دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ماینرهای شرکت بورس تهران ۳ بیت کوین استخراج کرده‌اند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

محسن علیزاده، عضو شورای عالی بورس مجلس، گفته است ماینرهای شرکت بورس از خرداد ۹۹ در ساختمان این شرکت نصب شده بودند و ۳ بیت کوین هم با استفاده از آنها استخراج شده است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، درباره کشف ماینر از ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفته است:

کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته، بازار سرمایه را شوکه کرد. پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که ماینرها از خرداد ۱۳۹۹ به‌مدت چند ماه در بورس نصب و حدود ۳ بیت کوین نیز استخراج شده است.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماینرها با مصوبه هیئت‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود، افزود:

باید به این نکته توجه کرد که تمامی جلسات هیئت‌مدیره‌های شرکت‌های بورسی با حضور یک ناظر از سازمان بورس اوراق بهادار برگزار می‌شود، این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی‌اطلاعی کرده و معترض شده بود.

وی اضافه کرد:

سازمان بورس باید پاسخگوی سهامداران در این موضوع باشد زیرا این سازمان ناظر بر بازار سرمایه و فعالیت شرکت‌های بورس اوراق بهادار است و با این حال نتوانسته نظارت دقیقی بر عملکرد آنها داشته باشد.

به‌گفته رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس محل هزینه‌کرد بیت کوین استخراج شده و افراد منتفع از آن مشخص نشده است.

علیزاده ادامه داد:

نصب ماینر در شرکت بورس اوراق بهادار تهران و ایجاد مشکلات بسیار در بازار سرمایه در سال گذشته، زیر سایه نبود نظارت سازمان بورس اتفاق افتاد، بنابراین در ماه‌های آینده طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و تمامی شرکت‌های بورسی بررسی می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد:

هرچند طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس در سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، اما تاکنون به صحن علنی نیامد و به نظر می‌رسد در حال حاضر بررسی این طرح ضروری است. به نظر می‌رسد با تحقیق و تفحص، بسیاری از ابعاد پنهان بازار سرمایه نمایان می‌شود.

The post ماینرهای شرکت بورس تهران ۳ بیت کوین استخراج کرده‌اند appeared first on ارزدیجیتال.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044