دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

چگونه موارد غیر ضروری را از ادمین وردپرس مخفی کنیم

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا می توان قسمت مدیریت وردپرس را برای کاربران خود پاکسازی کرد؟

چیزهای زیادی در قسمت مدیریت وردپرس وجود دارد که کاربران، نویسندگان یا مشتریان شما نیازی به دیدن یا استفاده از آنها ندارند. تمیز کردن قسمت مدیریت به آنها کمک می کند تا فقط بر روی گزینه هایی که نیاز دارند متمرکز شوند، بدون اینکه درهم و برهمی تمرکز کنند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه موارد غیر ضروری را از ادمین وردپرس مخفی کنید.

چگونه موارد را از ادمین وردپرس مخفی کنیم

چرا موارد غیر ضروری را برای مدیریت وردپرس پنهان می کنیم؟

در ناحیه مدیریت وردپرس، تعداد زیادی منو، زیر منوها، گزینه ها و تنظیمات افزونه وجود دارد که می توانید هر زمان که بخواهید آنها را تغییر دهید. برخی از این آیتم های منو عبارتند از ویجت های داشبورد، منطقه ویرایش پست، افزونه ها، ظاهر، ابزارها و موارد دیگر.

با این حال، بیشتر این منوها و تنظیمات به صورت روزانه مورد استفاده قرار نمی گیرند و در نهایت باعث شلوغ شدن قسمت مدیریت می شوند. اگر شما اجرا کنید وب سایت چند نویسنده یا مشتریانی داشته باشید که از قسمت مدیریت بازدید کنند، پس تمیز کردن پنل مدیریت وردپرس یک تمرین خوب است.

شما فقط می توانید منوها و گزینه هایی را که برای نویسندگان و مشتریان خود مفید هستند نگه دارید و بقیه زیر منوها را پنهان کنید.

همچنین ممکن است بخواهید موارد را بر اساس غیرفعال کنید نقش های کاربر با ایجاد رابط های مدیریتی مختلف برای کاربران با نقش ها و قابلیت های مختلف بر روی شما سایت وردپرس.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه می توانید موارد غیر ضروری را از مدیر وردپرس حذف و پنهان کنید.

توجه داشته باشید: این راهنما در مورد منوی مدیریتی است که یک کاربر ثبت نام شده در سایت شما هنگام ورود می بیند. اگر می خواهید منوهای ناوبری را که همه بازدیدکنندگان وب سایت شما می بینند سفارشی کنید، باید ما را ببینید. راهنمای مبتدیان در مورد منوهای ناوبری در وردپرس.

مخفی کردن موارد منو از مدیر وردپرس

ساده ترین راه برای مخفی کردن منوها و آیتم ها از پنل مدیریت وردپرس استفاده از آن است ویرایشگر منوی مدیریت افزونه این یک افزونه رایگان وردپرس که به شما امکان می دهد عناوین منو، URL ها، نمادها و موارد دیگر را تغییر دهید.

همچنین می توانید آیتم های منو را از قسمت مدیریت مخفی کنید، مجوزهای نقش کاربر را تنظیم کنید، و آیتم های منو را بکشید و رها کنید تا مدیر وردپرس خود را سازماندهی کنید.

ابتدا باید افزونه Admin Menu Editor را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفا راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال سازی، می توانید به تنظیمات » ویرایشگر منو از داشبورد وردپرس شما در مرحله بعد، تمام موارد منو و زیر منوی خود را در تب «منو مدیریت» خواهید دید.

تنظیم مجدد آیتم های منوی مدیریت

شما به سادگی می توانید آیتم های منو را بکشید و رها کنید تا ترتیب آنها را دوباره تنظیم کنید. همچنین گزینه هایی برای حذف یا افزودن آیتم های منوی جدید وجود دارد.

در مرحله بعد، پیش بروید و برای مشاهده گزینه های بیشتر، روی فلش رو به پایین برای هر آیتم منو کلیک کنید. می توانید عنوان منو را تغییر نام دهید، صفحه مورد نظر را تغییر دهید و موارد دیگر.

تنظیمات آیتم منو را تغییر دهید

برای مخفی کردن یک آیتم منو برای کاربر خاص، به سادگی روی منوی کشویی «قابلیت اضافی» کلیک کنید. پس از آن، شما می توانید انتخاب کنید نقش کاربر که می تواند آیتم منو را از گزینه های داده شده مشاهده کند.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید منوی Media و زیر منوهای آن را برای همه نقش های کاربر به جز مدیر مخفی کنید. برای انجام این کار، به سادگی بر روی منوی کشویی Extra capabilities کلیک کنید و «Administrator» را در قسمت Roles انتخاب کنید.

نقش کاربر را برای پنهان کردن آیتم منو انتخاب کنید

پس از اتمام کار، ادامه دهید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون آیتم منوی Media فقط برای نقش Administrator قابل مشاهده است و برای سایر نقش‌های کاربر پنهان می‌شود.

اگر شخصی همچنان سعی کند با تایپ URL به آیتم منوی مخفی دسترسی پیدا کند، آن را می بیند. پیغام خطا “شما مجوز کافی برای دسترسی به این صفحه مدیریت را ندارید.”

پیام خطای محدود

اکنون می توانید این مراحل را برای مخفی کردن سایر موارد منو و افزونه ها از منوی مدیریت وردپرس برای کاربران مختلف تکرار کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که موارد غیر ضروری را از قسمت مدیریت وردپرس پنهان کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را بررسی کنید نحوه دریافت گواهینامه SSL رایگان در وردپرس و بهترین افزونه های ووکامرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش تصویری وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044