دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه افزودن پاورقی های ساده و زیبا در وردپرس (2021)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا به دنبال راهی آسان برای افزودن پاورقی به مقالات خود هستید؟

پاورقی ها اطلاعات اضافی هستند که در انتهای صفحه مشاهده خواهید کرد. این یک روش معمول برای افزودن استناد ، ارائه منابع و افزودن وضوح به محتوای شما است.

در این مقاله ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه پاورقی های ساده و زیبا را به پست های وبلاگ وردپرس خود اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن پاورقی در وردپرس

چرا پاورقی را به پست های وبلاگ خود اضافه می کنید؟

پاورقی ها راهی عالی برای ارائه منابع برای مطالب شما در انتهای مقاله هستند. این کار با نشان دادن منبع اطلاعات شما به خوانندگان ، باعث ایجاد اعتماد می شود.

همچنین می توانید از پاورقی برای افزودن نظرات ، برجسته کردن حقایق مهم و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محتوای خود استفاده کنید.

پاورقی ها می توانند سایت شما را حرفه ای تر و قابل اعتماد تر نشان دهند. به عنوان مثال ، اگر مقالات تحقیقی منتشر می کنید یا وقایع تاریخی را پوشش می دهید ، ممکن است خوانندگان شما به دنبال پاورقی با استناد باشند.

با توجه به این موارد ، بیایید نگاه کنیم که چگونه می توانید پاورقی را به پاورقی خود اضافه کنید وب سایت وردپرسبه

افزودن پاورقی در وردپرس با استفاده از افزونه

ساده ترین راه برای افزودن پاورقی به محتوای خود استفاده از a است افزونه وردپرسبه یک افزونه انعطاف پذیری و کنترل بیشتری روی یک ظاهر طراحی پاورقی ها دارد و نیازی به ویرایش کد نخواهید داشت.

برای این آموزش ، ما از پانویسها و منابع افزونه برای وردپرس در حالی که گزینه های زیادی وجود دارد ، استفاده از پاورقی ها آسان است ، چندین گزینه برای سفارشی سازی ارائه می دهد و کاملاً رایگان است.

ابتدا باید برنامه را نصب و فعال کنید پانویسها و منابع افزونه برای وردپرس برای اطلاعات بیشتر ، می توانید به راهنمای ما در مراجعه کنید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

پس از فعال شدن افزونه ، می توانید به آن بروید تنظیمات »پاورقی از پنل مدیریت وردپرس شما اکنون گزینه های مختلفی برای سفارشی سازی پاورقی ها مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال ، می توانید از منوی کشویی کد کوتاه شروع و پایان پاورقی ها را انتخاب کنید. با استفاده از این کد کوتاه ، می توانید پاورقی را به محتوای خود اضافه کنید.

کد کوتاه شروع و پایان را انتخاب کنید

تا زمانی که می دانید از چه کد کوتاه برای افزودن پاورقی به محتوای خود استفاده کنید ، می توانید از افزونه برای افزودن پاورقی در پست ها و صفحات وردپرس خود استفاده کنید. بقیه تنظیمات کاملاً اختیاری است.

برای افزودن پاورقی ، پیش بروید و یک پست جدید ایجاد کنید یا مقاله موجود را ویرایش کنید. وقتی در ویرایشگر وردپرس، به سادگی کد کوتاهی را که برای پاورقی ها انتخاب کرده اید ، اضافه کنید.

به عنوان مثال ، اگر پرانتز دوگانه را به عنوان کد کوتاه خود انتخاب می کنید ، سپس آن را در محتوایی که می خواهید پاورقی اضافه کنید وارد کنید. سپس می توانید نشانی اینترنتی منبع خود یا هر چیز دیگری را که می خواهید در پاورقی درج شود وارد کنید.

به نظر می رسد چیزی شبیه به این باشد:

کد کوتاه پاورقی را در محتوای خود اضافه کنید

پس از آن ، می توانید پست خود را پیش نمایش کنید تا آزمایش کنید آیا پیوندهای پاورقی به درستی کار می کنند یا خیر. وقتی از تنظیمات راضی هستید ، پیش بروید و تنظیمات خود را منتشر کنید پست وبلاگ وردپرس برای مشاهده پاورقی ها در عمل

مثال پاورقی

حال ، اگر می خواهید پاورقی ها را سفارشی کرده و ظاهر آنها را تغییر دهید ، پس افزونه پاورقی گزینه های متعددی را ارائه می دهد.

می توانید با رفتن به تنظیمات »پاورقی و روی برگه “تنظیمات عمومی” کلیک کنید.

تنظیماتی را برای انتخاب سبک شماره گذاری مشاهده خواهید کرد. این افزونه به شما امکان می دهد اعداد ساده ، اعداد رومی ، حروف کوچک و بزرگ و موارد دیگر را انتخاب کنید.

سبک شماره گذاری را انتخاب کنید

پس از آن ، می توانید رفتار پیمایش پاورقی ها را در محتوا پیکربندی کنید. گزینه هایی برای تنظیم مدت اسکرول و اضافه کردن تاخیر هنگام بازدیدکننده روی پاورقی وجود دارد.

رفتار پیمایش را پیکربندی کنید

افزونه از “مراجع” به عنوان عنوان پیش فرض پیوندهای شما در پاورقی استفاده می کند ، اما می توانید متن عنوان و نحوه نمایش آن را در قسمت “References container” تغییر دهید.

تنظیمات ظرف مرجع

این افزونه تنظیمات بیشتری را ارائه می دهد ، مانند نمایش پاورقی در گزیده ها ، پیکربندی تنظیمات شناسه قطعه URL و فعال کردن AMP حالت سازگاری. پس از اتمام تغییرات ، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

در مرحله بعد ، می توانید به برگه “مراجع و نکات ابزار” بروید. در اینجا تنظیماتی را برای تغییر نماد پیوند پشتیبان در پیوندهای پاورقی مشاهده خواهید کرد.

می توانید از نمادهای مختلف ارائه شده توسط افزونه را انتخاب کرده یا نماد خود را اضافه کنید. در کنار آن ، گزینه هایی برای تغییر تنظیمات ارجاع دهنده و انتخاب اینکه آیا می خواهید شماره پاورقی در براکت ظاهر شود وجود دارد یا خیر.

تنظیمات Referrer و Tooltips را تغییر دهید

افزون بر این ، این افزونه تنظیماتی را برای فعال کردن نکات ابزار ارائه می دهد ، که یک جعبه متنی است که وقتی منبع کاربر شما روی یک شماره پاورقی قرار می گیرد ، پیوند منبع شما را نشان می دهد. می توانید موقعیت راهنما ، ابعاد ، زمان بندی ، متن را تغییر دهید و از گزینه های دیگر برای سفارشی سازی استفاده کنید.

در برگه “محدوده و اولویت” ، می توانید سطح اولویت را تعیین کنید که مشخص می کند پاورقی ها قبل از سایر افزونه ها اجرا می شوند یا خیر.

علاوه بر این ، شما می توانید اضافه کردن CSS سفارشی با رفتن به برگه “CSS سفارشی”. فراموش نکنید که پس از اتمام اعمال تغییرات ، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

اضافه کردن پاورقی به صورت دستی در وردپرس با استفاده از HTML

جدا از استفاده از افزونه ، می توانید پاورقی ها را با استفاده از HTML در پست های وبلاگ وردپرس خود اضافه کنید.

این روش زمان برتر است و اگر در هنگام وارد کردن کد HTML اشتباه کنید ، پاورقی ها کار نمی کنند. برای مبتدیان و افرادی که قبلاً HTML را ویرایش نکرده اند ، توصیه می کنیم از افزونه برای افزودن پاورقی استفاده کنید.

با این وجود ، اگر فقط نیاز به اضافه کردن پاورقی به یک پست یا صفحه واحد دارید ، HTML گزینه خوبی است.

برای شروع ، ابتدا باید صفحه یا پست جدیدی را ویرایش یا اضافه کنید. در مرحله بعد ، به محتوایی بروید که می خواهید پاورقی را اضافه کنید.

در ویرایشگر بلاک وردپرس خود ، می توانید با کلیک بر روی منوی سه نقطه در بلوک پاراگراف و سپس انتخاب گزینه “Superscript” ، سوپر اسکریپت ها را اضافه کنید.

اضافه کردن Superscripts در ویرایشگر بلاک وردپرس

در مرحله بعد ، باید دوباره روی منوی سه نقطه کلیک کنید و گزینه “Edit as HTML” را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر ، می توانید راهنمای ما را بررسی کنید نحوه ویرایش HTML در وردپرسبه

پس از اتمام کار ، پیش بروید و کد HTML زیر را به شماره فوق نسخه خود وارد کنید:

<a href="#example_link">your superscript</a>

باید چیزی شبیه به این باشد:

کد HTML را در ویرایشگر وردپرس وارد کنید

پس از آن ، باید کد HTML زیر را به پیوند مرجع یا استناد خود در انتهای پست اضافه کنید. به این ترتیب ، هنگامی که یک کاربر روی شماره پاورقی کلیک می کند ، به URL مربوطه منتقل می شود.

id="example_link"

در اینجا ظاهر آن در ویرایشگر وردپرس به شرح زیر است:

کد پیوند HTML را برای پیوند پاورقی وارد کنید

اکنون پیش بروید و پست وبلاگ خود را پیش نمایش کنید تا بررسی کنید که آیا پاورقی ها به درستی کار می کنند یا خیر. پس از آن ، می توانید پست وبلاگ خود را منتشر کرده و پاورقی ها را در حال اجرا ببینید.

پیش نمایش پاورقی با استفاده از HTML

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه افزودن پاورقی ساده و زیبا در پست های وبلاگ وردپرس خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید به راهنمای ما در این زمینه نگاهی بیندازید نحوه انتخاب بهترین بستر وبلاگ نویسی، یا مقایسه کارشناسان ما را مشاهده کنید بهترین میزبانی وب سایت رایگانبه

اگر از این مقاله خوشتان آمد ، لطفاً عضو سایت ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوکبه



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044