دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه رفع خطای بحرانی در وردپرس (گام به گام)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا خطای حیاتی را در سایت وردپرس خود مشاهده می کنید؟

وردپرس گاهی اوقات ممکن است به شما پیامی نشان دهد که «یک خطای مهم در این وب سایت وجود دارد. لطفاً برای دریافت دستورالعمل ، صندوق پست الکترونیکی سرپرست سایت خود را بررسی کنید. همچنین شامل پیوند اشکال زدایی در راهنمای وردپرس خواهد بود.

در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای بحرانی در وردپرس را برطرف کنید. ما همچنین در مورد دلایل این خطا و راههای جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد.

رفع خطای بحرانی در وردپرس گام به گام

خطای بحرانی در وردپرس چیست؟

خطای بحرانی در وردپرس خطایی است که وردپرس را از بارگیری تمام اسکریپت هایی که برای درست کار کردن نیاز دارد باز می دارد.

قبلا این خطای وردپرس منجر به الف صفحه سفید مرگ یا یک پیام خطای کشنده روی صفحه نمایش. اکثر مبتدیان آن را چندان مفید نمی دانند و برای حل مشکل به تنهایی تلاش می کردند.

از زمان وردپرس 5.2، کاربران اکنون یک پیام خطای عمومی را مشاهده خواهند کرد یک خطای مهم در این وب سایت وجود دارد. لطفاً صندوق ورودی ایمیل مدیر سایت خود را برای دستورالعمل ها بررسی کنید. با پیوند به راهنمای اشکال زدایی وردپرس.

پیغام خطای بحرانی وردپرس

همچنین یک پیام ایمیل به آدرس ایمیل مدیریت سایت وردپرس شما با جزئیات بیشتر در مورد خطا و پیوندی برای دسترسی به داشبورد وردپرس شما در حالت بازیابی ارسال می کند.

چه چیزی باعث خطای بحرانی در وردپرس می شود؟

خطای بحرانی در وردپرس عموماً ناشی از خرابی افزونه، اسکریپت یا کدی است که مانع از عملکرد صحیح وردپرس می شود.

وردپرس نمی تواند بقیه فایل های مورد نیاز خود را بارگیری کند مگر اینکه شما این مشکل را حل کنید.

اگر اخیراً داشته اید قطعه کد کپی و جایگذاری شده است از برخی آموزش ها به وب سایت شما، سپس ممکن است خطای مهم را ایجاد کند.

همه برترین افزونه های وردپرس به طور کامل مورد آزمایش قرار می گیرند، بنابراین کمتر احتمال دارد که به خودی خود باعث خطای مهم شوند. با این حال، تداخل با افزونه وردپرس دیگر یا برخی کدهای سفارشی ممکن است باعث بروز خطا شود.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه به راحتی خطای بحرانی در وردپرس را برطرف کرده و وب سایت خود را بازگردانید.

رفع خطای بحرانی در وردپرس (2 روش)

خود پیام خطای بحرانی برای یافتن علت مشکل و رفع آن چندان مفید نیست. خوشبختانه، وردپرس همچنین یک ایمیل به آدرس ایمیل مدیریت وب سایت شما ارسال می کند.

در حال حاضر، بسیاری از سایت های وردپرسی دارند مشکلات ارسال ایمیل، بنابراین ممکن است این اعلان ایمیل مهم را دریافت نکنید. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، نگران نباشید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه خطای حیاتی را حتی بدون ایمیل برطرف کنید.

از سوی دیگر ، اگر شما اعلان ایمیل مشکل فنی وردپرس را دریافت کرده اید ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه آن را درک کرده و از آن برای بازگرداندن وب سایت خود استفاده کنید.

به سادگی روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا مستقیماً به بخش مورد نیاز خود بروید:

رفع خطای بحرانی با ایمیل اشکال زدایی وردپرس

ابتدا باید به صندوق ورودی برای آدرس ایمیلی که به عنوان آن استفاده می کنید بروید ایمیل مدیریت وردپرس در وب سایت شما

مطمئن نیستید از کدام آدرس ایمیل به عنوان ایمیل مدیریت استفاده کرده اید؟ این آدرس ایمیلی است که در آن ارائه می دهید نصب وردپرس.

اگر روشن هستید Bluehost یا از یک نصب کننده خودکار وردپرس استفاده کنید، سپس آدرس ایمیل مدیر شما احتمالاً همان آدرسی خواهد بود که برای خود استفاده کرده اید. هاست وردپرس حساب.

در صندوق ورودی خود، ایمیلی با موضوع می‌بینید “سایت شما با یک مشکل فنی مواجه است”. در داخل آن ، اطلاعات مفیدتری در مورد آنچه باعث خطای بحرانی در وب سایت وردپرس شما شده است خواهید یافت.

به عنوان مثال ، در تصویر زیر ، می توانید ببینید که خطای بحرانی ناشی از قالب وردپرس در سایت آزمایش ما است.

اعلان ایمیل خطای بحرانی وردپرس

ایمیل همچنین دارای پیوند خاصی است که به شما امکان می دهد وارد سیستم خود شوید وب سایت وردپرس در حالت بازیابی برای رفع و بررسی مشکل.

در پایین ایمیل، اطلاعات دقیق تری در مورد خطا، از جمله فایل خاص و کدی که باعث ایجاد آن شده است، خواهید دید.

در این مثال زیر، برخی از کدهای خط 614 در فایل functions.php موضوع ما مسئول ایجاد خطا هستند.

جزئیات خطای بحرانی

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که جزئیات خطای ناشی از خرابی افزونه وردپرس را نشان می دهد.

خطای ناشی از افزونه وردپرس

اکنون فقط باید روی پیوند حالت بازیابی وردپرس کلیک کنید، که شما را به قسمت مدیریت وردپرس خود می برد.

برای ادامه از شما خواسته می شود که وارد سیستم شوید.

ورود به حالت بازیابی وردپرس

پس از ورود به سیستم، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما در مورد خطای بحرانی، علت بروز خطا و پیوندی به محلی که می توانید برای رفع آن مراجعه کنید، اطلاع می دهید.

به عنوان مثال، در اسکرین شات زیر، با پیوند به صفحه افزونه ها، ما را از خطای بحرانی ناشی از افزونه مطلع می کند.

اطلاعات حالت بازیابی

حالا اگر روی لینک کلیک کنید، افزونه بد رفتاری را به شما نشان می دهد. همچنین دقیقاً به شما نشان می دهد که کدام خط کد باعث ایجاد خطا شده است.

می توانید افزونه را فعلا غیرفعال کنید.

افزونه بد رفتاری را غیرفعال کنید

سپس می توانید به سادگی یک جایگزین پیدا کنید افزونه وردپرس، یا ببینید آیا می توانید از توسعه دهندگان افزونه پشتیبانی دریافت کنید.

به طور مشابه ، اگر موضوع مربوط به موضوع شما باشد ، پیوندی به صفحه تم ها مشاهده خواهید کرد. در پایین صفحه، می توانید موضوعی را که باعث این مشکل شده است، مشاهده کنید.

پیام تم شکسته در حالت بازیابی وردپرس

شما به سادگی می توانید قالب وردپرس خود را تغییر دهید، یا طرح زمینه شکسته را حذف کنید و یک نسخه جدید از همان طرح زمینه را از منبع رسمی دوباره نصب کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود یا خیر.

هنگامی که مشکل را حل کردید، می توانید به سادگی ادامه دهید و روی دکمه Exit Recovery Mode در بالا کلیک کنید.

از حالت بازیابی در وردپرس خارج شوید

در بیشتر موارد، وب سایت وردپرس شما اکنون به طور معمول شروع به کار می کند.

با این حال، اگر همچنان خطای بحرانی را در وردپرس مشاهده می کنید، می توانید مراحل عیب یابی را در مرحله بعد امتحان کنید.

رفع خطای بحرانی در وردپرس به صورت دستی

اگر ایمیل اعلان مشکل مهم وردپرس را دریافت نکرده اید، در اینجا نحوه عیب یابی و رفع خطای مهم در وردپرس آورده شده است.

اگر خطا ناشی از اقدام اخیری است که انجام داده‌اید، می‌توانید به سادگی آن اقدام را برای رفع مشکل لغو کنید.

به عنوان مثال ، اگر افزونه جدیدی را نصب کرده اید و فعال سازی آن باعث خطای بحرانی شده است ، باید آن افزونه را غیرفعال کنید (در مرحله اول در زیر نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد).

از طرف دیگر، اگر مطمئن نیستید، می توانید به سادگی این مراحل را دنبال کنید.

1. همه افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید

ساده ترین راه برای غیرفعال کردن یک افزونه وردپرس معیوب، غیرفعال کردن آن است. اما به دلیل خطای بحرانی، به قسمت مدیریت دسترسی ندارید و نمی دانید کدام افزونه را غیرفعال کنید.

برای رفع این مشکل، تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال می کنیم. نگران نباشید، پس از دسترسی به بخش مدیریت وردپرس خود به راحتی می توانید آنها را دوباره فعال کنید.

به سادگی با استفاده از an به وب سایت وردپرس خود متصل شوید سرویس گیرنده FTP یا برنامه File Manager در کنترل پنل میزبانی وردپرس شما.

پس از اتصال، باید به مسیر بروید /wp-content/ پوشه

تغییر نام پوشه افزونه ها

در داخل پوشه wp-content ، پوشه ای به نام “plugins” را مشاهده خواهید کرد. باید روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه “Rename” را انتخاب کنید.

سپس نام پوشه افزونه ها را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید. در مثال ما، آن را ‘plugins.deactivate’ می نامیم.

پوشه پلاگین ها تغییر نام داد

پس از انجام این کار، تمام افزونه های شما غیرفعال می شوند.

اساسا وردپرس به دنبال پوشه افزونه ها می گردد تا افزونه های فعال شده را در وب سایت شما بارگذاری کند. هنگامی که نمی تواند پوشه پلاگین ها را پیدا کند، به سادگی نمی تواند افزونه ها را فعال کند و به طور خودکار آنها را غیرفعال می کند.

اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا ببینید آیا پیام خطای بحرانی ناپدید شده است یا خیر.

مهم: چه مشکل خطای بحرانی حل شود یا نه، فراموش نکنید که نام پوشه plugins.deactivated را به “plugins” تغییر دهید. سپس وردپرس پوشه را تشخیص می‌دهد و شما می‌توانید آن‌ها را یکی یکی از داشبورد وردپرس دوباره فعال کنید تا بتوانید تشخیص دهید کدام یک باعث خطای بحرانی شده است.

2. به طرح زمینه پیش فرض بروید

مرحله بعدی در عیب یابی خطای بحرانی این است که قالب وردپرس خود را به یک تم پیش فرض تغییر دهید. این مشکل خطای حیاتی را در صورتی که توسط کدی در قالب فعلی وردپرس شما ایجاد شده باشد برطرف می کند.

به سادگی به فهرست موضوعات WordPress.org بروید و یک کپی جدید از قالب وردپرس TwentyTwenty یا Twenty Twenty-One دانلود کنید.

دانلود قالب پیش فرض وردپرس

در مرحله بعد، باید فایل تم را از حالت فشرده در رایانه خود خارج کنید. با این کار یک پوشه با نام تم در رایانه شما ایجاد می شود.

پوشه تم از حالت فشرده خارج شد

اکنون باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا برنامه مدیریت فایل در کنترل پنل هاست خود به سایت وردپرس خود متصل شوید. پس از اتصال، به پوشه /wp-content/themes بروید و لیستی از تمام تم های نصب شده در وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

تم ها را به عنوان پشتیبان دانلود کنید

ادامه دهید و همه آنها را به عنوان پشتیبان در رایانه خود دانلود کنید. پس از آن، شما باید تمام پوشه های تم را از وب سایت خود حذف کنید.

تمام تم ها را از وب سایت خود حذف کنید

سایت وردپرس شما اکنون هیچ تمی نصب نشده است. برای رفع این مشکل، ادامه دهید و پوشه تم پیش‌فرض را که قبلا دانلود کرده‌اید آپلود کنید.

قالب پیش فرض وردپرس را آپلود کنید

پس از اتمام، می توانید سعی کنید از وب سایت خود بازدید کنید.

اگر خطای بحرانی ناشی از قالب وردپرس شما بود ، اکنون باید ناپدید شود و می توانید به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

3. وردپرس را دوباره نصب کنید

یک فایل اصلی وردپرس خراب یا بد افزار همچنین می تواند باعث ایجاد خطای بحرانی در وردپرس شود. ساده ترین راه برای رفع این مشکل نصب مجدد وردپرس است.

کافی است به WordPress.org بروید و یک نسخه جدید از WordPress را در رایانه خود بارگیری کنید. پس از دانلود فایل، باید آن را از حالت فشرده در کامپیوتر خود خارج کنید. با این کار یک پوشه به نام وردپرس ایجاد می شود که حاوی تمام فایل هایی است که برای نصب مجدد نیاز دارید.

فایل های وردپرس را در رایانه شما استخراج کرد

در مرحله بعد، باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا برنامه مدیریت فایل در کنترل پنل هاست خود به سایت وردپرس خود متصل شوید.

پس از اتصال، باید به پوشه ریشه وب سایت خود بروید. پوشه root پوشه ای است که شامل پوشه های wp-admin، wp-content، wp-includes و wp-admin داخل آن است.

فایل های وردپرس را از کامپیوتر خود آپلود کنید

حالا فایل های داخل را انتخاب کنید wordpress در رایانه خود پوشه کنید و آنها را در وب سایت خود آپلود کنید. کلاینت FTP شما از شما می پرسد که آیا می خواهید این فایل ها را بازنویسی کنید یا از آنها رد شوید. باید «بازنویسی» را انتخاب کنید و کادر کنار گزینه «همیشه از این اقدام استفاده شود» را علامت بزنید.

بازنویسی فایل های وردپرس

برای ادامه روی دکمه OK کلیک کنید. کلاینت FTP شما اکنون تمام فایل های اصلی وردپرس شما را با کپی های تازه از رایانه شما جایگزین می کند.

پس از اتمام، می توانید سعی کنید از وب سایت خود بازدید کنید تا ببینید که آیا این خطا برطرف شده است یا خیر.

اگر مشکل اصلی به دلیل خرابی فایل اصلی وردپرس یا بدافزار ایجاد شده است ، خطا باید اکنون ناپدید شود.

امیدواریم این مقاله به شما در عیب یابی و رفع خطای بحرانی در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را ببینید چگونه یک گواهینامه SSL رایگان برای سایت وردپرس خود دریافت کنید، یا مقایسه کارشناسی ما از بهترین خدمات تلفن تجاری برای کسب و کار کوچک

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش ویدیویی وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.

پست نحوه رفع خطای بحرانی در وردپرس (گام به گام) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044