دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه افزودن سرصفحه های منقضی شده در وردپرس (2 روش)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه هدرهای منقضی شده در وردپرس را اضافه کنید؟

سرصفحه های منقضی شده قوانینی هستند که به مرورگرهای وب اطلاع می دهند که آیا یک منبع صفحه وب مانند تصاویر از حافظه پنهان بازدید کننده یا از سرور شما را بارگیری می کنند. این موارد می توانند به بهبود عملکرد سایت شما کمک کنند.

در این مقاله ، ما دو روش برای اضافه کردن هدرهای منقضی شده در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه اضافه کردن هدرهای منقضی شده در وردپرس

سرفصل های منقضی شده چگونه در وردپرس استفاده می شوند؟

اولین باری که کسی از یک صفحه وب در شما بازدید می کند سایت وردپرس، همه پرونده ها یکی یکی بارگیری می شوند. همه این درخواستها بین مرورگر و سرور میزبانی وردپرس شما زمان بارگذاری صفحه وب را افزایش می دهد.

ذخیره مرورگر برخی یا تمام آن پرونده ها را در رایانه بازدید کننده ذخیره می کند. این بدان معناست که دفعه بعد که آنها از صفحه بازدید کردند ، می توان پرونده ها را از رایانه خود بارگیری کرد ، افزایش عملکرد وردپرس.

حال ممکن است از خود بپرسید که مرورگرها از کجا می دانند کدام پرونده ها را ذخیره کنند و چه مدت باید آنها را نگه دارند؟

این جایی است که سربرگ های منقضی شده وارد می شوند.

قوانینی که در مورد ذخیره فایل ها و مدت زمان ذخیره آنها وجود دارد با استفاده از هر یک از این موارد عناوین منقضی می شود یا هدرهای کنترل حافظه نهان. در این مقاله ، سرصفحه های منقضی شده تمرکز خواهیم کرد زیرا تنظیم آنها برای اکثر کاربران ساده تر است.

سرصفحه های Expires تاریخ انقضا را برای هر نوع پرونده ذخیره شده در حافظه نهان مرورگر تعیین می کنند. پس از آن تاریخ ، پرونده ها از سرور شما بارگیری می شوند تا آخرین نسخه صفحه را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

ما به شما نحوه افزودن هدرهای منقضی با استفاده از دو روش مختلف را نشان می دهیم. روش اول برای اکثر کاربران آسان تر و توصیه شده است. برای رفتن به قسمت دلخواه خود می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

روش 1: افزودن سرصفحه های منقضی شده با افزونه WP Rocket WordPress

موشک WP مبتدی ترین است افزونه ذخیره سازی وردپرس در بازار. پس از فعال شدن ، بلافاصله برای سرعت بخشیدن به سایت شما کار می کند بدون اینکه با تنظیمات پیکربندی پیچیده مانند بسیاری از پلاگین های ذخیره سازی دیگر خراب شوید.

WP Rocket یک پلاگین برتر است ، اما بهترین قسمت این است که همه ویژگی ها در پایین ترین برنامه خود هستند.

موشک HP

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی آن است موشک WP پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما مراجعه کنید نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از نصب و فعال سازی ، WP Rocket به طور خودکار ذخیره مرورگر را روشن می کند. به طور پیش فرض ، هدرهای منقضی شده و هدرهای کنترل حافظه پنهان را با بهترین تنظیمات برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرس خود اضافه می کند.

این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. اگر می خواهید درباره این افزونه بیشتر بدانید ، راهنمای ما را در اینجا ببینید نحوه نصب و راه اندازی صحیح WP Rocket در وردپرس.

اگر ترجیح می دهید از افزونه caching رایگان برای افزودن سرصفحه های منقضی شده به وب سایت خود استفاده کنید ، توصیه می کنیم نگاهی به W3 Total Cache.

W3 Total Cache برخی از ویژگی های WP Rocket را ارائه می دهد ، اما به همان نسبت مبتدی نیست. باید سرصفحه های منقضی شده را به صورت دستی فعال کنید ، زیرا به طور خودکار آنها را فعال نمی کند.

روش 2: افزودن سرصفحه های منقضی شده در وردپرس با استفاده از کد

روش دوم برای اضافه کردن هدرهای منقضی شده در وردپرس شامل افزودن کد به پرونده های وردپرس شما است. ما آن را برای مبتدیان توصیه نمی کنیم ، زیرا اشتباه در کد می تواند باعث جدی شود خطاها و سایت خود را بشکنید.

قبل از انجام این تغییرات ، توصیه می کنیم ابتدا از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما مراجعه کنید چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه و بازیابی کنید.

با توجه به این موارد ، بیایید نگاهی به نحوه افزودن هدرهای منقضی شده با افزودن کد به وردپرس بیندازیم.

تعیین کنید که وب سایت شما Apache یا Nginx را اجرا می کند

ابتدا باید بفهمید که آیا وب سایت شما از سرورهای Apache یا Nginx استفاده می کند. برای انجام این کار ، به وب سایت خود بروید و روی صفحه کلیک راست کنید ، سپس گزینه “بازرسی” را انتخاب کنید.

روی گزینه Inspect کلیک راست کنید

در مرحله بعد ، باید روی برگه “Network” در بالای صفحه کلیک کنید. برای بارگیری نتایج ممکن است لازم باشد صفحه را تازه سازی کنید.

روی زبانه شبکه کلیک کنید

پس از آن ، می توانید بر روی نام دامنه خود در بالای ستون “Name” کلیک کنید. سپس باید به بخش “پاسخ سرصفحه ها” رفته و موردی به نام “سرور” را بررسی کنید.

بخش هدرهای پاسخ را بررسی کنید

این به شما نشان می دهد که از کدام وب سرور استفاده می شود. در این حالت ، سایت بر روی سرور Nginx در حال اجرا است.

اکنون که می دانید سایت شما از کدام وب سرور استفاده می کند ، از پیوندهای زیر برای پرش به جلو استفاده کنید:

نحوه افزودن سرصفحه های منقضی شده در Apache

برای افزودن هدرهای منقضی شده به سرور Apache ، باید کد را به سرور خود اضافه کنید .htaccess فایل.

برای ویرایش این فایل ، باید به فایل خود متصل شوید میزبانی وردپرس حساب با یک سرویس گیرنده FTP یا ابزار مدیریت پرونده میزبان شما. شما پیدا خواهید کرد .htaccess پرونده را در پوشه اصلی وب سایت خود قرار دهید.

.htaccess را در پوشه ریشه پیدا کنید

گاهی اوقات فایل .htaccess می تواند مخفی شود. اگر برای یافتن آن به کمک احتیاج دارید ، راهنمای ما را ببینید چرا نمی توانید فایل htaccess را در سایت وردپرس خود پیدا کنید.

در مرحله بعدی ، برای فعال کردن حافظه پنهان مرورگر ، باید عناوین منقضی شده را اضافه کنید. این به مرورگر وب می گوید که چقدر باید منابع وب سایت شما را قبل از حذف ذخیره کند.

می توانید کد زیر را در بالای قسمت بالا اضافه کنید .htaccess پرونده برای اضافه کردن عناوین منقضی شده:

## EXPIRES HEADER CACHING ##
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType image/svg "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 3 days"
</IfModule>
## EXPIRES HEADER CACHING ##

این مقادیر باید برای اکثر سایت ها خوب کار کند ، اما اگر نیازهای شما متفاوت باشد می توانید دوره های زمانی را تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که کد تاریخ های مختلف انقضا حافظه پنهان را بر اساس نوع پرونده تنظیم می کند. تصاویر بیش از HTML ، CSS ، Javascript و انواع دیگر پرونده ها در حافظه پنهان هستند زیرا معمولاً ثابت هستند.

نحوه اضافه کردن هدرهای منقضی شده در Nginx

اگر از سرور Nginx برای میزبانی میزبان خود استفاده می کنید وبلاگ وردپرس، سپس باید فایل پیکربندی سرور را برای افزودن هدرهای منقضی شده ویرایش کنید.

نحوه ویرایش و دسترسی به این پرونده به میزبان شما بستگی دارد ، بنابراین اگر برای دسترسی به پرونده به کمک نیاز دارید می توانید با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

سپس ، برای اضافه کردن سرصفحه های منقضی شده ، باید کد زیر را اضافه کنید:

location ~* .(jpg|jpeg|gif|png|svg)$ {
  expires 365d;
}
 
location ~* .(pdf|css|html|js|swf)$ {
  expires 3d;
}

این کد زمان انقضا را برای انواع مختلف فایل تعیین می کند. مجدداً توجه داشته باشید که تصاویر بیش از HTML ، CSS ، JS و سایر انواع پرونده ها در حافظه پنهان هستند زیرا تصاویر معمولاً ثابت می مانند.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا نحوه افزودن هدرهای منقضی شده در وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید ما را ببینید راهنمای امنیتی نهایی وردپرس برای بهبود امنیت وب سایت خود ، و مقایسه ما با بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل برای افزایش بازدید شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.

پست نحوه افزودن سرصفحه های منقضی شده در وردپرس (2 روش) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044