دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

اکسی اینفینیتی اوج تاریخی جدید ثبت کرد؛ دلایل رشد قیمت توکن اکسی اینفینیتی

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

توکن اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در ۲ هفته گذشته رشدی ۱۴۵ درصدی را تجربه کرده و اکنون به اوج تاریخی خود در ۱۱۸ دلار رسیده است. کارشناسان معتقدند که جهش قیمت این ارز دیجیتال ۳ دلیل عمده داشته است.

به گزارش کوین تلگراف، ایردراپ‌‌ها (Airdrop) یا همان توزیع رایگان ارزهای دیجیتال، در چند سال گذشته به‌عنوان محرک‌های این اکوسیستم عمل کرده‌اند. پروتکل‌هایی مانند یونی سواپ (Uniswap) و دی‌وای‌دی‌ایکس (dYdX) که با توزیع توکن به اولین سرمایه‌گذاران و کاربران خود پاداش داده بودند، این موضوع را اثبات می‌کنند. ارزش کنونی توکن‌هایی که این دو صرافی غیرمتمرکز به کاربران خود پاداش داده‌اند بین ۳۰,۰۰۰ تا ۲ میلیون دلار است.

آخرین پروتکلی که کاربران خود را با یک کیف پول پر از پاداش شگفت‌زده کرده، اکسی اینفینیتی است. اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۲۱ با استقبال کاربران مواجه شد و نام خود را به‌عنوان یک مدل «بازی برای کسب درآمد» مطرح کرد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) که اکسی اینفینیتی به کف ۴۷.۹۲ دلاری رسید، قیمت این ارز دیجیتال ۱۴۵ درصد افزایش یافته و با رسیدن به ۱۱۸ دلار رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال هم از ۴۲۱ میلیون دلار به ۱.۹۵ میلیارد دلار رسیده است.

اکسی اینفینیتی اوج تاریخی جدید ثبت کرد؛ دلایل رشد قیمت توکن اکسی  اینفینیتی
نمودار قیمت اکسی اینفینیتی (نمای ۴ ساعته بازار اکسی اینفینیتی/ تتر)

اضافه‌شدن امکان سهام‌گذاری برای توکن اکسی اینفینیتی، اعطای پاداش به پذیرندگان اولیه به‌صورت ایردراپ و افزایش محبوبیت پروتکل‌های بازی مبتنی بر کسب درآمد، سه مورد از دلایل اصلی افزایش قیمت اکسی اینفینیتی در دو هفته گذشته هستند که در ادامه هریک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)؛ پلتفرمی برای بازی و کسب درآمد در دنیای دیجیتال

اضافه‌شدن امکان سهام‌گذاری به پروتکل اکسی اینفینیتی

رشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال ۲۰۲۱ توجه افراد را به این موضوع جلب کرده است که دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق تأمین نقدینگی یا سهام‌گذاری هم کسب درآمد کنند.

تیم اکسی اینفینیتی برای به‌دست آوردن سهمی در امور مالی غیرمتمرکز و هم‌چنین بهبود کلی وضعیت اقتصادی این توکن، روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) اعلام کرد که قابلیت سهام‌گذاری را به پروتکل خود اضافه کرده است. این موضوع اعضای جامعه اکسی اینفینیتی را هیجان‌زده کرد و دارندگان این ارز دیجیتال تنها در ۲ روز گذشته نزدیک به ۹.۸ میلیون توکن سهام‌گذاری کرده‌اند.

اکسی اینفینیتی اوج تاریخی جدید ثبت کرد؛ دلایل رشد قیمت توکن اکسی  اینفینیتی
تصویر مربوط به داشبورد سهام‌گذاری در اکسی اینفینیتی

اکنون تنها کاربران ساده اکسی اینفینیتی نیستند که وارد سهام‌گذاری شده‌اند. توییت‌های اخیر نشان می‌دهد سایر پلتفرم‌های بازی فعال در اکوسیستم ارز دیجیتال، از جمله ییلد گیلد گیمز (Yield Guild Games) هم اعلام کرده‌اند که توکن‌های اکسی اینفینیتیِ خود را به‌عنوان راهی برای کمک به افزایش ارزش اکوسیستم‌‌شان سهام‌گذاری می‌کنند.

ییلد گیلد گیمز در توییتی نوشته است:

اکنون در حال سهام‌گذاری کل ۱۶.۴۵ میلیون دلار ذخیره اکسی اینفینیتی خود هستیم و انتظار سود سهام‌گذاری قابل‌توجهی را داریم.

اکسی اینفینیتی در حال حاضر سود سالانه ۲۴۰ درصد را به سهام‌گذاران ارائه می‌کند و این پاداش‌ها از ذخیره ۷۸.۳ میلیون دلاری توکن اکسی اینفینیتی تأمین می‌شود که تیم توسعه این پروتکل کنار گذاشته‌اند.

توزیع رایگان توکن‌ها بین پذیرندگان اولیه

دومین دلیل افزایش قیمت و فعالیت در بازار اکسی اینفینیتی، پاداش‌هایی بود که بین کاربران این پروتکل توزیع شد. در این ایردراپ کاربرانی که قبل از ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۵ آبان ۹۹) با پروتکل اکسی اینفینیتی تعامل داشتند، مقداری توکن را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کردند.

یکی از کاربران اکسی اینفینیتی با نام مستعار آرتیک (Artic) در توییتی نوشته است:

اکسی اینفینیتی متشکرم! من ۴,۹۰۵ توکن «AXS» دریافت کرده‌ام که ارزش آن بسیار بیشتر از چیزی است که سال گذشته در همین زمان داشتم. عضویت در جامعه اکسی اینفینیتی از نظر اجتماعی، معنوی و مالی تجربه بسیار ارزشمندی است.

به‌گفته تیم اکسی اینفینیتی، ۱۰,۰۰۰ کیف پول بر اساس تصویر گرفته‌شده در روز ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۵ آبان ۹۹) انتخاب شدند تا بسته به سطح فعالیت هر آدرس، سهمی از پاداش ۸۰۰,۰۰۰ توکنی این ایردراپ دریافت کنند.

کاربران فعال‌تر مانند آرتیک، پاداش بیشتری دریافت کرده‌اند که ارزش فعلی آن ۵۰۰,۰۰۰ دلار است، با این حال به حساب‌های کاربری که فعالیت کمتری داشتند پاداش کمتری هم اختصاص داده شده است. این پاداش‌ها از نظر ارزش دلاری همچنان قابل‌توجه هستند، به‌ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از کاربران اکسی اینفینیتی در مناطقی از جهان سکونت دارند که از نظر اقتصادی محروم هستند.

افزایش محبوبیت بازی‌های مبتنی بر کسب درآمد

یکی دیگر از دلایل رشد اخیر قیمت اکسی اینفینیتی، محبوبیت مدل بازی برای کسب درآمد است که بسیاری از تحلیل‌گران هم معتقدند این بخش در سال ۲۰۲۱ بسیار رشد خواهد کرد.

اکسی اینفینیتی در واقع همان بازی‌ای است که اوایل سال جاری میلادی باعث رونق بازار بازی‌های مبتنی بر کسب درآمد شد. این حرکت در نهایت به رشد پروتکل‌های دیگر این حوزه مانند ایلوویوم (Illuvium)، چین گاردینز (Chain Guardians) و مای نیبر آلیس (MyNeighborAlice) کمک کرد.

اکسی اینفینیتی اوج تاریخی جدید ثبت کرد؛ دلایل رشد قیمت توکن اکسی  اینفینیتی
۵ پروتکل فعال در حوزه بازی که در ۹۰ روز گذشته بیشترین رشد را داشته‌اند

با شناسایی مزایای بازی‌هایی که برای مشارکت کاربران به آنها پاداش می‌دهند، رشد بخش بازی‌های مبتنی بر کسب درآمد در اکوسیستم ارز دیجیتال طی ماه‌های اخیر شتاب گرفته است. بر خلاف مدل رایج بازی‌های رایگان که خرید‌های درون‌برنامه‌ای را ارائه می‌دهند و کاربران را پس از ماه‌ها بازی و سرمایه‌گذاری رها می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که شرایط بازار اکسی اینفینیتی چند روز قبل از جهش قیمت مساعد به نظر می‌رسید.

اکسی اینفینیتی اوج تاریخی جدید ثبت کرد؛ دلایل رشد قیمت توکن اکسی  اینفینیتی
نمودار مقایسه قیمت و امتیاز ورتکس اکسی اینفینیتی

همان طور که از نمودار فوق پیداست، امتیاز ورتکس (VORTECS Score) اکسی اینفینیتی روز ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) وارد ناحیه سبز تیره شده و ۳۵ ساعت قبل از آنکه قیمت این ارز دیجیتال در عرض ۳ روز ۵۵ درصد رشد کند، به اوج خود در سطح ۸۷ رسیده است.

نیوز کواِیک (NewsQuake)، یکی از سرویس‌های ویژه کوین تلگراف، پیش از افزایش قیمت دو خبر مهم را ثبت کرده است که شامل لیست‌شدن اکسی اینفینیتی در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) و اضافه‌شدن امکان سهام‌گذاری به پروتکل این ارز دیجیتال است.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044