دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه افزودن جستجوی زنده Ajax به سایت وردپرس خود (روش آسان)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید جستجوی زنده Ajax را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟

افزودن جستجوی فوری به وردپرس ، جستجوی پیش فرض سایت را بهبود می بخشد و پیدا کردن صفحات و پست های مورد نظر را برای بازدیدکنندگان آسان می کند.

در این مقاله ، نحوه افزودن جستجوی زنده Ajax به سایت وردپرس خود را گام به گام به شما نشان می دهیم.

نحوه افزودن جستجوی زنده Ajax به سایت وردپرس خود (روش آسان)

چرا جستجوی زنده Ajax را به وردپرس اضافه می کنیم؟

جستجوی زنده Ajax ، که جستجوی فوری نیز نامیده می شود ، با افزودن ویژگی کشویی و تکمیل خودکار رایج در موتورهای جستجو مانند Google ، تجربه جستجوی پیش فرض وردپرس را بهبود می بخشد.

در اینجا یک نمونه از این در عمل است:

نمونه زنده جستجوی گوگل

جستجوی زنده آنچه را که کاربران در هنگام تایپ کردن جستجو می کنند حدس می زند و به آنها کمک می کند مطالب مرتبط را سریعتر بیابند. این پیشرفت بزرگی نسبت به جستجوی پیش فرض وردپرس است.

با کمک به کاربران برای یافتن سریع آنچه که به دنبال آن هستند ، جستجوی زنده به آنها کمک می کند تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند ، که می تواند افزایش بازدید صفحات و کاهش نرخ پرشبه

با توجه به این موارد ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به سادگی جستجوی زنده Ajax را به جستجوی خود اضافه کنید وبلاگ وردپرس یا وب سایت

افزودن Ajax Search به وردپرس با افزونه وردپرس

ساده ترین راه برای افزودن جستجوی زنده Ajax به وردپرس استفاده از SearchWP افزونه آن است بهترین افزونه جستجوی وردپرس در بازار توسط بیش از 30،000 وب سایت استفاده می شود.

SearchWP

این افزونه فراتر از نمایه سازی محتوای پست است و همه چیز را در وب سایت شما فهرست بندی می کند ، مانند فیلدهای سفارشی، اسناد PDF ، فایل های متنی ، ووکامرس محصولات ، و بیشتر.

برای این آموزش ، می توانید از برنامه رایگان استفاده کنید افزونه SearchWP Live Ajax Lite Search، زیرا به طور خودکار جستجوی زنده Ajax را فعال می کند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعالسازی افزونه است. برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما را در مورد ببینید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

پس از فعال شدن ، فرم جستجوی پیش فرض وردپرس اکنون به طور خودکار شامل ویژگی جستجوی زنده Ajax می شود.

نمایش جستجوی زنده Ajax در سایت وردپرس شما

از آنجا که هر نوار جستجوی فعال در حال حاضر دارای جستجوی مستقیم است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کجا می خواهید نمایش داده شود.

در زیر با نحوه افزودن نوار جستجوی زنده به مکانهای رایج خود آشنا می شوید وب سایت وردپرسبه

افزودن جستجوی زنده Ajax به نوار کناری وردپرس

یکی از محبوب ترین مناطق برای افزودن نوار جستجو ، نوار کناری وردپرس است. این امر باعث می شود بازدیدکنندگان شما بدون توجه به جایی که در وب سایت شما هستند ، جستجو کنند.

برای افزودن ویجت جستجو به وردپرس ، کافی است به آدرس زیر بروید ظاهر »ابزارک ها برای نمایش ویرایشگر ویجت مبتنی بر بلوک ها.

بلوک های ویجت را سفارشی کنید

هر منطقه ویجت خود را قالب وردپرس یک برگه جداگانه در ویرایشگر بلوک خواهد داشت.

در سایت آزمایش ما ، ناحیه ویجت نوار کناری ما “نوار کناری راست” نامیده می شود ، اما ممکن است بسته به موضوع شما ، نام شما متفاوت باشد.

به سادگی نماد “+” را در زیر قسمت نوار کناری کلیک کنید.

بلوک ویجت نوار کناری را اضافه کنید

سپس ، “SearchWP” را در نوار جستجو تایپ کرده و نماد “SearchWP Live Search” را کلیک کنید.

این به طور خودکار ویجت جستجوی زنده Ajax را در نوار کناری شما قرار می دهد.

ویجت SearchWP زنده را اضافه کنید

برای تغییر عنوان عنوان در کادر جستجو ، می توانید قسمت عنوان را سفارشی کنید. پس از اتمام کار ، روی دکمه Update کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کرده و نوار جستجو فعال شود.

ویجت جستجوی زنده را شخصی سازی و ذخیره کنید

اکنون نوار جستجوی زنده شما برای همه بازدیدکنندگان وب سایت شما قابل استفاده خواهد بود.

نمونه جستجوی ویجت زنده

برای افزودن نوار جستجوی زنده به هر منطقه ویجت دیگر وب سایت خود ، می توانید همین روند را دنبال کنید. برای افزودن آن به منطقه منوی ناوبری خود ، راهنمای ما را ببینید چگونه می توان یک نوار جستجو به منوی وردپرس خود اضافه کردبه

افزودن جستجوی زنده Ajax به صفحات وردپرس

همچنین ممکن است بخواهید یک کادر جستجوی Ajax زنده را به سایر صفحات وب سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک صفحه بایگانی داشته باشید که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد مطالب شما را جستجو کنند.

برای انجام این کار ، باید به مسیر بروید پست یا صفحه شما می خواهید ویرایش کنید برای این مثال ، ما به شما نحوه افزودن نوار جستجوی زنده به یک صفحه وردپرس را نشان می دهیم.

ابتدا به صفحات »همه صفحات و سپس روی صفحه ای که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.

صفحه وردپرس را باز کنید

پس از باز شدن صفحه ، روی نماد “+” در صفحه ویرایشگر صفحه کلیک کنید.

با این کار منوی بلوک ها نمایش داده می شود.

بلوک صفحه جدید اضافه کنید

در مرحله بعد ، “Search” را در کادر تایپ کنید و سپس روی نماد “Search” کلیک کنید تا به صفحه شما اضافه شود.

به طور خودکار نوار جستجو را برای شما قرار می دهد.

بلوک جستجو را انتخاب کنید

همچنین می توانید عنوان جستجو و متن محل نگهدارنده را در داخل کادر جستجو سفارشی کنید.

پس از آن ، مطمئن شوید که روی دکمه “Update” در گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید.

بلوک جستجوی زنده را در صفحه ذخیره کنید

اکنون ، بازدیدکنندگان شما می توانند از نوار جستجوی زنده در وب سایت شما استفاده کنند تا به سرعت آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.

برای افزودن نوار جستجو به هر پست یا صفحه می توانید از همین فرایند استفاده کنید.

مثال صفحه جستجوی زنده

سفارشی سازی نتایج جستجوی فوری وردپرس

SearchWP یک افزونه جستجوی همه کاره است و از محتوای پست فراتر می رود و همه چیز را در سایت شما از جمله زمینه های سفارشی ، زمینه های ACF ، فایل های متنی ، محتوای سند PDF ، جداول سفارشی ، طبقه بندی های سفارشی ، ویژگی های محصول WooCommerce و موارد دیگر فهرست بندی می کند.

نسخه حرفه ای از افزونه SearchWP به شما امکان می دهد نتایج جستجو را با ایجاد مقیاس مربوط به خود کاملاً سفارشی کنید و الگوریتم را بدون نوشتن کد تنظیم کنید.

SearchWP موتورهای سفارشی

همچنین ویژگی Metrics را دریافت می کنید که به شما امکان می دهد آنچه را که بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند مشاهده کنید ، و بسیاری از ویژگی های قدرتمند دیگر برای بهبود بیشتر ویژگی جستجوی شما در سایت.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه افزودن جستجوی زنده Ajax به سایت وردپرس خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را مشاهده کنید نحوه انتخاب بهترین ثبت کننده نام دامنه، و انتخاب کارشناس ما از بهترین نرم افزار وبینار برای مشاغل کوچک

اگر از این مقاله خوشتان آمد ، لطفاً عضو سایت ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوکبه

پست نحوه افزودن جستجوی زنده Ajax به سایت وردپرس خود (روش آسان) اولین بار در ظاهر شد WPBeginnerبه



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044