دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

استراتژیست دویچه بنک: بیت کوین می‌تواند طلای دیجیتال قرن ۲۱ باشد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به گفته ماریون لابور (Marion Laboure)، استراتژیست دویچه بنک، در حالی که بیت کوین با ادامه رشد خود بیشتر و بیشتر به مفهوم «طلای دیجیتال» نزدیک می‌شود، اتریوم نیز این پتانسیل را دارد تا به «نقره دیجیتال» تبدیل شود.

به گزارش کریپتو پوتیتو، ماریون لابور، استراتژیست دویچه بنک (Deutsche Bank)، معتقد است بیت کوین این پتانسیل را دارد که به «طلای دیجیتال» این قرن تبدیل شود. لابور همچنین با ستایش مورد کاربرد اتریوم آن را «نقره دیجیتال» معرفی کرد.

به گفته ماریون لابور، تحلیل‌گر و استراتژیست کلان در دویچه بانک، بیت کوین دارای تمام ویژگی‌های لازم برای زمانی که جهان درگیر افزایش تورم، شک و ترس به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و اقدامات دولت است. با وجود اینکه عرضه بیت کوین ثابت است (تنها ۲۱ میلیون عدد بیت کوین وجود دارد)، او اظهار داشت که این دارایی این پتانسیل را دارد که انتخاب موفقی به‌عنوان حفاظتی در برابر تورم رو به رشد باشد.

افزایش کنترل مقامات بر روی جمعیت یکی دیگر از عواملی است که قادر به افزایش جذابیت بیت کوین در نظر مردم است. همچنین لابور یادآور شد که در چنین مواردی، طی سال‌های متوالی، توجه بشر به‌سمت دارایی‌هایی جلب شده که دولت بر روی آن‌ها اختیار قانونی ندارد؛ مانند طلا. با این اوصاف، هیئت‌مدیره معتقد است بیت کوین باید به «طلای دیجیتال قرن ۲۱» تبدیل شود.

شایان ذکر است که اخیرا دویچه بنک نظرات متفاوتی را در این مورد منتشر کرده بود. سال گذشته، گزارشی از بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آلمان بیان کرد که نوسانات زیاد بیت کوین مانعی است که اجازه نمی‌دهد این ارز به «منبع قابل‌اعتماد ارزش» تبدیل شود.

به گفته لابور، نوسانات زیاد بیت کوین همیشگی نخواهد بود. این دارایی در حال حاضر «پرریسک» است و می‌تواند «در آینده نزدیک بسیار ناپایدار» باشد، اما همانند طلا، مشکلاتی مشابه را قبلا تجربه کرده بود، بیت کوین نیز قادر به غلبه بر این مشکل است.

در حالی که بیت کوین در زمینه ارزهای دیجیتال پیشگام بوده و از نظر سرمایه بازار بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال است، لابور در ادامه صحبت‌های خود مزایای اتریوم را نیز تحسین کرد. وی خاطرنشان کرد که این دارایی فراتر از یک ارز دیجیتال است، زیرا برنامه‌های کاربردی زیادی نظیر پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را ارائه می‌دهد.

در واقع، اکثر توکن‌های غیر مثلی (NFT) بخشی از بلاک چین اتریوم هستند و وی خاطرنشان کرد که اتر (ETH) می‌تواند «نقره دیجیتال» باشد.

لابور نتیجه گرفت که هیچ ارز دیجیتال دیگری ظرف ۵ سال آینده قدرتمند‌تر از بیت کوین و اتریوم نخواهد بود.

استراتژیست دویچه بانک همچنین درباره معایب این فضا صحبت کرد که اصلی‌ترین آن عدم وجود مقررات است. او معتقد است درصورتی‌که این مشکل حل و فصل شود، صنعت ارزهای دیجیتال بهتر در جامعه پذیرفته می‌شود. نگرانی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج ارزهای دیجیتال، یکی دیگر از موانع بزرگ است:

طی یک سال، میزان برق مصرفی بیت کوین تقریبا با کل جمعیت پاکستان (۲۱۷ میلیون نفر) برابری می‌کند.  

باوجوداینکه نگرانی‌ها درباره این موضوع در سال جاری بیشتر شده است، اما تعداد شرکت‌ها و حزب‌هایی که قصد رفع کردن این مشکل را دارند نیز به‌طور تصاعدی افزایش یافته است. برای مثال، چندین صرافی از جمله اف‌تی‌ایکس (FTX)، بیتمکس (BitMEX) و جمینای (Gemini) درزمینه ارزهای دیجیتال اقداماتی را آغاز کرده‌اند که فعالیت آن‌ها را بدون کربن می‌کند.

لابور نظر خود را درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نیز بیان کرد. او اظهار کرد که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز را ترجیح می‌دهد و گفت که ماهیت متمرکز ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای جامعه جذاب نخواهد بود. درهرصورت، او معتقد است که هر دو دارایی با همراهی پول نقد حضور موفقی در شبکه اقتصادی خواهند داشت.

در یادداشت دیگری مدیرعامل دویچه بانک، کریستین نولتینگ (Christian Nolting)، تا حدودی نظرات متفاوتی را در این مورد اظهار کرد. در ماه مه (اردیبهشت)، او اظهار کرد که راه‌اندازی زودهنگام ارز دیجیتال بانک مرکزی به عنوان یک ارز دیجیتال، تهدید بزرگی برای بیت کوین خواهد بود:

معرفی گسترده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که کنترل بیشتری به نسبت ارزهای دیجیتال بر روی آن‌ها وجود دارد، می‌تواند محیط چالش‌برا‌نگیزی را برای دارایی‌های فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کند زیرا برخی از مزایای آن‌ها در مقایسه با دارایی‌های مالی سنتی در درازمدت محو می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044