دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

اگر قیمت بیت کوین ۶ میلیون دلار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین پاسخ می‌دهد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

گوین اندرسن (Gavin Andresen)، توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین، در اظهارنظر اخیر خود، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۶۱ به ۶ میلیون دلار خواهد رسید. او در سناریوی خیالی خود به بررسی نتایج این اتفاق اشاره می‌کند.

به گزارش دیلی هودل، گوین اندرسن، که بعد از راه‌اندازی بیت کوین در سال ۲۰۱۱ توسط ساتوشی ناکاموتو به‌عنوان توسعه‌دهنده ارشد این ارز دیجیتال انتخاب شد، پستی جدید را منتشر کرده است که در آن نحوه تکامل نظری بیت کوین توضیح داده شده است.

اندرسن یک سناریوی محتمل را توصیف می‌کند که در آن بیت کوین تا سال ۲۰۶۱ به قیمت ۶ میلیون دلار خواهد رسید، کارمزد تراکنش ۳۲۶ برابر قیمت فعلی بوده و عمدتاً نهنگ‌ها از بلاک چین استفاده خواهند کرد. او در این باره می‌نویسد:

تصور کنید در سال ۲۰۶۱ هستید؛ قیمت هر واحد بیت کوین ۶ میلیون دلار آمریکاست؛ چیزی معادل ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ (با محاسبه نرخ تورم). هر استخراج‌کننده به ازای هر بلاک پاداش ۰٫۰۰۶۱۰۳۵۱۵۶۲۵ بیت کوین می‌گیرد. به‌علاوه، مجموع کارمزدهای ۴,۰۰۰ تراکنش حدود ۵ بیت کوین می‌شود که یعنی حدود ۷,۵۰۰ دلار به ازای هر تراکنش. این در حالی است که بسیاری از تراکنش‌های بیت کوین در شبکه آن اتفاق نمی‌افتند. اکثر بیت کوین‌ها در خروجی‌های چند امضایی قفل شده و روی زنجیره دیگری به‌صورت رپد توکن (Wrapped Token) قرار می‌گیرند.

در سناریوی خیالی او، اندرسن معتقد است پابرجایی شبکه بیت کوین وابسته به افرادی است که در این شبکه باقی بمانند.

معاملاتی که در شبکه اصلی بیت کوین انجام ‌شود ارزش بالایی خواهند داشت، و [این تراکنش‌ها] بیشتر بین نهنگ‌های فوق‌العاده بزرگ و ثروتمند صورت خواهد گرفت. این نهنگ‌ها شبکه بیت کوین را برای همیشه حفظ می‌کنند. آن‌ها ماینرها و سازندگان تراکنش‌ها هستند؛ برای آن‌ها اهمیتی ندارد که هزینه و کارمزد تراکنش چقدر زیاد باشد، زیرا آن‌ها به همان اندازه‌ای که کارمزد پرداخت می‌کنند سود می‌برند.

با این حال، اندرسن معتقد است تا سال ۲۱۰۰، حتی آن کاربران نیز احتمالاً بلاک چین را ترک می‌کنند.

در سال ۲۱۰۰ نهنگ‌ها متوجه می‌شوند که پاداش استخراج تقریباً صفر است. درنهایت، هیچ بیت کوین جدیدی در شبکه تولید نمی‌شود و هیچ بیت کوینی در شبکه بیت کوین در گردش نخواهد بود. درنتیجه چیزی برای ایمن‌سازی باقی نمی‌ماند و زنجیره متوقف می‌شود.

The post اگر قیمت بیت کوین ۶ میلیون دلار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین پاسخ می‌دهد appeared first on ارزدیجیتال.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044