دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

در اینجا 2 روش وجود دارد که معامله گران حرفه ای باهوش معکوس قیمت رمزنگاری و سهام را می یابند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

معاملات در جهت روند یکی از بهترین روش ها برای سودآوری است. اگر معامله گران یاد بگیرند که یک روند جدید را زود تشخیص دهند ، این فرصت را برای خرید با نسبت خوب به پاداش فراهم می کند. علاوه بر شناسایی روند ، معامله گران همچنین باید بتوانند جهت گیری معکوس را تشخیص دهند.

در حالی که چندین الگو از تغییر روند احتمالی خبر می دهند ، اما یکی از ساده ترین آنها الگوی پایین دو است. این روند می تواند به معامله گران کمک کند تا استراتژی خود را تغییر دهند در صورتی که روند از جهت نزولی به صعودی تغییر جهت دهد.

بیایید نگاهی به الگوی دو پایین بیاندازیم و برخی از بهترین راه های تجارت آن را شناسایی کنیم.

ته دوتایی چیست؟

الگوی پایین دو بعد از یک روند نزولی تشکیل می شود و شامل دو نقطه کم است که تقریباً در نزدیکی یک سطح افقی مشابه و با یک قله کوچک در بین فرورفتگی ها شکل گرفته است. پس از شکسته شدن و بسته شدن بالاتر از قله جزئی پس از تشکیل دهانه دوم ، تنظیمات انجام می شود. این یک الگوی معکوس است ، که منجر به یک تغییر روند میانی تا بلند مدت می شود. از آنجا که الگوی شبیه شکل “W” است ، برخی آن را پایین W نیز می نامند.

W الگوی پایین. منبع: TradingView

تصویر بالا ساختار الگوی دو پایین را نشان می دهد. دارایی در روند نزولی قرار داشته است اما در سطح قیمت مشخص گاوها معتقدند که دارایی کم ارزش است و شروع به خرید می کنند. این امر به شکل گیری اولین کف کمک می کند ، جایی که تقاضا بیش از میزان عرضه باشد و تجمع امداد رسانی آغاز شود.

با این حال ، بیشتر خرس ها هنوز مطمئن نیستند که ته قرار دارد و پس از عقب نشینی دوباره موقعیت های کوتاه را شروع می کنند. قیمت کاهش می یابد اما هنگامی که به سطح اولین کف نزدیک می شود ، گاوها دوباره شروع به جمع شدن می کنند ، که روند نزولی را متوقف می کند و یک رالی تسکین دهنده دیگر را آغاز می کند. پایین دوم در 3٪ سطح پایین اول معمولاً معتبر در نظر گرفته می شود. این یک عدد تعیین شده در سنگ نیست و بازرگانان باید از اختیار خود در تجارت واقعی استفاده کنند.

وقتی قیمت از خط مقاومت بالاتر می رود ، نشانگر تغییر روند از پایین به بالا است. با محاسبه فاصله از خط مقاومت تا پایین و سپس افزودن عدد بالای خط مقاومت می توان به حداقل هدف هدف برای الگو رسید.

برای درک بهتر مفهوم ، چند نمونه را مشاهده می کنیم.

نمودار روزانه XTZ / USDT. منبع: TradingView

Tezos (XTZ) قیمت قبل از رسیدن به پایین ترین سطح 1.78 دلار در 4 نوامبر 2020 در یک روند نزولی بود. از آنجا ، جفت XTZ / USDT یک رالی امداد را آغاز کردند که در 25 نوامبر 2020 به 2.96 دلار متوقف شد. در این سطح ، خرس ها دوباره شانس خود را تصور می کردند و تهاجمی می فروختند.

اگرچه این جفت ارز در زیر حمایت 1.78 دلار شکست و در 23 دسامبر 2020 به 1.57 دلار سقوط کرد ، خرس ها نتوانستند سطح پایین تر را حفظ کنند. این جفت ارز در روز بعد به سرعت بهبود یافت و بازیابی را شروع کرد و پایین دوم را تشکیل داد.

خرس ها با تهاجمی از خط مقاومت دفاع کردند و سعی کردند گاوهای مشتاق را پس از شکست به دام بیندازند. گاوها افت قیمت را خریداری کردند و جفت ارز در 5 فوریه شکست بزرگی را تجربه کرد ، که روند صعودی جدید را آغاز کرد.

عمق خط مقاومت به پایین 1.18 دلار است. افزودن این مقدار به سطح خط مقاومت در 2.96 دلار ، حداقل هدف الگوی 4.14 دلار را نشان می دهد. با این حال ، در این حالت ، این جفت ارز هدف را پشت سر گذاشت و در 14 فوریه به 5.64 دلار رسید.