دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، رپیل، دوج کوین، پولکادات، یونی سواپ و چین لینک را می‌خوانید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نوسانات عرضی قیمت بیت کوین در بازه‌ای بین ۴۶,۲۰۰ تا ۵۰,۵۰۰ دلار، روز یکشنبه با عبور از ۵۰,۵۰۰ به اتمام رسید. خریداران قیمت را به بالای ۵۰,۵۰۰ و محدوده ۵۱,۰۰۰ دلار رساندند که نشان از تداوم روند صعودی دارد.

نمودار قیمت بیت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به زیر ۵۰,۵۰۰ دلار بکشانند تا به این ترتیب خریداران تهاجمی را در تله خود گرفتار کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، این احتمال وجود دارد که شاهد سقوط قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۴۸,۴۷۶ دلار باشیم.

این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه در روزهای قبل شاهد احیا از این سطح بودیم. اگر بار دیگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احیا شود، نشان‌دهنده آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است. در این حالت، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی را تداوم دهند.

۵۵,۰۰۰ دلار اولین هدف معامله‌گران گاوی است. ۶۰,۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقصد بعدی در نظر گرفته می‌شود. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این دیدگاه صعودی باطل می‌شود. این اتفاق می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث برداشت سود معامله‌گران و سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۴۳,۷۱۹ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۵۵,۰۰۰ – ۶۰,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۵۰,۵۰۰ – ۴۸,۴۷۶ – ۴۳,۷۱۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم جمعه از ۴,۰۰۰ دلار عبور کرد ولی خریداران موفق نشدند قیمت را در سطوح بالاتر تثبیت کنند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. با این حال می‌توان گفت که خریداران چندان که باید تسلیم آنها نشدند.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

وضعیت فعلی نشان می‌دهد که خریداران عجله‌ای برای برداشت سود ندارند؛ چراکه پیش‌بینی می‌کنند حرکت روبه‌بالای قیمت تداوم خواهد شد. از سوی دیگر، میانگین‌های متحرک شیبی روبه‌بالا دارند که خود از برتری خریداران حکایت دارد. نباید فراموش کرد که واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) می‌تواند نشان‌دهنده تضعیف شتاب صعودی باشد.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۳,۷۰۰ دلار برسانند، احتمال سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۴۹۳ دلار وجود دارد. احیای قدرتمند قیمت از این حمایت بیانگر آن است که خریداران به انباشت اتریوم در کف ادامه می‌دهند. در این صورت آنها تلاش خواهند کرد قیمت را تا اوج تاریخی ۴,۳۷۲.۷۲ دلاری بالا ببرند. به‌علاوه، رسیدن قیمت به زیر ۳,۳۷۷.۸۹ دلار ممکن است نشان‌دهنده تغییر روند باشد.

  • مقاومت‌ها: ۴,۰۰۰ – ۴,۳۷۲.۷۲
  • حمایت‌ها: ۳,۷۰۰ – ۳,۳۷۷.۸۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

فروشندگان طی چندین تلاش، سعی کردند جهش قیمت کاردانو از ۲.۹۷ تا ۳.۱ دلار را متوقف کردند. واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی هم نشان می‌دهد که شتاب صعودی قیمت در حال کاهش است.

نمودار قیمت کاردانو
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

این احتمال وجود دارد که قیمت کاردانو به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۶۵ دلار سقوط کند و انتظار می‌رود این سطح به‌عنوان یک حمایت قوی عمل کند. در صورتی که قیمت از این سطح احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا از سد مقاومت پیش رو عبور کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، هدف بعدی رساندن قیمت تا ۳.۵ دلار خواهد بود.

در سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمال سقوط تا ۲.۴۷ دلار وجود دارد. احیای قیمت از این سطح باعث نوسانات عرضی چند روزه بین ۲.۴۷ تا ۳.۱ دلار خواهد شد. در صورت شکسته‌شدن ۲.۴۷ می‌توان آن را نشانه‌ای از تغییر احتمالی روند دانست.

  • مقاومت‌ها: ۲.۹۷ – ۳.۱ – ۳.۵
  • حمایت‌ها: ۲.۶۵- ۲.۴۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

خریداران به‌دنبال آن هستند که قیمت بایننس کوین را به بالای مقاومت پیش رو در ۵۱۸.۹ دلار برسانند. از سوی دیگر، آنها اجازه سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۶۷ دلار را ندادند که خود نشانه‌ای مثبت است. این موضوع بیانگر آن است که خریداران در سطوح پایین‌تر در حال انباشت هستند.

نمودار قیمت بایننس کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بار دیگر احیا شود، خریداران تلاش خواهند کرد تا بایننس کوین را به ۵۱۸.۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، احتمال تداوم روند صعودی و رسیدن به ۶۰۰ دلار وجود دارد.

در سوی دیگر، سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال کاهش شدیدتر تا ۴۳۳ دلار را محتمل می‌کند. اگر خریداران از این ناحیه دفاع کنند، ممکن است طی چند روز شاهد نوسانات در عرضی در بازه‌ای بین ۴۳۳ تا ۵۱۸.۹ دلار باشیم. بسته‌شدن قیمت زیر ۴۳۳ دلار نشان‌دهنده آن است که خریداران کنترل خود بر بازار را از دست داده‌اند.

  • مقاومت‌ها: ۵۱۸.۹ – ۶۰۰
  • حمایت‌ها: ۴۶۷ – ۴۳۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

فروشندگان روز شنبه تلاش کردند قیمت ریپل را به داخل الگوی مثلث بکشانند، ولی خریداران در کف اقدام به خرید کردند. این خرید باعث شد تا قیمت به بالای مقاومت ۱.۳۵ دلار برسد که نشان از ازسرگیری روند صعودی دارد.

نمودار قیمت ریپل
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خریداران قیمت را در بالای ۱.۳۵ دلار تثبیت کنند، می‌توان انتظار رالی تا ۱.۶۶ دلار را داشت. میانگین‌های متحرک صعودی هستند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است. این شرایط نشان می‌دهد که راه صعود هموارتر از سقوط است.

در طرف دیگر، اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای ۱.۳۵ دلار نشوند، ممکن است ریپل به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۱۹ دلار باز گردد. این اتفاق احتمال نوسانات عرضی بین ۱.۰۵ تا ۱.۳۵ دلار طی چند روز آتی را افزایش می‌دهد. بسته‌شدن قیمت زیر ۱.۰۵ دلار نشان‌دهنده آن است که فروشندگان بار دیگر به بازار بازگشته‌اند.

  • مقاومت‌ها: ۱.۳۵ – ۱.۶۶
  • حمایت‌ها: ۱.۱۹ – ۱.۰۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

با وجود این که قیمت دوج کوین در سه روز گذشته بالای الگوی کنج نزولی قرار داشته است، خریداران در تلاش برای رساندن آن به هدف ۰.۳۵ دلاری هستند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان در رالی‌ها اقدام به فروش ارزهای خود می‌کنند.

نمودار قیمت دوج کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

این احتمال وجود دارد که شاهد سقوط دوج کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۹ دلار باشیم. اگر قیمت از این حمایت سقوط کند، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا دوج کوین را به بالای ۰.۳۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، ۰.۴۵ دلار هدف بعدی است.

در سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمال سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۲۵ دلار وجود دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌آرامی در حال صعود است و شاخص قدرت نسبی هم اندکی بالاتر از محدوده میانی است که نشان‌دهنده برتری جزئی خریداران در بازار است.

این برتری در صورتی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شکسته شود، از آن فروشندگان خواهد شد. در این صورت راه برای سقوط تا ۰.۲۱ دلار باز می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۵ – ۰.۴۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۹ – ۰.۲۵ – ۰.۲۱

تحلیل تکنیکال قیمت پولکادات

قیمت پولکادات پس از جهش از ۲۸.۶ دلار، به‌آرامی در حال پیشروی در سطوح بالاتر است، ولی کندی روند صعودی، بیانگر آن است که خریداران اطمینان چندانی نسبت به تداوم روند ندارند. شاخص قدرت نسبی هم واگرایی منفی را ثبت کرده است که نشان‌دهنده تضعیف شتاب قیمتی است.

نمودار قیمت پولکادات
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

احتمال سقوط به سطح ۲۸.۶ دلاری که نقطه آغازین جهش است وجود دارد. اگر پولکادات از این سطح با قدرت احیا شود، می‌توان نتیجه گرفت که خریداران در سطوح پایین اقدام به انباشت می‌کنند. در این صورت، آنها تلاش خواهند کرد قیمت را به سطوح بالاتر برسانند. ۴۱.۴ دلار اولین مقصد آنها در این روند صعودی خواهد بود.

احیای قیمت از ۲۸.۶ و تثبیت در زیر ۳۵ دلار احتمال دیگری است که پیش روی پولکادات قرار دارد. این اتفاق می‌تواند به نوسانات عرضیِ چندروزه در این بازه منجر شود. تثبیت قیمت زیر ۲۸.۶ دلار نیز بیانگر آن خواهد بود که جهش فعلی تله گاوی بوده است. در این صورت احتمال سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۲ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۳۵ – ۴۱.۴
  • حمایت‌ها: ۲۸.۶ – ۲۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ روز جمعه از مقاومت ۳۱.۴۱ دلار سقوط کرد ولی خریداران اجازه سقوط بیشتر تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۸ دلار را ندادند که خود نشانه‌ای مثبت است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آرام‌آرام شیبی صعودی گرفته است و می‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از برتری اندک خریداران در بازار در نظر گرفت. با این حال، واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی بیانگر کاهش شتاب صعودی قیمت است. دیروز هم شاهد ثبت الگوی دوجی در نمودار بودیم که حاکی از نبود قطعیت میان معامله‌گران است.

نمودار قیمت یونی سواپ
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این احتمال وجود دارد که یونی سواپ به ۲۵ دلار سقوط کند. شکسته‌نشدن این سطح ممکن است به نوسانات عرضی بین ۲۵ تا ۳۱.۴۱ دلار در روزهای آینده بینجامد.

در طرف دیگر، اگر قیمت از سطوح فعلی احیا شود و به بالای ۳۱.۴۱ دلار برسد، احتمال تداوم روند به‌سمت ۳۷.۵۲ و ۴۲.۲۵ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۳۱.۴۱ – ۳۷.۵۲ – ۴۲.۲۵
  • حمایت‌ها: ۲۸ – ۲۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

معامله‌گران خرسی چین لینک روز جمعه تلاش کردند تا قیمت را به زیر نقطه جهش در ۳۰ دلار برسانند ولی خریداران جلوی این اتفاق را گرفتند. خرید گسترده آنها در کف باعث شد تا قیمت چین لینک به بالای مقاومت ۳۵.۳۳ دلاری برسد.

نمودار قیمت چین لینک
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای ۳۵.۳۳ دلار تثبیت کنند، می‌توان انتظار تداوم روند صعودی و رالی به ۳۶ دلار را داشت. ۴۳.۵ دلار هدف بعدی در این روند خواهد بود. میانگین‌های متحرک شیبی روبه‌بالا دارند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد کنترل بازار در اختیار خریداران است.

در سوی دیگر، شکست معامله‌گران در تثبیت قیمت بالای ۳۵.۳۳ دلار ممکن است به کاهش تا ۳۰ دلار منجر شود. در صورت دفاع از این ناحیه، طی روزهای آینده باید منتظر نوسانات عرضی بود. تثبیت قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۸ دلار نشانه‌ای از تضعیف قدرت خریداران و از دست رفتن کنترل آنها بر بازار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۳۵.۳۳ – ۳۶ – ۴۳.۵
  • حمایت‌ها: ۳۰ – ۲۸

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044