دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه تنظیم حداکثر عرض oEmbed در وردپرس (4 روش آسان)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید عرض oEmbeds در وردپرس را محدود کنید؟

وردپرس به طور خودکار محتوای شخص ثالث مانند ویدیوهای یوتیوب، توییت ها یا پست های فیس بوک را جاسازی می کند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است جاسازی ها بیش از حد گسترده شوند و طرح بندی صفحه شما را به هم بریزند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه oEmbed max-width را در وردپرس تنظیم کنید تا بتوانید کنترل بیشتری بر طرح بندی سایت خود داشته باشید.

تنظیم حداکثر عرض oEmbed در وردپرس

چرا حداکثر عرض OEmbed را در وردپرس رفع کنیم؟

وردپرس به شما اجازه می دهد تا با استفاده از فناوری به نام oEmbed، محتوای وب سایت های شخص ثالث منتخب را به طور خودکار در پست ها و صفحات خود جاسازی کنید.

این به شما اجازه می دهد تا به راحتی ویدیوهای یوتیوب را جاسازی کنید، پست های فیس بوک، توییت ها و بسیاری از انواع دیگر محتوا در وب سایت شما. این محتوا بر روی شما میزبانی نمی شود وب سایت وردپرس. در عوض، مستقیماً از این سایت‌های شخص ثالث نمایش داده می‌شود.

وردپرس در تنظیم خودکار عرض محتوای تعبیه شده با محتوای وب سایت شما یا مناطق نوار کناری بسیار خوب است.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است این محتوای جاسازی شده بیش از حد گسترده باشد و با حوزه های محتوای وب سایت شما همپوشانی داشته باشد، مانند مثال زیر.

یک جاسازی وردپرس که عرض محتوا را فرا گرفته است

برای رفع این مشکل، باید صریحاً به وردپرس بگویید که از حداکثر عرض برای جاسازی‌های شخص ثالث استفاده کند. متاسفانه در تنظیمات وردپرس گزینه ای برای انجام این کار وجود ندارد.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه به راحتی حداکثر عرض oEmbed را در وردپرس بدون شکستن چیزی تنظیم کنیم.

ما 4 روش مختلف را پوشش می دهیم، و شما می توانید بهترین روش را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد:

  1. عرض oEmbed را با کد کوتاه وردپرس تنظیم کنید
  2. عرض oEmbed را با وردپرس Embed Block تنظیم کنید
  3. حداکثر عرض oEmbed را با CSS تنظیم کنید
  4. حداکثر عرض oEmbed را با فیلتر وردپرس تنظیم کنید (روش کد)

روش 1. از Embed Shortcode در وردپرس استفاده کنید

این روش ساده تر است و برای تنظیم حداکثر عرض برای جاسازی ویدیو در وردپرس بسیار خوب عمل می کند.

به جای چسباندن URL یا استفاده از بلوک YouTube، از آن استفاده خواهید کرد کد کوتاه مسدود کردن. در داخل آن، باید از کد کوتاه جاسازی شده استفاده کنید و پارامترهای عرض و ارتفاع را در آن لحاظ کنید.

https://youtu.be/6LwWumPeues

به راحتی می توانید مقادیر عرض و ارتفاع را مطابق با نیاز خود تغییر دهید و URL جاسازی شده را با جاسازی خود جایگزین کنید.

عرض کد کوتاه را جاسازی کنید

اکنون می توانید پیش نمایش پست یا صفحه خود را مشاهده کنید و جاسازی را در عمل مشاهده کنید.

oEmbed عرض تنظیم شده است

کد کوتاه جاسازی و پارامترهای عرض و ارتفاع آن برای همه ارائه دهندگان oEmbed کار نمی کند. به عنوان مثال، نمی توانید از آن برای تنظیم ارتفاع و عرض a استفاده کنید جاسازی Giphy در وردپرس.

در این صورت می توانید یکی از روش های جایگزین ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

روش 2. از Embed Blocks در وردپرس استفاده کنید

این ویرایشگر پیش فرض وردپرس همراه با چندین بلوک جاسازی برای ارائه دهندگان خدمات مختلف oEmbed. می توانید از آنها برای جاسازی محتوا در قسمت های مختلف پست ها و صفحات خود استفاده کنید.

بلوک ها را در وردپرس جاسازی کنید

برخی از این بلوک‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند تراز جاسازی را تغییر دهید و عرض محتوا را روی عرض یا عرض کامل تنظیم کنید.

عرض بلوک و تراز

می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل حداکثر عرض برای جاسازی برطرف می‌شود یا خیر.

روش 3. از CSS برای تنظیم حداکثر عرض برای جاسازی ها در وردپرس استفاده کنید

به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار اضافه می کند کلاس های CSS به قسمت های مختلف پست ها و صفحات شما.

همچنین چندین کلاس CSS را به بلوک‌ها اضافه می‌کند. از این کلاس های CSS می توان برای تعیین حداکثر عرض برای جاسازی ها در وب سایت وردپرسی خود استفاده کرد.

برای اینکه بفهمید کدام کلاس‌های CSS را باید هدف بگیرید، کافی است محتوا را در یک پست یا صفحه قرار دهید و سپس آن را در مرورگر خود پیش‌نمایش کنید. با بردن ماوس روی محتوای تعبیه شده کلیک راست کرده و سپس ابزار Inspect را انتخاب کنید.

پیدا کردن کلاس های CSS برای بلوک های جاسازی شده

شما می توانید تمام کلاس های CSS اضافه شده به عنصر جاسازی شده را ببینید. می توانید از این کلاس ها برای تعیین حداکثر عرض برای این نوع جاسازی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید حداکثر عرض را برای همه جاسازی ها تنظیم کنید، می توانید از موارد زیر استفاده کنید CSS سفارشی.


.wp-block-embed {
    max-width: 900px!important;
}

شما همچنین می توانید ارائه دهندگان خاص oEmbed را با استفاده از .wp-block-embed-providername کلاس به عنوان مثال، اگر می‌خواهید حداکثر عرض را فقط برای جاسازی‌های Pinterest تنظیم کنید، می‌توانید از CSS سفارشی زیر استفاده کنید.


.wp-block-embed-pinterest {
    max-width: 900px!important;
}

روش 4. حداکثر عرض oEmbed را با استفاده از فیلتر وردپرس تنظیم کنید

در این روش آخر باید کد سفارشی را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، به راهنمای ما در این زمینه نگاهی بیندازید چگونه به راحتی قطعات کد سفارشی را در وردپرس اضافه کنیم.

برای این روش، ما کد خود را به وردپرس اضافه می کنیم تا عرض پیش فرض را برای oEmbeds تنظیم کنیم. به سادگی کد زیر را به فایل functions.php یا فایل تم خود اضافه کنید قطعه کد افزونه


add_filter( 'embed_defaults', 'wpbeginner_embed_defaults' );
 
function wpbeginner_embed_defaults() {
    return array(
        'width'  => 400, 
        'height' => 280
    );
}

فراموش نکنید که ویژگی های ارتفاع و عرض را به نیاز خود تنظیم کنید.

مشکل این روش این است که فقط در صورتی ویژگی عرض را اعمال می‌کند که محتوای تعبیه‌شده «عرض» تعریف نشده باشد. اگر کد جاسازی از قبل شامل عرض باشد، ممکن است این روش کار نکند.

نکته پاداش

اگر به طور مرتب محتوا را از پلتفرم های رسانه های اجتماعی در وب سایت وردپرس خود جاسازی می کنید، باید شروع به استفاده کنید بالون خرد کن.

بالون خرد کن

آن است بهترین افزونه رسانه های اجتماعی برای وردپرس و به شما امکان می دهد به راحتی جاسازی کنید فیدهای سفارشی رسانه های اجتماعی در وردپرس

از جاسازی های رسانه های اجتماعی محبوب مانند یوتیوب، توییتر و غیره پشتیبانی می کند. همچنین به شما امکان می دهد محتوای فیس بوک و اینستاگرام را که توسط وردپرس پشتیبانی نمی شود جاسازی کنید.

مهمتر از همه، تمام فیدهای رسانه های اجتماعی پاسخگوی تلفن همراه هستند و با هر تم وردپرس کار می کنند.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه تنظیم حداکثر عرض oEmbed در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید کامل ما را ببینید برگه تقلب رسانه های اجتماعی یا مقایسه کارشناسی ما از بهترین نرم افزار چت زنده برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش ویدیویی وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044