دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ردیابی بلاکچین مزیت رقابتی به کشاورزان می دهد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

صنعت جهانی غذا و کشاورزی یک بخش تریلیون دلاری است که رشد چشمگیری دارد. طبق یافته های بانک جهانی ، کشاورزی به تنهایی حساب شده برای 4٪ از تولید داخلی جهانی ، یا تولید ناخالص داخلی ، ایالات متحده در سال 2018. در این گزارش همچنین اشاره شده است که کشاورزی می تواند بیش از 25٪ از تولید ناخالص داخلی در کشورهای در حال توسعه را تشکیل دهد.

در همین حال ، توجه به این نکته مهم است که مزارع بزرگ شرکتی در صنعت کشاورزی نقش غالب دارند. به عنوان مثال ، تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) نشان می دهد که مزارع عمده حساب شده برای 89٪ از تولید مواد غذایی در ایالات متحده در سال 2015.

به نظر می رسد که این همچنان وجود داشته باشد ، زیرا تعداد کمی از شرکت ها همچنان در بازارهای مهم کشاورزی تحت سلطه خود هستند. این همانطور که USDA اخیراً اعلام کرده بود برنامه های خود را آشکار می کند سرمایه گذاری 500 میلیون دلار برای اطمینان از انصاف و دسترسی بیشتر بازارهای کشاورزی ایالات متحده برای کشاورزان و دامداران کوچک.

اگرچه بودجه دولت می تواند کمک قابل توجهی کند ، کشاورزان در سراسر جهان نیز شروع به این کار می کنند اتخاذ کردن فن آوری های هوشمندانه کشاورزی – مانند بلاک چین و تجزیه و تحلیل داده ها – برای اطمینان از برآورده شدن تقاضای رو به رشد کشاورزی. در عین حال ، این فناوری ها به کشاورزان در مقیاس کوچک این امکان را می دهد تا مزایای زیادی را بدست آورند که قبلاً ممکن نبود.

کشاورزان به بازارهای جهانی نفوذ می کنند

Max Makuvise ، رئیس جمهور و بنیانگذار E-Livestock Global – یک شرکت اجتماعی که یک برنامه ردیابی گاو مبتنی بر بلاکچین برای کشاورزان در زیمبابوه ایجاد کرده است – به Cointelegraph گفت که آفریقا 20٪ از جمعیت گاو جهانی را تشکیل می دهد ، اما فقط منطقه 3٪ از مصرف گوشت گاو در جهان را تشکیل می دهد.

به گفته ماکوویز ، کشاورزان در کشورهایی مانند زیمبابوه به دلیل چالش های مربوط به دید ، مالکیت و اعتماد به سختی می توانند وارد زنجیره ارزش جهانی شوند. این مسائل پس از شیوع بیماری منتقله از طریق کنه در سال 2018 بدتر شد باعث مرگ 50،000 گاو در آفریقا.

فقدان یک سیستم قابل ردیابی قابل اعتماد باعث شده است که در سالهای اخیر زیمبابوه نتواند گوشت گاو را به بازارهای سودآور صادر کند. برای حل این مسئله ، Makuvise امیدوار است که یک راه حل مبتنی بر بلاکچین طراحی شده برای ایجاد دید و اثبات مالکیت در بازار گاو آفریقا ، شاید این راه حل باشد: “بلاکچین اعتماد و تأیید را فراهم می کند که می تواند کشاورزان را به بازارهای جهانی کمک کند.”

طراحی شده توسط راه حل منشأ مبتنی بر بلاک چین Mastercard، برنامه E-Livestock Global با ارائه دید از انتها به انتهای زنجیره تأمین گاو کار می کند. ماکوویزه برای بیان این موضوع توضیح داد که هزاران راس گاو در زیمبابوه به طور منظم “غوطه ور” می شوند تا از کنه و انگلی جلوگیری کنند. با این حال ، در طی این روند است که مالکیت گاو به چالش کشیده می شود. ماكوویسه گفت: “حدود 2000 گاو از این مخزن غوطه وری عبور می كنند كه می توان همه آنها را 500 دامدار یا بیشتر صاحب آن كرد.”

کامران شاهین ، نایب رئیس تولید و نوآوری محصولات بلاکچین در Mastercard MEA ، به Cointelegraph گفت که راه حل E-Livestock Global این چالش را حل می کند با اجازه دادن به کشاورزان تجاری و افسران غوطه ور کردن هر یک از سر گاوها را با یک شناسایی فرکانس رادیویی فوق العاده بالا برچسب (RFID) ، طبق دستور وزارت کشاورزی زیمبابوه ، برای ثبت گاو و صاحب آن. شاهین افزود:

“هر بار که حیوان غوطه ور می شود ، واکسینه می شود یا تحت درمان پزشکی قرار می گیرد ، برچسب رویداد را بر روی سیستم ردیابی ثبت می کند. با استفاده از راه حل Provenance Mastercard ، E-Livestock Global این رویدادها را ثبت می کند تا یک ردپای ایمن و ضد دستکاری از تاریخ هر حیوان داشته باشد. “

به گفته شاهین ، این کل فرآیند اطلاعات ارزشمندی را هم برای کشاورز و هم برای خریداران گوشت گاو به دست می آورد. “برای کشاورزان ، این یک پرونده غیر قابل انکار است که مالکیت را اثبات می کند ، از فروش و صادرات حمایت می کند ، و همچنین به آنها امکان می دهد با استفاده از گاوهای خود به عنوان وثیقه وام بگیرند.” در طرف مقابل ، شاهین توضیح داد که این خریداران را قادر می سازد تا به طور کارآمد عملیات خود را مدیریت کرده و کیفیت محصول را به مشتریان تضمین کنند.

مهمتر از همه ، کشاورزان ثبت نام شده در سیستم E-Livestock Global اکنون به دلیل دستیابی به دید به دست آمده و ضبط شده در بلاک چین ، به بازارهای جهانی دسترسی پیدا می کنند. ماكوویزه توضیح داد: “در آفریقا ، ما قبلاً هیچ سیستم قابل ردیابی نداشتیم و این امر صادرات گوشت گاو را غیرممكن می سازد.” وی افزود كه در نتیجه ، “این حیوان می تواند ذبح و صادر شود ، و كشاورزان می توانند برای گوشت گاو آنها. “

گاوهایی که دارای برچسب RFID در گوش هستند. منبع تصویر: E-Livestock Global

علاوه بر دامداران در آفریقا ، کشاورزان قهوه و کاکائو در هندوراس از ردیابی بلاکچین برای دستیابی به بازارهای جدید استفاده می کنند. هایفر اینترنشنال ، یک سازمان غیر انتفاعی جهانی است که هدف آن پایان دادن به گرسنگی و فقر در جهان از طریق کشاورزی پایدار است ، از IBM Food Trust – شبکه ای که از فناوری بلاک چین IBM پشتیبانی می کند – برای دستیابی به دید زنجیره تامین برای کشاورزان قهوه و کاکائو در هندوراس استفاده می کند.

یافته های Heifer International نشان می دهد که کشاورزان قهوه در مقیاس کوچک کار کردن به طور متوسط ​​بین 46٪ تا 59٪ ضرر ، با درآمد کشاورزان کمتر از 1٪ از فروش یک فنجان قهوه در یک کافی شاپ. Jesús Pizarro ، معاون نوآوری مالی در هایفر اینترنشنال ، به Cointelegraph گفت که هایفر به طور خاص از بلاکچین استفاده می کند تا زنجیره ارزش را برای کشاورزان مقیاس کوچک مدیریت کند ، زیرا این مسئله قابلیت ردیابی را حل می کند:

“مشکلات ردیابی همیشه یک چالش بوده است. ما بر این باوریم که ارائه شفافیت پایان به پایان در زنجیره تامین مواد غذایی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کند ، این کار از ارائه دید به کشاورزان در مقیاس کوچک شروع می شود. “

به همین ترتیب ، پلت فرم IBM Food Trust دانه های قهوه را از مزارع کوچک تا کافی شاپ ها ردیابی می کند. کرت ودگوود ، مدیر IBM Blockchain به Cointelegraph گفت که این فرآیند خاص با بارگذاری اطلاعات مربوط به گیاهان پرستاری توسط Heifer به شبکه بلاک چین IBM آغاز می شود. پس از برداشت ، ودگوود خاطرنشان كرد كه كشاورزان لوبیای خود را برچسب زده و به پردازنده های Copranil كه یك شركت تعاونی قهوه در هندوراس است ، حمل می كنند.

سپس اطلاعات اضافی در مورد حبوبات بر روی زنجیره بلوک ثبت می شود ، از جمله نحوه تمیز کردن ، خشک شدن و بو داده شدن حبوبات ، و در صورت مطابقت با شرایط تجارت عادلانه ، ارگانیک یا سایر مشخصات. سرانجام ، این اطلاعات با خریداران شرکتی که می توانند برای درک قیمت ها به داده های حبوبات نیز دسترسی داشته باشند ، به اشتراک گذاشته می شود.

اگرچه این روند کاملاً ساده به نظر می رسد ، اما مهمترین عنصر برای درک این مسئله این است که چگونه این امر دسترسی کشاورزان مقیاس کوچک را به بازارهای جهانی باز می کند. ودگوود گفت:

“با استفاده از بلاکچین ، ما ارتباط بین کشاورز ، تولید کننده و مصرف کننده را برقرار می کنیم در حالی که کشاورز را قادر می سازد به بازار بزرگتری تعلق داشته باشد. در نهایت ، این امر مصرف کنندگان را در معرض تنوع بیشتر و تجربه بهتر در انتخاب قهوه خود قرار می دهد. اکنون ما توانایی اتصال همه این افراد به مقیاس را داریم که می تواند به تولیدکنندگان اجازه دهد در نتیجه هزینه بیشتری بگیرند و می تواند سود بیشتری برای کشاورزان در مقیاس کوچک به همراه داشته باشد. ”

همه چیز در معرض دید قرار می گیرد

به طور کلی ، کشاورزانی که از بلاکچین استفاده می کنند قادر به دستیابی به یک مزیت مهم هستند که چالش مداوم در صنعت غذا بوده است – دید زنجیره تامین. پس از ایجاد دید ، کشاورزان می توانند به بازارهای جهانی نفوذ کنند ، سود بیشتری کسب کنند و حتی می توانند منافعی مانند تمکن مالی را بدست آورند.

به عنوان مثال ، ماكوویزه خاطرنشان كرد كه درگیری كشاورزان در بسیاری از كشورهای آفریقایی برای كشاورزان چالش برانگیز بوده است ، زیرا این افراد نمی توانند بدون اثبات وثیقه وام بگیرند. راه حل E-Livestock Global با ارائه اثبات مالکیت برای گاوها ، به کشاورزان اجازه می دهد تا با استفاده از گاوهای خود به عنوان وثیقه ، این مشکل را حل کنند.

گاوها اسکن گاوها با برچسب های RFID در گوش ؛ منبع تصویر: E-Livestock Global

علاوه بر این ، خریداران و مصرف کنندگان همچنین از دید غذا بهره مند می شوند زیرا باعث ایجاد اعتماد می شود. کیت آگوادا ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Producers Market – یک پلتفرم دیجیتال اختصاص داده شده به رفاه اقتصادی و اجتماعی کشاورزان – به Cointelegraph گفت که مردم می خواهند بدانند که محصولات آنها از کجا می آید و چگونه بر محیط و جوامع تأثیر گذاشته است. تولید آن:

“برای آن دسته از کشاورزان و تولیدکنندگانی که عملیات خود را به” روش صحیح “مدیریت می کنند ، بلاکچین می تواند بخشی از روند اعتماد سازی باشد که با ارتباط با مارک ها و مصرف کنندگان این ارزش ها در بازار برجسته می شود.”

گزارشی از موسسه تحقیقات Blockchain با عنوان “کشاورزی در بلاکچین” به علاوه توضیح می دهد که “ردیابی برای ایمنی مواد غذایی تا کنون بیشترین استفاده از بلاکچین برای کشاورزی است.” اگرچه ممکن است چنین باشد ، اما چالش هایی که مانع رشد و تصویب این راه حل ها هستند ، همچنان باقی مانده اند.

به عنوان مثال ، پیزارو اشاره کرد که حمایت دولت در مناطقی مانند هندوراس برای اینکه شرکتها درک کنند که چقدر زنجیره تامین مواد غذایی برای مصرف کنندگان حیاتی است ، مورد نیاز است: “این فناوری در دسترس است ، اما من معتقدم بدون فشار دولتها وضع موجود تغییر نخواهد کرد. برای این تغییر. “

اگرچه ممکن است در آمریکای مرکزی اینگونه باشد ، ماکوویز به اشتراک گذاشت که دولت های مناطق آفریقا به دلیل تولید داده ها از راه حل های بلاکچین هیجان زده هستند. طبق گفته Makuvise ، دولت هایی که E-Livestock Global با آنها صحبت کرده است از دستیابی به داده هایی که نشان می دهد چه تعداد گاو در هر منشا proven وجود دارد بسیار هیجان زده هستند ، که می تواند به ایجاد برنامه ریزی بهتر کمک کند که معمولاً با حدس زدن تخمین ها انجام می شود. ماکوویس بیشتر اشاره کرد که داده های حساس هرگز در این نمونه به اشتراک گذاشته نمی شوند ، اما داده های مربوطه که می توانند به برنامه ریزی شهر کمک کنند ارائه می شود.

در طرف مقابل ، ماکوویز توضیح داد که چالش واقعی در مورد استفاده از راه حل های بلاکچین برای دید زنجیره تأمین در آفریقا ، پذیرش عمومی است: “اتخاذ راه حل های مبتنی بر بلاکچین در آفریقا طولانی تر طول می کشد ، زیرا افراد بصری هستند و می خواهند مزایای آن را ببینند. اول از فن آوری. وقتی مزایا مشخص شد ، افراد بیشتری سوار می شوند. “