دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

۲۰ نشانه که همکار شما بهترین دوست شما است

فهرست عنوان محتوای صفحه

احتمالا رفتن به محل کار در زندگی هر آدمی سختی‌های خودش را دارد مگر اینکه شما در محل کارتان کاری متفاوت و خارق العاده انجام دهید. مثلا اینکه شغل شما نجات دادن زندگی دیگران باشد؛ کاری که یک جراح انجام می‌دهد. اما به هرحال هر فرد شاغل همکارانی هم دارد. همکار شما کسی است که به شما در طول روز کمک می‌کند تا بدون اینکه از شدت و سختی چالش‌ها مجبور به کندن موهای خودتان شوید، روزتان را به اتمام برسانید یا ممکن است فردی باشد که دلیل کندن موهایتان هم باشد. امیدواریم که همکاران شما از آن دسته افراد شگفت آور و حتی تعدادی از آنها هم از دوستان نزدیک و صمیمی شما باشند. در این مطلب ۲۰ نشانه که همکار شما بهترین دوست شما است را با هم می‌خوانیم.

۱. دوستانی که بعید به نظر می‌رسیدند

اگر شما و همکارتان در یک شغل مشابه استخدام نشده بودید، احتمالا رابطه دوستی بین شما دو نفر شکل نمی‌گرفت. در این صورت، شما بدون اینکه حتی بدانید بهترین دوست کاریتان تا چه اندازه عالی و حیرت آور است، به زندگی خود ادامه می‌دادید.

۲. شما زبان کاری رمزی و ویژه خودتان را دارید

وقتی در محل کارتان نیستید و مشغول حرف زدن با یکدیگر هستید، هیچ کس حتی نمی‌داند که شما در مورد چه چیزی با هم حرف می‌زنید چون از اصطلاحاتی استفاده می‌کنید که فقط شما و همکارتان در محل کار با آنها آشنا هستید. بنابراین، بیشتر کلمات قابل درک هستند اما رمزدار کردن آنها همچنان جذاب و سرگرم‌کننده است.

۳. شما چالش‌ها و سختی کار کردن با عامه مردم را درک می‌کنید

اگر کار شما بگونه‌ای باشد که با عامه مردم سر و کار داشته باشید – مثلا یک در یک فروشگاه کار کنید – می‌دانید که بدون اینکه با مشتری در ارتباط باشید نمی‌توانید هیچ کاری انجام بدهید. بنابراین وقتی شما و همکارتان تلاش می‌کنید تا شیفت‌های کاری خودتان را لذت بخش و شاد کنید، مشتری‌ها این کار شما را بی‌ادبانه و غیرمسئولانه تعبیر می‌کنند.

۴. کار کردن شما با هم جذ ابیت‌های بسیار زیادی دارد

فرقی نمی‌کند که دارید به سر و کله هم می‌زنید یا به آخرین چیزی که در هنگام کار برایتان اتفاق افتاده است می‌خندید؛ شما همیشه با هم در حال خوشگذرانی هستید. خندیدن داروی بسیار ارزشمندی است، بویژه در محل کار!

۵. همیشه در حال چک کردن جدول ساعت‌های کاری هستید

شما باید روزهایی را که آنقدر خوش شانس هستید که در یک شیفت کار می‌کنید را بدانید. حتی اگر تنها برای ۳۰ دقیقه بتوانید در کنار هم باشید.

۶. جوک‌های خصوصی بسیار زیادی دارید

این جوک‌ها بی‌پایان هستند. بعضی از آنها به کار مربوط می‌شوند اما بیشتر آنها مربوط به چیزهایی دیگری است که با هم آنها را تجربه کرده اید. بنابراین همکار شما بهترین دوست شما است.

۷. وقتی هریک از شما مرتکب اشتباهی شد، دیگری او را قضاوت می‌کند

اگر شما در محل کار اشتباهی را در مقابل هر فرد دیگری انجام بدهید، بهترین دوست کاری شما آن را تشخیص می‌دهد و این کاری اجتناب ناپذیر است. وقتی این اتفاق بیفتد، دیگر هرگز آن موضوع را رها نمی‌کند و دائم شما را قضاوت می‌کند.

۸. می‌ترسید که مبادا از هم جدا شوید

این بدترین احساس ممکن است که بدانید همکار شما بهترین دوست شما در چند قدمی شما است اما دیگر قادر به کار کردن با هم نخواهید بود. در اینصورت، بعد از این چه کسی به جوک‌های حتی بی‌مزه شما می‌خندد؟ چه کسی به مشکلات و مسائل شما گوش خواهد داد؟

۹. در محل کار با هم قرار نهار می‌گذارید

زمان نهار بهترین ساعت روز در کنار بهترین دوستتان است. زمان نهار بهترین فرصت برای صحبت در مورد موضوعاتی است که در هیچ جای دیگر به جز سالن غذاخوری نمی‌توانستید در مورد آنها با هم صحبت کنید.

۱۰. سایر کارکنان از کار کردن با شما ناراحت می‌شوند

آن‌ها می‌دانند که شما دو نفر تمام مدت را به خندیدن می‌گذارنید و احتمالا آنها علت این خنده‌ها را هم نمی‌دانند.

۱۱. خوراکی هایی که پیدا می‌کنید را با هم نصف می‌کنید

تقسیم به دو کردن یکی از بایدهای رابطه شما دو نفر است. شما نمی‌خواهید که تمام هزینه خوراکی‌ها یا غذایی که می‌خرید را بپردازید یا اینکه نمی‌خواهید دوستتان احساس دیده نشدن را تجربه کند.

۱۲. تنها زمانی که شما به کار نکردن با هم رضایت می‌دهید زمانی است که دیگری کاری ناخوشایند انجام می‌دهد

که این هم به ندرت اتفاق می‌افتد. در واقع این مربوط می‌شود به زمانی که یکی از شما دو نفر برای کاری ناخواسته- مثلا تمیز کردن دستشویی- منصوب می‌شود و شما در همان وضعیت قبلی خود باقی می‌مانید.

۱۳. شما برای سایر همکارانتان نام مستعار یا جوک می‌سازید

خب این تنها محدود به شما نمی‌شود بلکه همه کارمندان یک شرکت این کار را می‌کنند. شاید دامنه جوک‌های شما وسیع تر از دیگران باشد.

۱۴. شما بطور اتوماتیک می‌فهمید که بهترین دوستتان روز خوب یا بدی را دارد

کافی است که دوستتان به محل کار برسد. شما از شیوه سلام و احوالپرسی او می‌فهمید که حال و احوالش چگونه است. اگر خوشحال باشد، با شادی و سرزندگی سلام می‌دهد اما اگر روز خوبی نداشته باشد حتی به سختی متوجه حضور شما هم می‌شود. و باین ترتیب شما می‌فهمید که وقتی دوست شما نگاهی تا این حد کشنده دارد پس برای تمام شرکت روز بدی خواهد بود.

۱۵. روز مرخصی او بدترین روز برای شماست

حالا باید به چه کسی حرف بزنید؟ مجبور هستید که به تنهایی نهارتان را هم بخورید. تصور کنید که باید پول تمام غذایتان را هم به تنهایی پرداخت کنید. تاحالا هیچ وقت اوضاع برایتان به این شکل نبوده است.

مگر اینکه دوستتان فردا به سر کار بیاید.

۱۶. شما دو نفر از افراد مشترکی دوری می‌کنید

شما همیشه می‌توانید با هم توافق کنید که از چه کسی دوری کنید، با چه کسی حرف نزنید و با چه کسی معاشرت داشته باشید. بنابراین همکار شما بهترین دوست شما است.

۱۷. اتوماتیک وار می‌فهیمد که دیگری به چه چیزی فکر می‌کند

این اتفاق تنها در جریان‌های دوستی و کاری رخ می‌دهد. به احتمال بسیار زیاد هم شما دو نفر در حال فکر کردن به موضوعی واحد بوده اید. و این نشانه‌ای از دوستی واقعی است.

۱۸. همه می‌دانند که نباید درمورد شما دونفر غیبت کنند

هرگز نباید این کار را بکنند در غیر اینصورت با خشم شما روبه‌رو خواهند شد.

۱۹. توصیه‌های کاری فوق العاده‌ای به هم می‌دهید

وقتی یک سوال کاری دارید که کاملا واضح است از پرسیدن آن احساس شرم و خجالت می‌کنید، می‌دانید که حمایت بهترین دوست خودتان را خواهید داشت. بنابراین همکار شما بهترین دوست شما است.

۲۰. از آینده می‌ترسید

آینده یعنی حرکت رو به جلو؛ یعنی به پیش رفتن. آینده یعنی شغل‌های جدید و تغییراتی در زندگی. ممکن است که در آینده دیگر با هم کار نکنید اما می‌دانید که برای همیشه یک دوست واقعی خواهید داشت که بهترین دوست کاری و همکار شما هم بوده است.

منبع: theodysseyonline

Original Article

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044