دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

با به‌روزرسانی لندن ممکن است برخی توکن‌ها بی‌ارزش شوند!

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

کمتر از ۵ روز دیگر شاهد عرضه فورک لندن روی شبکه اصلی اتریوم خواهیم بود. این فورک شامل طرح بهبود ۳۵۲۹ است که تغییراتی عمده در مکانیزم اخذ کارمزد ایجاد می‌کند. نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این به‌روزرسانی، بلااستفاده‌شدن برخی توکن‌ها و کاهش احتمالی ارزش آنها است.

به گزارش دیکریپت، برخی از توکن‌های کارمزد نظیر GST2 و CHI که برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها روی شبکه اتریوم استفاده می‌شدند، کاربردشان را از دست خواهند داد.

شایان ذکر است که هارد فورک لندن شامل پنج طرح بهبود اتریوم است. یکی از این طرح‌ها، طرح ۳۵۲۹ است که به‌واسطه آن توکن‌های کارمزد ابتکار عمل کافی برای کاهش کارمزدها را از دست خواهند داد.

تیم بیکو (Tim Beiko)، از توسعه‌دهندگان اصلی بنیاد اتریوم، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد:

در حال حاضر برخی از اتریوم به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی داده استفاده می‌کنند. حالا اگر شما این داده‌ها را از شبکه پاک کنید، به‌عنوان پاداش مقداری از گس پرداختی را دریافت خواهید کرد. این دریافت نوعی مشوق است تا کاربران فضای اشغال‌شده خود را خالی کنند.

در واقع، برخی قراردادهای هوشمند روی شبکه اتریوم وجود دارد که از آنها برای اجرای دستورهای خودکار، مثل تبدیل توکن‌ها و خرید توکن‌های غیرمثلی، استفاده می‌شود؛ حال اگر این قراردادها بلااستفاده شوند، شما می‌توانید آن را از روی شبکه پاک کنید. در این صورت بخشی از مبلغی که به‌عنوان کارمزد پرداخت کرده‌اید را پس می‌گیرید.

بیکو با اشاره به فواید این قابلیت روی کاغذ، عنوان کرد که برخی از توسعه‌دهندگان از آن برای کسب سود استفاده می‌کنند. به‌گفته بیکو، توسعه‌دهندگان زمانی که کارمزدها پایین است، شبکه را با داده‌های بلااستفاده پر می‌کنند و زمانی که کارمزدها بالا رفت، داده‌ها را برای دریافت بخشی از کارمزد از بین می‌برند.

توکن‌های کارمزد یا به‌اصطلاح گس توکن‌ها از همین روش استفاده می‌کنند. کاربران هم با بهره‌گیری از آنها، کارمزدهای پرداختی خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

گس توکن دو (GST2) یکی از توکن‌های کارمزد است که پیش‌بینی می‌شود کارکرد خود را از دست بدهد. این توکن پیش از اعلام خبر قرارگیری طرح بهبود ۳۵۲۹ در به‌روزرسانی لندن در محدوده ۶۰۰ دلار معامله می‌شود و حالا تا مرز ۲۰۰ دلار سقوط کرده است.

با وجود بلااستفاده‌شدن توکن‌های کارمزد پس از به‌روزرسانی لندن، این احتمال وجود دارد که شاهد ادامه فعالیت معامله‌گران در بازار آنها باشیم.

بیکو در این باره می‌گوید از آنجایی که اتفاقات غیرمنطقی در بازار ارزهای دیجیتال موضوع جدیدی نیست، ممکن است شاهد صفرشدن یا نشدن ارزش این توکن‌ها باشیم.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044