دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

یک شاخص بازار: قیمت بیت کوین حداقل باید در محدوده ۵۵,۰۰۰ دلاری باشد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یکی از شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای بیت کوین نشان می‌دهد که با توجه به میزان عرضه و تقاضای بازار، این ارز دیجیتال باید دست‌کم با قیمتی حدود ۵۵,۰۰۰ دلار معامله شود.

به گزارش کوین تلگراف، یکی از معیارهای بازار بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال باید حداقل ۵۵,۰۰۰ دلار باشد. این معیار کلیدی که به آن شوک عرضه (Supply Shock) گفته می‌شود، به وضعیتی اشاره دارد که با افزایش سریع تقاضا موجودی صرافی‌ها رو به اتمام می‌رود.

ویلی وو (Willy Woo)، از تحلیل‌گران مشهور بازار ارز دیجیتال، روز گذشته با انتشار توییتی به همین موضوع اشاره کرد و گفت که این برآورد قیمت «محافظه‌کارانه» است.

قیمت بیت کوین با معیارهای درون‌زنجیره‌ای پیش می‌رود

با اینکه بیت کوین هنوز نتوانسته سطح ۵۰,۰۰۰ دلار را به یک حمایت مستحکم تبدیل کند، معیارهای درون‌زنجیره‌ای مدتی است که قوی‌تر و صعودی‌تر شده‌اند.

اکنون مدل «ارزش‌گذاری بر اساس شوک عرضه» به سایر معیارهای درون‌زنجیره‌ای اضافه شده و قیمت ۵۵,۰۰۰ دلار را به‌عنوان یک برآورد محافظه‌کارانه برای بیت کوین مطرح کرده است.

به بیان ساده‌تر، شوک عرضه نسبت موجودی غیرقابل‌خرید به موجودی قابل‌خرید و در دسترس بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. این معیار بسیار عمیق‌تر از چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد. ویلی وو از شوک عرضه مانند یک ابزار جادویی استفاده می‌کند تا بتواند حتی قبل از آنکه سفارشی از سوی سرمایه‌گذاران ثبت شود، به تصمیمات آنها پی ببرد.

وو ماه گذشته با انتشار مطلبی نوشت:

با توجه به عرضه و تقاضا از این منظر، سرمایه‌گذاری که قصد فروش ندارد در طرف تقاضا و کسی که تمایل به فروش دارد در طرف عرضه قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، مدل ارزش‌گذاری بر اساس شوک عرضه از الگوریتمی استفاده می‌کند تا بتواند عرضه و تقاضا در دوره‌های زمانی قبلی را با شرایط فعلی مقایسه کند، به این ترتیب برآورد قیمت نسبتاً خوبی ارائه خواهد کرد.

وو با اشاره به این موضوع که نسبت بیت کوین‌های موجود در کیف پول‌های سرد به موجودی صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح اوج‌‌های تاریخی قبلی قرار گرفته است، افزود:

این محافظه‌کارانه است چراکه یکی از پارامترهای مربوط به مدل شوک عرضه یعنی شوک عرضه در صرافی‌های ارز دیجیتال اکنون در اوج تاریخی خود است و امکان عقب‌گرد وجود ندارد.

شاخص زیر نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین هم‌زمان و بدون هیچ انحرافی از نقاط مربوط به قصد سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش دارایی، نوسان کرده است.

یک شاخص بازار: قیمت بیت کوین حداقل باید در محدوده ۵۵,۰۰۰ دلاری باشد
نمودار ارزش‌گذاری بیت کوین بر اساس شوک عرضه

همچنین بخوانید: تحلیل آنچین هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور)

حفظ حمایت ۵۰ هزار دلاری اولین مانع برای خریداران است

شوک عرضه بیت کوین اصطلاحی است که اخیراً در سال ۲۰۲۱ و با گذشت یک سال از رویداد هاوینگ (نصف‌شدن پاداش بلاک)، اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکنون ماینرها با استخراج هر بلاک تنها ۶.۲۵ بیت کوین پاداش می‌گیرند و بازار هم تاکنون تقریباً مانند سال‌های پس از هاوینگ در گذشته، یعنی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ رفتار کرده است.

با این حال هدف محافظه‌کارانه ۵۵,۰۰۰ دلاری بالاتر از حداقل قیمتی است که پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان، برای پایان ماه جاری متصور است. او پیش‌بینی کرده است که کندل قیمت ماه سپتامبر (شهریور) در بدبینانه‌ترین حالت ممکن در سطح ۴۳,۰۰۰ دلار بسته می‌شود.

پلن بی گفته است که پس از پایان ماه سپتامبر (شهریور) روند صعودی به‌طور جدی ادامه می‌یابد و بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ دست‌کم قیمت ۱۳۵,۰۰۰ دلار را تجربه خواهد کرد.

در لحظه نگارش این گزارش بیت کوین با قیمتی حدود ۵۱,۸۰۰ دلار معامله می‌شود و بازار در روزهای ابتدایی هفته نوسان محدودی داشته است.

یک شاخص بازار: قیمت بیت کوین حداقل باید در محدوده ۵۵,۰۰۰ دلاری باشد
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین دلار)

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044