دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

سوشی پس از کمپین رسانه های اجتماعی “7/20” ، “Trident” AMM همه را نشان می دهد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بعد از ماه ها سر و صدا و سربلندی ، پلت فرم غیرمتمرکز امور مالی (DeFi) سوشی سرانجام به روزرسانی پروژه “7/20” را که مدتها در انتظار آن بود ، نشان می دهد – اما باید دید آیا محصول جدید تا حد زیادی جنجالی خواهد داشت یا خیر.

جوزف دلونگ ، مدیر ارشد سوشی ، كه صبح امروز در كنفرانس جامعه Ethereum در پاریس روی صحنه رفت ، پرده تولید كننده اتومبیل جدید هیبریدی را به نام Trident به عقب كشید.

Trident دارای چهار مدل AMM ، از جمله استخرهای ثابت محصولات مشابه SushiSwap فعلی ، استخرهای ترکیبی مشابه Curve است که امکان تبادل کارآمد دارایی های مشابه مانند Staincoins ، حوضچه های نقدینگی متمرکز مشابه عملکرد Uniswap v3 و وزنی را فراهم می کند. استخرهایی که از طریق Balancer در دسترس هستند.

معاملات در بستر جدید از طریق Tines انجام می شود ، یک موتور جدید مطابق با سفارش که هر چهار نوع استخر را برای کارآمدترین مبادله بررسی می کند. ابزارهای جدید و غیر معمول شامل سفارشات محدود و توانایی کارکنان استخر برای صرفه جویی در مصرف بنزین با غیرفعال کردن اورال های قیمت دار با وزن متوسط ​​به جای اوراکل های Chainlink است. علاوه بر این ، هر چهار AMM بر روی پلت فرم ذخیره کسری BentoBox ساخته شده است ، به این معنی که نقدینگی بدون استفاده از طریق استراتژی های وام سود بیشتری به دست می آورد.

سرانجام ، پس از راه اندازی Trident ، سوشی در نقشه راه “استخرهای ویژه” دارد – استخرهای تخصصی طراحی شده برای تأمین نیازهای KYC / AML برای مبادلات و سایر کاربران سازمانی ، که به طور بالقوه تعارف به استخرهای وام نهادی در آینده.

دلونگ در یک مصاحبه اختصاصی با Cointelegraph گفت که با وجود اینکه هنوز زمان مشخصی برای راه اندازی Trident وجود ندارد ، کاربران می توانند انتظار داشته باشند که “بیش از 30 روز پس از 7/20 ، اما کمتر از 60” باشد.

در حالی که سوشی چنگال سابق Uniswap است ، اما تیم در اعتماد به نفس در مورد توسعه خود کوتاهی نمی کند. در پیش نویس اسناد Trident که به Cointelegraph ارائه شده است ، تیم ادعا می کند که گسترده ترین محصول پس از فروش که هنوز به بازار عرضه نشده است “کارآمدترین سرمایه AMM موجود در هنگام راه اندازی خواهد بود.”

‘جای انجام آن این جا است’

اگرچه ممکن است منتقدان به این نکته اشاره کنند که تمام مدلهای AMM Trident قبلاً نظریه پردازی و حتی ساخته شده اند ، Delong به سرعت متوجه می شود که پیاده سازی های Trident بازنویسی کامل کد پایه است.

تیم با تیم آندره کرونژ شروع به کار کرد Deriswap به عنوان “پایه ای برای ساختن” ، اگرچه آنها از تصور کرونژ برای استفاده از نقدینگی استخر استفاده نشده برای گزینه های نوشتن به نفع استراتژی های ایمن فرار کردند. به همین ترتیب ، LevX با کارهای خود در Mirin مدل های اولیه استخرهای هیبریدی را به ارمغان آورد – یک جفت نقطه شروع که منجر به ترکیبی چهار مدل شد.

جایی که AMM های جدید و موجود می توانند cفقط با ارائه یک مدل AMM به بازار مراجعه کنید، دلونگ خاطرنشان می کند که ساخت یک پلت فرم که بتواند طیف وسیعی از دارایی ها را در خود جای دهد کلید جذب نقدینگی از سراسر اکوسیستم است.

“طراحی واقعی برای این پیاده سازی این است که برخی از نشانه ها با انواع خاصی از AMM برتری دارند. زنجیرهای دم بلند با استخرهایی با محصول ثابت عالی هستند. دارایی های هم نوع در تعویض ترکیبی سرآمد هستند. تراشه های آبی با موقعیت نقدینگی متمرکز واقعاً خوب عمل می کنند. این همه خوب است ، اما چیزی که واقعاً همه را به هم پیوند می دهد موتور مسیریابی جدید ما ، Tines است. ”

Tines هم هزینه های بنزین و هم نقدینگی را در نظر می گیرد و قادر است هنگام مسیریابی “افقی” و “عمودی” – آنچه Delong آن را “چند مسیره و چند هاپ” می نامد ، باشد. Multi-route مشابه 1inch است ، جایی که موتور مسیریاب از طریق چندین استخر حرکت می کند تا بازده کاهش یابد و multi-hop به جستجوی بین دارایی ها برای دستیابی به همان حالت اشاره دارد.

علاوه بر ایجاد شبکه گسترده برای جلب معامله گران ، Trident انگیزه های جذاب به ارائه دهندگان نقدینگی ارائه می دهد. Trident یک برنامه “بومی” برای لایه پایه BentoBox است ، یک استخر بزرگ و جمع شده که در آن بیش از 80٪ از نشانه های واریز شده می تواند در استراتژی های عملکردی به جای نشستن بدون استفاده استفاده شود. دلونگ خاطرنشان می کند که حتی نقدینگی مورد استفاده برای سفارشات محدود نیز می تواند بازدهی بالایی داشته باشد زیرا تاجران منتظر رسیدن قیمت های تعیین شده خود هستند.

در حال حاضر تیم فقط یک استراتژی سپرده مرکب دارد ، اما آنها گزینه های دیگری را نیز جستجو می کنند – و دلونگ روشن کرد که آنها برای استخدام در آن جبهه باز می شوند ، زیرا در مدت کوتاهی ارزش کل 2 میلیارد قفل شده است که می تواند به کار گرفته شود

Delong همچنین خاطر نشان می کند که UI / UX Trident برای تأمین نقدینگی “از نظر عقاید واضح به نظر می رسد” ، و موقعیت های LP به عنوان ERC-1155 در مقابل ERC-721 نشان داده می شود ، که تیم امیدوار است که درجه ای از قابلیت انعطاف پذیری را به موقعیت ها اضافه کند و تجارت آنها را در بازارهای ثانویه آسان تر کنید.

دالونگ در پاسخ به این س askedال که ترایدنت بیشتر به چه کسانی متوسل خواهد شد گفت که “هر کسی با سرمایه بیکار” از کارآیی سرمایه ترایدنت بهره مند خواهد شد.

“هر برنامه ای که دارای توکن های خاموش باشد ، مانند Sablier – آیا خوب نیست اگر از آن نشانه هایی که در Sablier هستند می توان در استراتژی ها استفاده کرد؟ اگر می خواهید بهره وری سرمایه هر کاری را که انجام می دهید افزایش دهید ، اینجا مکان انجام آن است. “

چنگال و اصول

دلونگ می گوید ، Trident و Tines به عنوان نام هیچ تصادفی نیستند و در حقیقت می توان آن را تلاشی برای مناسب دانستن برچسب “چنگال” و تبدیل آن به چیزی قدرتمندتر دانست.

وی به Cointelegraph گفت: “نام Trident از كوبی آمده است ، زمانی كه ما در مورد چنگال بودن صحبت می كردیم.” “این چیزی است که اکثر مردم در مورد ما می گویند. این به نوعی یک فرد سخت گیر برای لرزش است … به نوعی احساس روز فارغ التحصیلی می شود. “

او “پذیرش مانتو” را بعنوان AMM پیشرو جشن می گیرد و از چالشهای تیم مجبور به تصمیم گیری در مورد طراحی خود ، روبرو شدن با مبادلات بهره وری گاز و ایجاد زمینه های توسعه بیشتر در آینده ، لذت می برد.

هنوز: ناسازگاران ممکن است به این نکته اشاره کنند که با وجود همه بهینه سازی ها ، Trident از نظر روحی نوعی چنگال است – جدا از تعداد انگشت شماری از ویژگی ها ، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.

او می گوید: “این من را نگران می کند.” “من می دانم که چه چیزی ساخته ایم و می دانم که بهترین سیستم موجود را نیز ساخته ایم. اما این من را نگران می کند. ”

وی خاطرنشان كرد كه در حالی كه كاملاً نوآوریهای جدید “هنوز ساخته نشده است” ، BentoBox و Trident به اندازه كافی انعطاف پذیر هستند تا بتوانند آنها را در خود جای دهند – اما نخست ، “ما باید کشتی حمل كنیم” ، او به شوخی گفت.

علاوه بر این ، چنگال سابق نیز از چنین رقابتی استقبال می کند. به جای تلاش برای محافظت از محصولات خود با مجوز منبع کسب و کار از قابلیت اجرای مشکوک، سوشی ترجیح داده است که کل Trident و Tines را از طریق GPL3 باز کند ، که Delong از آن به عنوان یکی از “مجوزهای بسیار مجاز که نماد استاندارد طلا در منبع باز است” نام می برد.

Delong می گوید ، مجوز دعوت برای به چالش کشیدن آنها است.

“ما را چنگ بزنید. خوش بگذره. کاری نداریم دشوار خواهد بود که جامعه ما را بیرون بریزید. “