دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

گلدمن ساکس به‌دنبال عرضه صندوق قابل‌معامله در بورس برای دیفای است

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

گلدمن ساکس، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان، درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده است تا مجوز ارائه یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) را برای محصولات مرتبط با دیفای (DeFi) دریافت کند.

به گزارش دیکریپت، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در ماه‌های اخیر به سمت اتریوم و امور مالی غیرمتمرکز علاقه پیدا کرده است.

بر اساس گزارش امروز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، گلدمن ساکس آماده می‌شود تا یک صندوق قابل‌معامله در بورس ارائه کند که به شرکت‌های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز مربوط می‌شود.

این بانک می‌گوید این صندوق، این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بتوانند با شرکت‌هایی که در حوزه «فناوری بلاک چین» و «دیجیتال‌سازی امور مالی» فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق قابل‌معامله در بورس یک محصول سرمایه‌گذاری است که یک دارایی یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها را در بر می‌گیرد و مانند سهام در کارگزاری‌های مختلف قابل‌معامله است. در حالی که کمیسیون بورس آمریکا با موجی از درخواست‌های رسیدگی‌نشده برای عرضه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین، که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بتوانند به بیت کوین دسترسی داشته باشند بدون آن‌که نیاز باشد شخصاً این دارایی دیجیتال را ذخیره و از آن محافظت کنند مواجه است، هنوز چنین صندوق‌هایی را تأیید نکرده است.

طرح پیشنهادی گلدمن ساکس که بیشتر از دارایی‌های دیجیتال با سهام شرکت‌ها در ارتباط است، ممکن است شانس بهتری برای موفقیت داشته باشد، هرچند سرمایه‌گذاران و کمیسیون بورس آمریکا هنوز نمی‌دانند این صندوق شامل چه مواردی می‌شود.

گلدمن ساکس عنوان می‌کند که این صندوق مطابق با شاخص بلاک چین و امور مالی غیرمتمرکز سول‌اَکتیو طراحی خواهد شد. با این حال این طراح و سازنده آلمانی صندوق‌های شاخصی (Index fund)، صندوقی با این مشخصات را در وب سایت خود فهرست نکرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص یا صندوق شاخصی شرکت سول‌اکتیو که «Blockchain Technology Performance» نام دارد، سهام شرکت‌های بزرگی مانند نوکیا، فیس‌بوک، شرکت مالک گوگل یعنی آلفابت، مسترکارد و پی پل را در بر می‌گیرد. با اینکه برخی از این شرکت‌ها از جمله فیس‌بوک و پی پل، طرح‌ها و یا پروژه‌هایی در رابطه با ارزهای دیجیتال دارند، فعالیت این شرکت‌ها در زمینه بلاک چین به‌اندازه‌ای نیست که بتوان آنها را با مایکرواستراتژی و یا اسکوئر مقایسه کرد. علاوه بر این، استقبال آنها از دیفای که واسطه‌‌گری‌های مؤسسات مالی و شرکت‌های بزرگ را از فرایندهایی مانند بانکداری، وام‌دهی و مبادلات تجاری حذف می‌کند هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این موضوع نتوانسته است مانع گلدمن ساکس برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شود. این غول سرمایه‌گذاری جهان، در ماه ژوئن (خرداد) ۲۸ میلیون دلار در مرحله تأمین سرمایه اولیه یک شرکت بلاک چینی به نام بلاک دائمون (Blockdaemon) سرمایه‌گذاری کرد. اواخر همان ماه گلدمن ساکس اعلام کرد که قصد دارد تا چند ماه دیگر امکان انجام معاملات قراردادهای اختیار (Options) اتریوم را برای مشتریان خود فراهم کند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044