانگر آن است که احساسات بازار از فروش در رالی‌ها به خرید در کف تغییر کرده است. باید به یاد داشت که این سطح نقطه آغاز جهش قبلی است. در این صورت احتمال عبور قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بیشتر می‌شود.

در صورت شکسته‌شدن این میانگین متحرک، قیمت بیت کوین می‌تواند به ناحیه مقاومتی ۵۰,۰۰۰ تا ۵۱,۴۸۳ دلار جهش کند. این سطح احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل خواهد کرد، ولی در صورتی که خریداران بتوانند جلوی ریزش از آن را در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بگیرند، می‌توان انتظار تداوم روند صعودی را داشت.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۳۹,۲۳۰ دلار صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران قدرت بیشتری در بازار دارند.

اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمال سقوط تا ۳۶,۶۷۰ دلار وجود خواهد داشت. در این صورت دیدگاه صعودی پیشین باطل می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، فروشندگان به‌دنبال کاهش قیمت به زیر ۴۲,۴۵۱ دلار هستند. با این حال، شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت نشان می‌دهد که دست بالاتر در اختیار خریداران است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای احیا شود، می‌توان انتظار تداوم روند صعودی تا ۵۰,۰۰۰ دلار را داشت. به‌علاوه، شکسته‌شدن ۴۲,۴۵۱ دلار و بسته‌شدن قیمت زیر این سطح اولین نشانه از تضعیف خریداران خواهد بود. این اتفاق می‌تواند راه را برای سقوط به ۴۰,۰۰۰ دلار باز کند.

قیمت لایت کوین (LTC)

قیمت لایت کوین روز جمعه از ۱۴۶.۵۴ دلار عبور کرد و در بالای آن بسته شد. با بسته‌شدن قیمت بالای این ناحیه الگوی کف دوقلو تکمیل شد. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۱۴۶.۵۴ دلار حفظ کنند، می‌توان نتیجه گرفت که روند صعودی آغاز شده است.

نمودار قیمت لایت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۴۰ دلار هم آرام‌آرام سیری صعود به خود می‌گیرد که نشان می‌دهد خریداران در بازار برتری دارند. اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش کند، می‌توان انتظار صعود تا هدف الگو در ۱۸۹.۲۵ دلار را داشت. این سطح درست زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۱۹۰ دلار قرار دارد.

در سوی دیگر، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را بار دیگر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، بیانگر آن خواهد بود که رالی فعلی یک تله گاوی بوده است. با این شرایط احتمال سقوط تا ۱۲۰ دلار و پس از آن تا حمایت کلیدی ۱۰۳.۸۳ دلار وجود دارد.

نمودار قیمت لایت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، خریداران قیمت را به بالای مقاومت سرسخت ۱۵۰ دلاری رساندند و در حال حاضر در تلاش‌اند قیمت را در این ناحیه تثبیت کنند. فروشندگان هم به‌دنبال آن هستند که قیمت را به زیر ۱۴۶.۵۴ برسانند.

اگر فروشندگان موفق به انجام این کار شوند، باید انتظار سقوط تا ۱۳۵ دلار را داشت. در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، خریداران تلاش خواهند کرد روند صعودی را تداوم ببخشند. هدف بعدی در جهش، رساندن قیمت به ۱۶۵ و پس از آن ۱۸۰ دلار است.

قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP)

قیمت اینترنت کامپیوتر به‌دنبال ثبت یک الگوی بازگشتی است. خریداران قیمت را روز شنبه به بالای مقاومت ۵۹.۴۲ داری رساندند. پس از عبور از این سطح، الگوی کف دوقلو تکمیل شد.

نمودار قیمت دفینیتی
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

با این حال، به نظر می‌رسد فروشندگان برنامه‌های دیگری در سر دارند. آنها پیش‌تر موفق شدند قیمت را به زیر ۵۹.۴۲ دلار برسانند. در حال حاضر راه برای سقوط اینترنت کامپیوتر تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۳ دلار باز است. شکسته‌شدن این حمایت بیانگر آن است که در روزهای پس از آن باید منتظر نوسانات عرضی باشیم.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا اینترنت کامپیوتر را به بالای ۵۹.۴۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، احتمال آغاز یک روند صعودی دیگر و رسیدن به هدف الگوی کف دوقلو در ۹۰.۵۳ دلار وجود دارد.

نمودار قیمت اینترنت کامپیوتر
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در تایم فریم ۴ ساعته صعودی است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران در تلاش برای بازگشتن به بازار هستند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای جهش کند، خریداران روند صعودی را از سر می‌گیرند.

به نظر می‌رسد در ناحیه ۶۶ تا ۷۲.۲۷ دلار شاهد مقاومت سنگینی باشیم، ولی اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای آن سوق دهند، روند صعودی ممکن است قوت بگیرد. اولین نشانه از ضعف نیز شکسته‌شدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای است. این اتفاق راه را برای سقوط تا ۵۰ دلار هموار می‌کند.

قیمت تتا (THETA)

قیمت تتا روز چهارشنبه به بالای خط روند نزولی خود رسید که نشان می‌دهد فشار نزولی در حال کاهش است. قیمت یک روز بعد به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۷.۲۴ دلار رسید. در این ناحیه شاهد مقاومت سنگینی بودیم.

نمودار قیمت تتا
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت تتا روز شنبه یک الگوی کندلی دوجی را شکل داد که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان نسبت به روند بازار تردید دارند. روز گذشته این تردید با جهت‌گیری نزولی بازار رفع شد. در حال حاضر احتمال سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶.۰۷ دلار وجود دارد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا تتا را به بالای مقاومت در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت آنها، تتا می‌تواند رالی خود تا ۱۰ دلار را آغاز کند.

در سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، احتمال سقوط تا ۵.۲۸ دلار وجود دارد. در این صورت می‌توان نتیجه گرفت که جهش فعلی یک جهش گربه مرده بوده است.

نمودار قیمت تتا
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، فروشندگان در تلاش هستند تا رالی احیا را در نزدیکی مقاومت ۷.۵ دلاری متوقف کنند. آنها پیش‌تر موفق به رساندن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای شدند و حالا در نظر دارند قیمت تتا را تا زیر حمایت ۶.۳ پایین بکشند. اگر آنها در این امر موفق شوند، می‌توان انتظار سقوط تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ دوره‌ای را داشت.

در سوی دیگر، اگر قیمت از ۶.۳ دلار احیا شود، می‌توان نتیجه گرفت که خریداران در کف همچنان اقدام به خرید می‌کنند. در این صورت، آنها به‌دنبال تثبیت قیمت بالای ۷.۵ دلار خواهند بود. تثبیت قیمت بالای این سطح راه را برای رسیدن به ۹ دلار باز می‌کند.

قیمت اف‌تی‌ایکس توکن (FTT)

قیمت FTT پس از عبور از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۳۴.۶ دلار، موفق به ثبت احیای قابل‌توجهی شده است. پیش‌تر فروشندگان سعی کرده بودند قیمت را بار دیگر به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بکشانند.

نمودار قیمت FTT
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

رالی گسترده‌ای که در روزهای قبل شاهد آن بودیم باعث شد تا شاخص قدرت نسبی به محدوده اشباع خرید وارد شود که نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت شاهد فاز تثبیت یا فاز اصلاح قیمت خواهیم بود. وقتی که احساسات حاکم بر بازار مثبت است، معامله‌گران در کف ۳۵.۸۱ دلاری که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم در آنجا قرار دارد، اقدام به خرید می‌کنند.

اگر قیمت از این حمایت احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند و این مسئله ممکن است به رسیدن قیمت به مقاومت روانی ۵۰ دلار منتهی شود. در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد و در آنجا تثبیت شود، دیدگاه صعودی فعلی اعتبارش را از دست می‌دهد.

نمودار قیمت FTT
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که پس از فشار خریدی که باعث رسیدن قیمت به بالای مقاومت ۳۷ دلاری شد، شتاب صعودی نیز بیشتر شد. در طول اصلاحات پیشین، قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حمایت که نشان می‌دهد رویکرد معامله‌گران خرید در کف است.

اگر FTT به کف قیمت خود برسد ولی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای احیا شود، می‌توان نتیجه گرفت که روند صعودی همچنان دست نخورده باقی مانده است. در این صورت احتمال خیز برداشتن برای عبور از مقاومت‌های ۵۰ و ۵۲ دلاری وجود دارد. فروشندگان ناچار هستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بکشانند تا جرقه یک اصلاح تا ۳۷ دلار را بزنند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044