دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

چین می خواهد سناتورهای آمریکایی “از ایجاد یوان دیجیتال” دست از ایجاد مشکل بردارند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

گرما بین قانونگذاران ایالات متحده و مقامات چینی حتی قبل از شعله ور شدن آتش المپیک در بازی های زمستانی پکن 2022 در حال افزایش است.

روز سه شنبه ، ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی یک جلسه مطبوعاتی خطاب به نامه هشدار سناتورهای آمریکایی به کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا در مورد استفاده از یوان دیجیتال در بازی های المپیک سال آینده.

لیجیان با دعوت از سیاستمداران ایالات متحده برای “پیروی از روحیه مندرج در منشور المپیک” ، از آنها خواست “ورزش را به عنوان یک مسئله سیاسی متوقف کنند و از ایجاد ارز دیجیتال در چین جلوگیری کنند” ، South China Morning Post گزارش شده.

لیجیان با ادعای اینکه اقدامات اخیر این ناآگاهی را نشان داد ، به قانونگذاران آمریکایی پیشنهاد کرد “دریابند که ارز دیجیتال واقعاً چیست.”

در اوایل هفته جاری ، سناتورهای جمهوری خواه مارشا بلکبرن ، راجر ویکر و سینتیا لومیس نامه نوشت به سوزان لیونز رئیس هیئت کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده. با تأکید بر این ادعا که یوان دیجیتال توسط بانک خلق چین (PBoC) قابل “ردیابی و ردیابی” است ، این سه مقام مورد درخواست از استفاده یا پذیرش ارز دیجیتال چینی توسط ورزشکاران آمریکایی جلوگیری می کنند.

سناتورها با ادعای حزب کمونیست چین می توانند از ارز دیجیتال برای نظارت بر بازدید از ورزشکاران هنگام بازگشت به ایالات متحده استفاده کنند.

در این نامه ، این سه نفر ظرف مدت 30 روز برای جلسه کمیته تجارت ، علوم و حمل و نقل سنا خواستار توجیهی شدند.

مربوط: قانون گذاران آمریکایی نمی خواهند که ورزشکاران المپیکی از یوان دیجیتال در بازی های 2022 استفاده کنند

از طرف دیگر ، چین بازی های المپیک زمستانی پکن را که قرار است سال آینده برگزار شود ، اولین آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین توسط کاربران خارجی می داند.

سخنرانی در مجمع Boao برای آسیا در ماه آوریل ، معاون استاندار PBoC لی بو گفت ، “برای بازیهای المپیک زمستانی پکن ، ما در تلاش بودیم که e-CNY را نه تنها برای کاربران داخلی بلکه برای ورزشکاران بین المللی و مانند بازدیدکنندگان در دسترس قرار دهیم.”