دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ دلایل رشد ۱۰۰ درصدی قیمت اولنچ

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به‌دنبال سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون دلاری چند شرکت بزرگ در دوره تأمین سرمایه اولنچ (Avalanche)، قیمت این ارز دیجیتال به اوج تاریخی خود در ۷۶ دلار رسید. کارشناسان معتقدند که رشد اکوسیستم و افزایش سرمایه‌گذاری در این پروتکل لایه اول از دلایل اصلی افزایش قیمت اولنچ بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، روز پنجشنبه قیمت ارز دیجیتال اولنچ به ۶۸.۸۹ دلار رسید. اولنچ در چند ماه اخیر خود را به جایگاهی رسانده است که اکنون می‌تواند برتری اتریوم را در میان پلتفرم‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند به چالش بکشد. بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی اولنچ، این پروتکل لایه اول می‌تواند ۴,۵۰۰ تراکنش را در واحد ثانیه پردازش کند و زمان تأیید نهایی هر تراکنش‌ کمتر از ۲ ثانیه خواهد بود.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که از زمان رسیدن به کف قیمتی ۳۲.۱۰ دلاری در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور)، قیمت اولنچ بیش از ۱۱۱ درصد رشد داشته است. حجم معاملات هم با رشدی ۲۰۰ درصدی به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که در لحظه نگارش این گزارش هر واحد اولنچ با قیمتی حدود ۷۲ دلار معامله می‌شود و اوج ۲۴ ساعت گذشته و البته اوج تاریخی قیمت در سطح ۷۶ دلار بوده است.

اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ مقصد بعدی کجاست؟
نمودار قیمت اولنچ (نمای ۴ ساعته بازار اولنچ/ دلار)

یکی از دلایل افزایش قیمت اولنچ اتمام دوره تأمین سرمایه ۲۳۰ میلیون دلاری توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ است که با ادامه ورود جریان نقدینگی به شبکه اولنچ همراه بود و مورد بعدی همکاری با پروژه‌های جدید و به‌روزرسانی پروتکل‌هایی است که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری در اکوسیستم اولنچ کمک کند.

سرمایه‌گذاران بزرگ به سراغ اولنچ می‌آیند

جهش قیمت روز پنجشنبه اولنچ پس از آن شکل گرفت که اعلام شد چند مؤسسه سرمایه‌گذاری از جمله پالی چین کپیتال (Polychain Capital)، تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) و دراگون فلای کپیتال (Dragonfly capital) در دوره تأمین مالی ۲۳۰ میلیون دلاری اولنچ مشارکت کرده‌اند.

این اتفاق که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ اکوسیستم اولنچ است، نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به رقبای اتریوم در حال افزایش است.

بلاک چین اولنچ شبکه‌ای میان‌زنجیره‌ای و سازگار با اتریوم است و این یعنی هر توکن و پروژه‌ای که در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند، می‌تواند به اکوسیستم اولنچ مهاجرت کند و از قابلیت‌ها و هزینه کمتر این شبکه بهره‌مند شود.

از آنجا که تاریخ راه‌اندازی کامل نسخه دوم اتریوم هنوز اعلام نشده است و مشخص نیست که ساختار جدید از چه قابلیت‌هایی برخوردار خواهد بود، شبکه‌هایی مانند اولنچ اکنون این شانس را دارند که نشان دهند انتخاب بهتری هستند؛ موضوعی که می‌تواند به رشد سهم این شبکه‌ها از بازار ارزهای دیجیتال منجر شود.

همچنین بخوانید: پروتکل اولنچ و ارز دیجیتال AVAX چیست؟

تزریق نقدینگی و رشد ارزش سرمایه قفل‌شده

دومین دلیلی که باعث رشد قابل‌توجه قیمت اولنچ شد، انتقال مداوم سرمایه از شبکه‌هایی مانند اتریوم به شبکه این ارز دیجیتال بود که با هدف مشارکت در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) اولنچ انجام شده است.

مستندات این انتقال سرمایه در داده‌های مربوط به ارزش سرمایه قفل‌شده پلتفرم دیفای لاما (Defi Llama) دیده می‌شود که نشان می‌دهد ارزش سرمایه قفل‌شده در پروتکل اولنچ از ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) به‌سرعت افزایش یافته و روز پنجشنبه به اوج تاریخی خود در ۲.۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ مقصد بعدی کجاست؟
نمودار ارزش سرمایه قفل‌شده در پروتکل اولنچ

افزایش حجم سرمایه قفل‌شده به‌واسطه را‌ه‌اندازی و رشد چند پروتکل موفق در شبکه اولنچ بوده است که از جمله این موارد می‌توان به پروتکل‌های بنکی (Benqi)، تریدر جو (Trader Joe) و پنگولین (Pangolin) اشاره کرد.

همکاری با پروژه‌های دیگر

سومین عامل تأثیرگذار بر رشد قیمت اولنچ در آخر هفته گذشته، انتشار اخبار مربوط به همکاری و یکپارچه‌سازی با دیگر شبکه‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال بود که باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است.

اکوسیستم توکن‌های غیرمثلی (NFT) اولنچ به‌لطف همکاری این شبکه با شرکت تاپس (Topps) با هجوم علاقه‌مندان این حوزه مواجه شده است. این شرکت که در زمینه تولید کارت‌ها و یادگاری‌های مربوط به تیم‌ها و شخصیت‌های ورزشی فعالیت دارد، مجموعه توکن‌های غیرمثلی خود را با‌ عنوان اینسپشن (Inception) در شبکه اولنچ راه‌اندازی کرده است.

جامعه آوی (Aave) که یکی از برترین پروتکل‌های دیفای در اکوسیستم ارز دیجیتال است، اخیراً در حال انجام رأی‌گیری برای راه‌اندازی یک نسخه از پروتکل خود در شبکه اولنچ است. رأی مثبت جامعه آوی به این موضوع می‌تواند ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه اولنچ را افزایش دهد، چراکه در این صورت سرمایه‌ای که در پروتکل آوی و شبکه اتریوم نگهداری می‌شود، می‌تواند به اولنچ منتقل شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که شرایط بازار اولنچ چند روز قبل از جهش قیمت مساعد به نظر می‌رسید.

امتیاز ورتکس (VORTECS) که به‌صورت انحصاری از سوی کوین تلگراف ارائه می‌شود، مقایسه الگوریتمی سابقه تاریخی و وضعیت فعلی بازار است که از ترکیب چند نوع داده مختلف شامل احساسات بازار، حجم معاملات، نوسانات اخیر قیمت و فعالیت کاربران توییتر به دست می‌آید.

اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ مقصد بعدی کجاست؟
نمودار مقایسه قیمت و امتیاز ورتکس اولنچ

همان طور که از نمودار فوق پیداست، امتیاز ورتکس اولنچ دوشنبه هفته گذشته وارد ناحیه سبز شده و ۲۴ ساعت قبل از آنکه قیمت این ارز دیجیتال در عرض ۲ روز ۴۰ درصد رشد کند، به اوج خود در سطح ۸۶ رسیده است.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044