دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل ویدیو در وردپرس (گام به گام)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید بدانید بازدیدکنندگان شما کدام ویدیوها را بیشتر در وب سایت وردپرس شما تماشا می کنند؟

ویدیوها راهی عالی برای زنده کردن وب سایت شما و افزایش تعامل هستند. با ردیابی تجزیه و تحلیل ویدیو، می‌توانید عملکرد ویدیوهای خود را با معیارهایی مانند کل بازدیدها، مدت تماشا و موارد دیگر ببینید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از گوگل آنالیتیکس، تجزیه و تحلیل ویدیو در وردپرس را ردیابی کنید. این راه حل برای YouTube، Vimeo، و دیگر جاسازی های ویدئویی HTML5 کار می کند.

نحوه پیگیری تجزیه و تحلیل ویدئو در وردپرس

چرا تعامل ویدیویی در وردپرس را پیگیری کنیم؟

افزودن فیلم ها محتوای شما باعث جذابیت بیشتر مقالات شما می شود و به افراد کمک می کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

با این حال، اگر چندین ویدیو در خود دارید سایت وردپرس، پس چگونه متوجه می شوید که کدام نوع محتوا بهترین عملکرد را دارد و آیا مردم ویدیوهای شما را تماشا می کنند یا خیر؟

ردیابی تعامل ویدیویی در Google Analytics می تواند به شما در کشف این بینش کمک کند.

شما می توانید ببینید که چه تعداد از مردم در حال تماشای ویدیوها در وب سایت وردپرس شما هستند با کلیک بر روی دکمه پخش، چه مقدار از ویدیو را تماشا می کنند (مدت زمان تماشا) و موارد دیگر.

این به تشخیص نوع محتوای رسانه ای مورد علاقه مخاطبان شما کمک می کند. سپس می‌توانید ویدیوهای بیشتری با موضوعات مشابه ایجاد کنید و از همان قالب و سبک برای تقویت استفاده کنید تعامل کاربر.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه می توانید تجزیه و تحلیل ویدیو را در وب سایت وردپرس خود ردیابی کنید.

راه اندازی تجزیه و تحلیل ویدئو در وردپرس

ساده ترین راه برای ردیابی ویدیوها در وب سایت وردپرس خود استفاده از آن است MonsterInsights. این است بهترین راه حل تجزیه و تحلیل وردپرس که به شما کمک می کند گوگل آنالیتیکس را در وردپرس بدون ویرایش کد یا استخدام توسعه دهنده راه اندازی کنید.

به طور پیش فرض، گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل ویدیویی دقیق را ردیابی نمی کند.

با این حال، افزونه MonsterInsights Media ردیابی ویدیوهایی را که از YouTube و Vimeo جاسازی کرده‌اید بسیار آسان می‌کند. همچنین ویدیوهای HTML 5 را که از طریق آن آپلود کرده اید، ردیابی می کند کتابخانه رسانه وردپرس.

یادداشت ویراستار: ما معمولا توصیه نمی کنیم آپلود فیلم در وردپرس زیرا می تواند فضای ذخیره سازی زیادی را مصرف کند و سرعت وب سایت شما را کاهش دهد. در عوض توصیه می کنیم از YouTube، Vimeo یا موارد دیگر استفاده کنید بهترین سایت های میزبانی ویدیو.

نیازی به لمس یک خط کد نیست. MonsterInsights به طور خودکار ویدیوها را در Google Analytics تنها با چند کلیک ردیابی می کند.

MonsterInsights

برای این آموزش، ما از نسخه حرفه ای MonsterInsights زیرا شامل افزونه رسانه و سایر ویژگی های ردیابی پیشرفته است. همچنین وجود دارد MonsterInsights Lite نسخه ای که می توانید آن را امتحان کنید و با تجزیه و تحلیل سایت خود شروع کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفا راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال سازی، به صفحه خوش آمدگویی MonsterInsights در داشبورد وردپرس خود هدایت خواهید شد. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید تا افزونه را پیکربندی کنید و Google Analytics را به وردپرس متصل کنید.

جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید

می توانید راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید چگونه گوگل آنالیتیکس را به وردپرس اضافه کنیم.

در مرحله بعد، باید به آن سر بزنید Insights » Addons از قسمت مدیریت وردپرس خود و سپس به پایین به افزونه «رسانه» بروید.

ادامه دهید و روی دکمه “نصب” کلیک کنید و سپس افزونه نصب و فعال می شود. تغییر “وضعیت” از نصب نشده به فعال را مشاهده خواهید کرد.

افزونه رسانه را نصب کنید

پس از فعال شدن افزونه، به سادگی به آن بروید Insights » تنظیمات از پنل مدیریت وردپرس و سپس به تب ‘Publisher’ بروید.

تنظیمات ناشر

پس از آن می توانید به قسمت Media Tracking بروید. متوجه خواهید شد که کلیدهای ردیابی ویدیوهای HTML 5، YouTube و Vimeo فعال خواهند شد.

فعال کردن ردیابی رسانه

MonsterInsights اکنون شروع به ردیابی ویدیوها در سایت وردپرس شما می کند. اکنون می توانید برای مشاهده گزارش به حساب Google Analytics خود مراجعه کنید.

مشاهده داده های ردیابی ویدیو در Google Analytics

برای مشاهده عملکرد ویدیوهای خود، باید به وب سایت Google Analytics بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

در مرحله بعد، می توانید وب سایت (مخصوص) خود را از منوی کشویی در بالا انتخاب کنید.

یک ویژگی وب سایت را انتخاب کنید

پس از آن، باید به آنجا بروید رفتار » رویدادها » رویدادهای برتر از منوی ستون سمت چپ

دسته‌های رویداد جداگانه را برای ردیابی ویدیو مانند video-youtube، video-vimeo یا video-html خواهید دید.

رویدادهای برتر

اکنون، پیش بروید و روی یک دسته رویداد ویدیویی مانند ‘video-youtube’ کلیک کنید.

در اینجا می‌توانید تعداد نمایش‌ها و چند درصد از ویدیو را مشاهده کنید.

اقدام رویداد برای ردیابی ویدیو

Impressions به شما می گوید که چند کاربر ویدیوهای شما را مشاهده کرده اند.

اعداد درصدی از ویدیویی است که تماشا شده است. برای مثال، یک کنش رویداد 0 نشان می‌دهد که بینندگان روی دکمه پخش کلیک کرده‌اند اما کمتر از 25 درصد ویدیو را تماشا کرده‌اند.

به طور مشابه، 50 نشان می دهد که بینندگان حداقل نیمی از ویدیو را تماشا کرده اند اما کمتر از 75٪، در حالی که 100 به این معنی است که کاربران کل ویدیو را مشاهده کرده اند.

در مرحله بعد، اگر روی یک اقدام رویداد کلیک کنید، می توانید URL های ویدیو را مشاهده کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید بدانید که مردم کدام ویدیوها را تا آخر تماشا کرده‌اند، ادامه دهید و روی «100» کلیک کنید.

در صفحه بعدی، می توانید پیوندهای ویدیوها را در زیر ستون Event Label مشاهده کنید.

مشاهده URL ویدیو

اکنون که می دانید کدام ویدیوها بیشترین میزان تعامل را در وب سایت شما دارند، می توانید محتوای مشابه بیشتری را برای مخاطبان خود برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید آزمایش کنید تا بازدیدهای ویدیویی بیشتری داشته باشید قرار دادن یک کانال YouTube در وب سایت خود، یا ایجاد یک گالری ویدئو.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل ویدیو در وردپرس کمک کرده باشد. شما همچنین می توانید راهنمای ما را در نحوه ثبت نام دامنه و بهترین هاست رایگان وب سایت در مقایسه با.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش تصویری وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.

پست وبلاگ اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044