دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه ویرایش HTML در ویرایشگر کد وردپرس (راهنمای مبتدی)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا به دنبال راهی آسان برای ویرایش HTML در وب سایت وردپرس خود هستید؟

HyperText Markup Language یا HTML کدی است که به مرورگر وب می گوید چگونه مطالب را در صفحات وب خود نمایش دهد. ویرایش HTML برای سفارشی سازی پیشرفته و مشکلات عیب یابی مفید است.

در این مقاله ، ما به شما نحوه ویرایش HTML در ویرایشگر کد وردپرس با استفاده از روش های مختلف را نشان خواهیم داد.

نحوه ویرایش HTML در ویرایشگر کد وردپرس

چرا باید HTML را در وردپرس ویرایش کنید؟

وردپرس هزاران مورد را ارائه می دهد مضامین و افزونه ها برای تغییر ظاهر وب سایت خود و سفارشی کردن عناصر مختلف بدون لمس یک خط کد.

با این حال ، افزونه ها و تم ها محدودیت های خود را دارند و ممکن است ویژگی های دقیق مورد نظر شما را ارائه ندهند. در نتیجه ، ممکن است نتوانید وب سایت خود را به شکلی که می خواهید ظاهر کنید.

اینجاست که ویرایش HTML واقعاً مفید است. با استفاده از کد HTML می توانید به راحتی سفارشی سازی پیشرفته را انجام دهید. این نرم افزار انعطاف پذیری و کنترل زیادی را در مورد ظاهر و عملکرد سایت شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، یادگیری نحوه ویرایش HTML همچنین می تواند به شما در شناسایی و اصلاح کمک کند خطاهای موجود در وب سایت وردپرس شما وقتی به داشبورد دسترسی ندارید

توجه داشته باشید: اگر نمی خواهید HTML را ویرایش کنید ، اما همچنان گزینه های سفارشی سازی کامل می خواهید ، توصیه می کنیم از کشیدن و رها کردن استفاده کنید صفحه ساز وردپرس پسندیدن SeedProd.

همانطور که گفته شد ، بیایید به روش های مختلف ویرایش HTML در a نگاه کنیم وب سایت وردپرس.

ما نحوه ویرایش HTML را با استفاده از ویرایشگر بلوک و ویرایشگر کلاسیک توضیح خواهیم داد ، و همچنین یک روش آسان برای افزودن کد به سایت شما نشان خواهیم داد. برای رفتن به قسمت دلخواه خود می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید.

نحوه ویرایش HTML در WordPress Block Editor

در ویرایشگر بلوک وردپرس، چندین روش برای ویرایش HTML پست یا صفحه شما وجود دارد.

ابتدا می توانید از یک بلوک HTML سفارشی در محتوای خود برای افزودن کد HTML استفاده کنید.

برای شروع ، به داشبورد وردپرس خود بروید و سپس یک پست / صفحه جدید اضافه کنید یا یک مقاله موجود را ویرایش کنید. پس از آن ، علامت بعلاوه (+) را در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و یک بلوک “Custom HTML” اضافه کنید.

اضافه کردن بلوک HTML سفارشی در وردپرس

بعد ، پیش بروید و کد HTML سفارشی خود را در بلوک وارد کنید. همچنین می توانید بر روی گزینه “پیش نمایش” کلیک کنید تا بررسی کنید که آیا کد HTML به درستی کار می کند و محتوای شما در وب سایت زنده شما چگونه ظاهر می شود.

کد HTML سفارشی در ویرایشگر وردپرس

راه دیگر برای افزودن یا تغییر کد HTML در ویرایشگر بلاک وردپرس ، ویرایش HTML یک بلوک خاص است.

برای انجام این کار ، به سادگی یک بلوک موجود در محتوای خود را انتخاب کنید و سپس روی منوی سه نقطه کلیک کنید. در مرحله بعد ، بر روی گزینه “Edit as HTML” کلیک کنید.

روی سه نقطه کلیک کنید و ویرایش را به عنوان HTML انتخاب کنید

اکنون HTML یک بلوک جداگانه را مشاهده خواهید کرد. پیش بروید و HTML محتوای خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید پیوند nofollow را اضافه کنید، سبک متن خود را تغییر دهید یا کد دیگری اضافه کنید.

ویرایش HTML یک بلوک جداگانه

اگر می خواهید HTML کل پست خود را ویرایش کنید ، می توانید از ‘Code Editor’ در ویرایشگر بلوک وردپرس استفاده کنید.

با کلیک روی گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ، می توانید به ویرایشگر کد دسترسی پیدا کنید. سپس “ویرایشگر کد” را از گزینه های کشویی انتخاب کنید.

به ویرایشگر کد دسترسی پیدا کنید

نحوه ویرایش HTML در ویرایشگر کلاسیک وردپرس

اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس، سپس می توانید به راحتی HTML را در نمای Text ویرایش کنید.

برای دسترسی به نمای متن ، به سادگی یک پست وبلاگ را ویرایش کنید یا یک پست جدید اضافه کنید. وقتی در ویرایشگر کلاسیک هستید ، روی برگه “متن” کلیک کنید تا HTML مقاله خود را ببینید.

برای ویرایش HTML بر روی Text in the Classic Editor کلیک کنید

پس از آن ، می توانید HTML محتوای خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال ، می توانید کلمات مختلف را برجسته کنید ، آنها را برجسته کنید ، از سبک اریب در متن استفاده کنید ، لیست ایجاد کنید ، فهرست مطالب را اضافه کنید، و بیشتر.

نحوه ویرایش HTML در ابزارک های وردپرس

آیا می دانستید که می توانید کد HTML را در ناحیه ویجت سایت خود اضافه و ویرایش کنید؟

در وردپرس ، استفاده از یک ابزارک HTML سفارشی می تواند به شما کمک کند نوار کناری ، پاورقی و سایر موارد را سفارشی کنید مناطق ویجت. به عنوان مثال ، می توانید جاسازی کنید فرم های تماس، Google Maps ، دکمه های دعوت به عمل (CTA) و سایر مطالب.

می توانید با رفتن به پنل مدیریت وردپرس خود شروع کنید و سپس به آن بروید ظاهر »ابزارک ها. پس از آن ، پیش بروید و با کلیک روی دکمه “افزودن” یک ابزارک HTML سفارشی اضافه کنید.

افزودن ویجت HTML سفارشی

در مرحله بعدی ، باید مکان موردنظر برای افزودن ابزارک HTML سفارشی را انتخاب کنید و موقعیتی را انتخاب کنید. منطقه ویجت بستگی به قالب وردپرس شما استفاده می کنید به عنوان مثال ، ممکن است بتوانید آن را به پاورقی ، سرصفحه یا مناطق دیگر اضافه کنید.

منطقه و موقعیت ویجت HTML سفارشی خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب ناحیه و موقعیت ویجت ، پیش بروید و روی دکمه “ذخیره ابزارک” کلیک کنید.

پس از آن ، می توانید بر روی ابزارک HTML سفارشی خود کلیک کنید ، کد HTML را وارد کنید و سپس بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

HTML سفارشی را وارد کنید

اکنون می توانید برای مشاهده ابزارک HTML سفارشی به وب سایت خود مراجعه کنید.

پیش نمایش HTML سفارشی

نحوه ویرایش HTML در ویرایشگر تم وردپرس

روش دیگر برای ویرایش HTML وب سایت شما از طریق ویرایشگر قالب وردپرس (ویرایشگر کد).

با این حال ، توصیه نمی کنیم که مستقیماً کد را در ویرایشگر تم ویرایش کنید. کوچکترین اشتباهی هنگام وارد کردن کد می تواند وب سایت شما را خراب کرده و مانع دسترسی شما به داشبورد وردپرس شود.

همچنین ، اگر تم خود را به روز کنید ، همه تغییرات شما از بین می رود.

گفته شد ، اگر شما در حال ویرایش HTML با استفاده از ویرایشگر Theme هستید ، خوب است که این کار را انجام دهید از وب سایت خود پشتیبان بگیرید قبل از هرگونه تغییر

بعد ، سر به ظاهر »ویرایشگر قالب از داشبورد وردپرس خود. اکنون پیامی هشداردهنده در مورد ویرایش مستقیم فایل های تم خواهید دید.

هشدار ویرایشگر قالب در وردپرس

هنگامی که روی دکمه “من می فهمم” کلیک می کنید ، فایل ها و کد موضوع خود را مشاهده خواهید کرد. از اینجا می توانید انتخاب کنید که کدام پرونده را ویرایش کنید و تغییرات خود را انجام دهید.

ویرایشگر قالب وردپرس

نحوه ویرایش HTML در وردپرس با استفاده از FTP

یکی دیگر از روشهای جایگزین برای ویرایش HTML در فایلهای تم وردپرس ، استفاده از FTP است که به عنوان سرویس پروتکل انتقال فایل نیز شناخته می شود.

این یک ویژگی استاندارد است که با همه ارائه می شود میزبانی وردپرس حساب ها.

مزیت استفاده از FTP به جای ویرایشگر کد این است که می توانید به راحتی مشکلات را با استفاده از سرویس گیرنده FTP برطرف کنید. به این ترتیب ، اگر هنگام ویرایش HTML چیزی خراب شد ، از داشبورد وردپرس خود خارج نخواهید شد.

برای شروع ، ابتدا باید یک را انتخاب کنید نرم افزار FTP. ما در این آموزش از FileZilla استفاده می کنیم ، زیرا یک سرویس گیرنده FTP رایگان و کاربر پسند برای Windows ، Mac و Linux است.

پس از انتخاب سرویس گیرنده FTP ، اکنون باید وارد سرور FTP سایت خود شوید. می توانید جزئیات ورود به سیستم را در داشبورد کنترل پنل ارائه دهنده میزبانی خود بیابید.

پس از ورود به سیستم ، پوشه ها و پرونده های مختلف وب سایت خود را در زیر ستون ‘Remote site’ مشاهده خواهید کرد. پیش بروید و با رفتن به فایل های تم خود حرکت کنید wp-content »موضوع.

اکنون موضوعات مختلف را در وب سایت خود مشاهده خواهید کرد. پیش بروید و موضوعی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید.

در سرویس گیرنده FTP به پرونده های تم خود بروید

در مرحله بعدی ، می توانید بر روی یک پرونده تم کلیک راست کنید تا HTML ویرایش شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید تغییراتی در پاورقی ایجاد کنید ، روی پرونده footer.php راست کلیک کنید.

بسیاری از کلاینت های FTP به شما امکان می دهند فایل را مشاهده و ویرایش کنید و پس از ایجاد تغییرات ، آنها را به طور خودکار بارگذاری کنید. در FileZilla می توانید این کار را با کلیک روی گزینه “مشاهده / ویرایش” انجام دهید.

فایل تم خود را بارگیری و ویرایش کنید

با این وجود ، پیشنهاد می کنیم فایلی را که می خواهید ویرایش کنید ، روی دسک تاپ خود بارگیری کنید قبل از انجام هرگونه تغییر

پس از ویرایش HTML می توانید فایل اصلی را جایگزین کنید. برای جزئیات بیشتر ، توصیه می کنیم از راهنمای ما پیروی کنید نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده ها در وردپرس.

راه آسان برای افزودن کد در وردپرس

ساده ترین راه برای افزودن کد به وردپرس خود استفاده از سرصفحه ها و پاورقی ها را وارد کنید افزونه وردپرس.

تیم WPBeginner این افزونه را طراحی کرده اند ، بنابراین شما می توانید به راحتی در عرض چند دقیقه کد را به سایت خود اضافه کنید و ما استفاده از آن را 100٪ رایگان کرده ایم.

همچنین به نظم در آوردن کد شما کمک می کند ، زیرا در یک مکان ذخیره می شود. به علاوه ، از خطاهایی که می توانند هنگام ویرایش دستی کد ایجاد شوند ، جلوگیری می کند.

مزیت دیگر این است که اگر تصمیم دارید موضوع خود را به روز کنید یا تغییر دهید ، دیگر نگران پاک شدن کد خود نباشید.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی آن است درج افزونه Header and Footers در وب سایت شما برای جزئیات بیشتر ، می توانید آموزش دقیق ما را در اینجا دنبال کنید نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال بودن افزونه ، می توانید به این قسمت مراجعه کنید تنظیم »قرار دادن هدرها و پاورقی ها از پنل مدیریت شما

در مرحله بعدی ، می توانید کد HTML را در جعبه های سرصفحه ، بدنه و پاورقی به وب سایت خود اضافه کنید.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما می خواهید یک نوار هشدار نمایش دهید در وب سایت شما می توانید کد HTML را در کادر ‘Scripts in Body’ وارد کرده و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

افزودن کد HTML با استفاده از پلاگین Insert Headers and Footers

علاوه بر این ، می توانید کد پیگیری Google Analytics اضافه کنید و پیکسل فیس بوک در هدر یا با استفاده از پلاگین یک دکمه Pinterest را در زیر صفحه وب خود اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، می توانید راهنمای ما را مشاهده کنید نحوه افزودن کد هدر و پاورقی در وردپرس.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه HTML را در ویرایشگر کد وردپرس ویرایش کنید. همچنین ممکن است بخواهید به راهنمای ما نگاه کنید واقعا هزینه ساخت یک وب سایت وردپرسی چقدر است، یا مهمترین را ببینید دلایلی که باید از وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044