دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رئیس کمیسیون بورس آمریکا: SEC بیت کوین را ممنوع نمی‌کند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، گفته است این نهاد دولتی نمی‌تواند ارزهای دیجیتال را ممنوع کند و قصد انجام چنین کاری را هم ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، گنسلر روز گذشته در جریان نشست کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که ممنوع کردن ارزهای دیجیتال در حیطه اختیارات کمیسیون بورس نیست و در ادامه گفت که رسیدگی به این موضوع جزو وظایف کنگره است.

گنسلر گفته است:

موضوع این است که چگونه می‌توانیم در این حوزه از سرمایه‌گذاران محافظت کنیم. درگیر این موضوع هستیم و با ناظران بانکی و دیگر [اشخاص مرتبط] هم همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم که وزارت خزانه‌داری آمریکا بر رعایت مقررات مربوط به مبارزه با پول‌شویی و قوانین مالیاتی [این حوزه] نظارت دارد.

رئیس کمیسیون بورس آمریکا با تأکید بر ضرورت ورود به حوزه ارزهای دیجیتال، افزود:

بسیاری از این توکن‌ها با قراردادها و ضمانت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار مقایسه می‌شوند و محافظت از سرمایه‌گذاران جزو وظایف کمیسیون بورس است.

گنسلر همچنین گفته است رسیدگی به وضعیت استیبل کوین‌ها که با ثبات مالی آمریکا در ارتباط است، یکی از اولویت‌های کمیسیون بورس است.

در جریان این نشست پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، اقدامات و جبهه‌گیری‌های کمیسیون بورس در برابر ارزهای دیجیتال را هدف قرار داد و گنسلر را متهم کرد که در برخورد با نظرات مربوط به مقررات و دستورالعمل‌ها مطابق با رویکرد دیرینه این آژانس عمل نکرده است.

نماینده کنگره آمریکا خطاب به گنسلر گفت:

برخی از نظرات شما سؤالاتی را در رابطه با بازار به وجود آورده است و کاملاً شفاف نیست. ظاهراً حرف‌های کوبنده‌ای زده‌اید که بازار را تحت‌تأثیر قرار داده است. شما بدون‌ طی‌کردن روند قانونی بیانه‌ای را منتشر کرده و قانون‌گذاری را نادیده گرفته‌اید و اساساً با سرمایه‌گذاران آمریکایی بی‌رحمانه برخورد کرده‌اید.

گنسلر هم در پاسخ به مک‌هنری گفت که کمیسیون بورس رویه‌های قانونی را دنبال می‌کند.

مک‌هنری در نشست کمیسیون خدمات مالی مجلس آمریکا به اظهارنظرهای سال ۲۰۱۹ گنسلر هم اشاره کرد. گنسلر که در آن زمان در دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) تدریس می‌کرد، در اظهارنظری احکام پیشین کمیسیون بورس آمریکا که بیت کوین و اتریوم را در دسته کالا‌ها طبقه‌بندی کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

زمانی که از رئیس کمیسیون بورس آمریکا درباره نظرات اخیرش سؤال کردند، گفت:

نمی‌خواهم [به‌طور مشخص] درباره یک توکن صحبت کنم، اما تصور می‌کنم که قوانین اوراق بهادار کاملاً شفاف باشد. اگر در حال جذب سرمایه هستید […] و سرمایه‌گذاران شما انتظاری منطقی برای دریافت سود از تلاش‌های دیگران دارند، این کار (یا دارایی) مشمول قانون اوراق بهادار می‌شود.

مک‌هنری در روز برگزاری این نشست طرح پیشنهادی قانون «شفافیت ارزهای دیجیتال» را ارائه کرد که تقریباً به‌طورکامل بر اساس طرح «رافع مسئولیت (Safe harbor)» برای ارزهای دیجیتال طراحی شده است که در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) از سوی هستر پیرس (Hester Peirce)، یکی از مقامات ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و از حامیان ارزهای دیجیتال، ارائه شد. بر اساس این طرح، توسعه‌دهندگان شبکه‌های غیرمتمرکز برای سه سال درگیر مسائل حقوقی نمی‌شدند و تنها باید اطلاعاتی را که سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دیجیتال به آنها نیاز دارند افشا می‌کردند.

در جریان این نشست مک‌هنری گنسلر را با این پرسش تحت فشار قرار داد که آیا زمانی را به بررسی طرح رافع مسئولیت برای ارزهای دیجیتال پیرس اختصاص داده است یا خیر.

گنسلر از پاسخ مستقیم به این سؤال اجتناب کرد، اما گفت:

من و پیرس درباره دیدگاه او نسبت به طرح احتمالی رافع مسئولیت برای ارزهای دیجیتال صبحت کرده‌ایم. تصور می‌کنم چالش [اصلی] برای مردم آمریکا این باشد که اگر بر این حوزه نظارت نکنیم و حامی سرمایه‌گذاران نباشیم، اشخاص از این موضوع ضربه خواهند خورد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044