دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ربات دیجیتال مارکتینگ چیست و آیا ربات فروشنده وجود دارد ؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

دیجتیال مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی دیجیتال است ولی در عمل دانشی برای جذب مشتری از طریق اینترنت، وبسایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موبایل می باشد اگر چه صرفا ترقیب مشتریان به بازدید از سایت یا فروشگاه اینترنتی باعث فروش کالا یا خدمات نخواهد شد اما راهکارهایی وجود دارد که همزمان با انجام آن می توان به فروش اینترنتی هم دست یافت، اما قدم اول ایجاد زیرساخت مناسب برای انجام عملیات خودکار است تا با خیال راحت به فروش فکر کنیم و پیش نیاز آن استفاده از ابزارهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی است که امکان بازاریابی و فروش با هوش مصنوعی را بصورت خودکار فراهم می کند. در ادامه با دیتکو بررسی می کنیم ربات دیجیتال مارکتینگ چیست و آیا می توان مراحل فروش را به ربات فروشنده سپرد!

 

آیا ربات دیجیتال مارکتینگ وجود دارد ؟

با پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی شاید بتوان گفت بخشی از کار دیجیتال مارکتینگ توسط ربات صورت میگیرد و ربات دیجیتال مارکتینگ یا ربات بازاریابی دیجیتال نیز می تواند فعالیت های ما را انجام دهد اما بخش عمده و اصلی در بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی و تدوین استراتژی صحیح در بازار می باشد که از عهده ربات ها خارج است زیرا ربات ها صرفا دستوراتی را اجرا می کنند که از قبل به آنها داده باشیم بنابراین ربات دیجیتال مارکتینگ وجود دارد اما قبل از اینکه بخشی از کارها را به آن بسپاریم حتما باید به تحلیل و بررسی بازار هدف خود بپردازیم، تعداد رقبا و کیفیت ارائه خدمات آنها را بسنجیم، استراتژی بازاریابی را بر اساس هدفمان تنظیم کنیم و سپس اقدام به ایجاد ربات دیجیتال مارکتینگ نماییم.

لینک : دیجیتال مارکتینگ چیست

آیا ربات فروشنده وجود دارد ؟

وظیفه ربات ها انجام فرآیندهایی است که طراحی شده اند تا بصورت خودکار و بدون وقفه ارائه شوند با این تعریف می توان گفت ربات فروشنده وجود دارد پس به یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین نیز ربات فروشنده می توان گفت البته هر فروشگاه آنلاینی این قابلیت را ندارد و حتما باید یک سایت فروشگاهی حرفه ای طراحی شود سپس تمام جزئیات مورد نیاز را فقط یکبار در بخش مدیریت فروشگاه تنظیم نموده و بعد از آن کار فروش محصولات را بصورت خودکار بعهده وبسایت خود بسپارید و تقریبا با خیال راحت منتظر پیامک واریز وجه از فروشگاه اینترنتی خود باشید اما چرا گفتیم تقریبا چون فروش محصول نیاز به بازاریابی محصول دارد بنابراین ربات فروشنده به خوبی کار خود را انجام خواهد داد به شرط آنکه بازاریابی دیجیتال نیز بصورت تعریف شده کار خود را پیش ببرد.

 

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی و فروش

هنگامی که از یک دانش آموز در مورد نحوه فروش محصول سوال کنیم مطمئناً اطلاعات کمی دارد اما اگر از یک دانشجوی رشته بازاریابی در مورد نحوه فروش محصول سوال شود، راهکارها و راه حل های بسیاری ارائه خواهد داد پس نتیجه میگیریم هوش دانشجو در زمینه فروش بیشتر از دانش آموز است و این چرخه ادامه دارد تا زمانیکه به بالاترین حد خود مثلاً مانند تجربه  فروش مدیر عامل آمازون برسد! هوش مصنوعی نیز همینگونه تعریف می شود یعنی به میزان سوالات و جواب هایی که برای هوش مصنوعی تعریف شده صرفاٌ می تواند پاسخ دهد پس به هر میزان دانش بیشتری با استفاده از برنامه نوسی به سیستم بدهیم پاسخ های بیشتری خواهیم دید و هوش سیستم یا همان هوش مصنوعی قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد بنابراین هر مقدار اطلاعات در مورد فروش محصول به سیستم بدهیم فروش با هوش مصنوعی قدرتمند تری خواهیم داشت بعنوان مثال به سیستم برنامه بدهیم اگر مشتری کالایی انتخاب کرد، مشابه آن کالا را نیز به مشتری نمایش دهد یا اگر مشتری یک کالا خریداری کرد، بصورت خودکار یک کد تخفیف برای خرید بعدی او ارسال شود، یا خصوصیاتی مثل رنگ، وزن و سایز برای محصول تعریف شود تا مشتری بر اساس سلیقه اش محصول انتخاب کند. با این توضیحات کاملا واضح است فروش با هوش مصنوعی یا بازاریابی با هوش مصنوعی مزایای بسیاری در اختیار ما قرار خواهد داد.

 

مراحل ایجاد ربات در وبسایت یا فروشگاه اینترنتی

همانگونه که قبلا صحبت کردیم بخشی از بازاریابی اینترنتی را می توان به ربات ها سپرد اما ربات بازاریابی دقیقا چیست ؟ به بیان ساده و بطور واضح ربات ها بخشی از یک سایت هستند و فعالیتی را که قبلا تعریف کرده ایم بصورت خودکار و در فواصل زمانی مشخص انجام میدهند بنابراین برای طراحی یک ربات بازاریابی ابتدا باید یک وبسایت طراحی شود زیرا وبسایت تنها بستری است که بدون وقفه و 24 ساعته می تواند فعالیت کند و همان جایگاهی است که با خیال راحت می توانیم فعالیت ربات خود را به آن بسپاریم! حال که با عملکرد ربات آشنا شدید و دانستید که نیازمند طراحی وبسایت حرفه ای برای راه اندازی ربات بازاریابی هستیم براحتی می توانیم توضیح دهیم که بازاریابی خودکار یا دیجیتال مارکتینگ اتوماتیک همان فعالیت هایی است که با عنوان استراتژی بازاریابی روی کاغذ پیاده نمودیم و اکنون باید آنها را روی سایت پیاده سازی و تنظیم نماییم تا بصورت خودکار بازاریابی از طریق اینترنت انجام شود.

 

دیجیتال مارکتینگ با کدام روش کارآمدتر است ؟

انتخاب روش برتر و کاربردی تر برای دیجیتال مارکتینگ بستگی به مشتریان بازار هدف شما دارد زیرا اقشار مختلف در فضاهای متنوعی حاضر هستند بعنوان مثال اغلب نوجوانان و خانم ها شبکه اینستاگرام را ب

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044