دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

اختلال در شبکه سولانا؛ توسعه‌دهندگان به‌دنبال راه‌اندازی مجدد شبکه هستند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

پس از اختلال در شبکه سولانا و از دسترس خارج شدن این شبکه، توسعه‌دهندگان آن تصمیم گرفتند شبکه را بار دیگر راه‌اندازی کنند.

به گزارش کوین دسک، مشکل از دیروز و پس از کاهش شدید منابع دردسترس شبکه آغاز شد. این اختلال سبب شد دسترسی اعتبارسنج‌ها به بلاک چین ساعت‌ها قطع شود. این قطعی کماکان ادامه دارد و هنوز به‌طور کامل رفع نشده است.

منابع نزدیک به سولانا اعلام کرده‌اند که مشکل مربوط به لایه اول شبکه است، ولی تأثیرات آن تمام پروژه‌هایی را که بر بستر سولانا کار می‌کنند تحت‌تأثیر قرار داده است.

حساب توییتری سولانا در به‌روزرسانی وضعیت شبکه نوشت:

جامعه اعتبارسنج‌ها به راه‌اندازی مجدد (Restart) شبکه رأی داده‌اند. در حال حاضر در حال آماده‌سازی نسخه جدیدی هستیم که مشکل بلاک چین را رفع می‌کند.

در کانال دیسکورد سولانا هم دستورالعمل راه‌اندازی مجدد بلاک چین به اعتبارسنج‌ها ارسال شده است.

ظاهراً اصلی‌ترین دلیل مصرف منابع، افزایش علاقه سرمایه‌گذاران دانه‌درشت به سولاناست که به‌واسطه رشد چشم‌گیر این شبکه ایجاد شده است. آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، بنیان‌گذار سولانا، در توییتی گفت که مشکل به‌واسطه معاملات رباتی وابسته به عرضه گریپ پروتکل (Grape Protocol) رخ داده است. طبق داده‌های مساری (Messari)، این دومین بار طی دو هفته گذشته است که شبکه اصلی سولانا با چنین وضعیت بی‌ثباتی روبه‌رو می‌شود.

حساب توییتری رسمی سولانا در توییتی عنوان کرد که سیل عظیم تراکنش‌ها بیشتر از محدودیت‌های شبکه بود. طبق اعلام سولانا، فعالیت‌های زیاد سبب فورک شدن شبکه و از دسترس خارج شدن چندین نود شد و در حال حاضر نیز توسعه‌دهندگان در حال رفع مشکل هستند.

شایان ذکر است که چنین مشکلاتی در شبکه‌های بلاک چینی بی‌سابقه نیستند و از سوی دیگر شبکه سولانا در حالت بتا قرار دارد. طبق اعلام منابع آگاه، دسامبر گذشته (آذر ۹۹) هم شبکه با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده بود. مشکل هفته گذشته هم به پرشدن منابع شبکه مرتبط بوده است.

منابع نزدیک به یکی از پروژه‌های دیفایِ محبوب سولانا که تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته است، در اظهارنظری عنوان کردند:

خوب است که همه بدانند سولانا هنوز در مرحله بتا قرار دارد. به توسعه‌دهندگان اصلی و اعتبارسنج‌های سولانا ایمان دارم و می‌دانم به‌سرعت این مشکل را رفع می‌کنند.

ساعاتی پس از بروز مشکل، توسعه‌دهندگان سولانا به‌دنبال حل مشکل در قالب یک پچ بودند. به محض آن که ۶۶ درصد از اعتبارسنج‌ها (اکثریت شبکه) این پچ را اجرا کنند، فعالیت در سولانا از سر گرفته می‌شود.

فعالیت‌ها در بلاک شماره ۹۶,۵۳۸,۴۸۵ متوقف شده است و تا زمان رفع مشکل، کاری از دست کسی برنمی‌آید. در حال حاضر چیزی در حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه در پلتفرم سولانا قرار دارد.

این در حالی است که برخی از منابع با اشاره به فعالیت‌های حساس روی شبکه سولانا، عنوان کردند که برخی پروژه‌ها با لیکوییدشدن و IDO سروکار دارند و مشخص نیست مشکلات اخیر چه تأثیری روی آنها خواهد گذاشت.  

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044