دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه ایجاد پیوند کوتاه در وردپرس (راه آسان)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید پیوندهای کوتاهی به پست ها یا صفحات وبلاگ وردپرس خود ایجاد کنید؟

پیوندهای کوتاه برای به اشتراک گذاری ایمیل ها ، پیام های فیس بوک و حتی پیام های متنی مفید هستند.

در این مقاله ، نحوه ایجاد پیوندهای کوتاه با استفاده از افزونه و نحوه افزودن دکمه “دریافت اتصال کوتاه” به ویرایشگر کلاسیک وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه ایجاد پیوند کوتاه در وردپرس

چرا یک پیوند کوتاه در وردپرس ایجاد کنیم؟

اشتراک گذاری محتوای وب خود در رسانه های اجتماعی می تواند تعامل کاربران را ایجاد کرده و کاربران جدیدی را به وب سایت شما بیاورد. اما چسباندن در پیوندها یا URL های طولانی همیشه بهترین راه نیست.

این به این دلیل است که برخی از شبکه های اجتماعی تعداد کاراکترهایی را که می توانید استفاده کنید محدود می کند. یک URL کوتاهتر فضای بیشتری برای محتوای مفیدتر به شما می دهد ، که می تواند منجر به تعامل بیشتر و بازدید بیشتر از شما شود وب سایت وردپرسبه

به همین دلیل است که خدمات کوتاه کننده URL مانند Bitly و TinyURL در ابتدا ایجاد شد. آنها یک پیوند طولانی می گیرند و آن را کوتاه تر می کنند تا فضای زیادی را اشغال نکند.

به عنوان مثال ، اگر از آن استفاده می کنید ساختارهای URL مناسب SEO، سپس ممکن است آدرس های اینترنتی طولانی داشته باشید که شبیه به این هستند:

https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/self-hosted-wordpress-org-vs-free-wordpress-com-infograph/

پیوند کوتاه ما برای آن پست فضای زیادی را ذخیره می کند:

http://wpbeg.in/b6xh7G

توجه داشته باشید: ما از یک دامنه سفارشی ، wpbeg.in ، برای پیوندهای کوتاه خود استفاده می کنیم ، که راه اندازی آن کمی فنی تر است و شما را ملزم به خرید دامنه دیگری می کند. ما یک آموزش جداگانه در مورد آن داریم چگونه URL کوتاه سفارشی خود را ایجاد کنیدبه

در گذشته ، وردپرس به راحتی می توانست یک پیوند کوتاه به پست یا صفحه وبلاگ شما دریافت کند. وجود داشت Shortlink را دریافت کنید دکمه ای که درست در کنار قسمت پیوند ثابت ویرایشگر کلاسیک قرار دارد.

دکمه اتصال کوتاه را در ویرایشگر کلاسیک دریافت کنید

با این حال ، اگر شما به تازگی وبلاگ خود را راه اندازی کردید، سپس این ویژگی را در سایت وردپرس خود مشاهده نخواهید کرد زیرا پس از نسخه 4.4 وردپرس حذف شده است. وردپرس هنوز پیوندها را ایجاد می کند ، اما دکمه حذف شده است.

با این وجود ، چند راه وجود دارد که می توانید پیوندهای کوتاهی برای پست ها و صفحات وردپرس خود دریافت کنید.

ما بهترین افزونه کوتاه کننده پیوند را پوشش می دهیم ، به علاوه چند راه برای بازگرداندن دکمه “دریافت اتصال کوتاه” در ویرایشگر کلاسیک. به سادگی روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا مستقیماً به هر گزینه بروید:

ما با روشی شروع می کنیم که برای همه کار می کند. این پیوندهای زیبا افزونه به ویرایشگر قدیمی تکیه نمی کند و پیوند کوتاه خود را از هر نشانی اینترنتی ایجاد می کند.

با تمام پیوندها ، از جمله صفحات خارج از وبلاگ یا وب سایت شما کار می کند. بنابراین ، علاوه بر این که به شما اجازه می دهد محتوای خود را به اشتراک بگذارید ، این ابزار همچنین برای کوتاه کردن نیز مناسب است پیوندهای وابستهبه

برای شروع ، باید برنامه را نصب و فعال کنید پیوندهای زیبا افزونه برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما را در مورد ببینید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

توجه داشته باشید: وجود دارد نسخه حرفه ای پیوندهای زیبا با ویژگی های قوی تر مانند پیوند خودکار کلمات کلیدی و دسته بندی ها و برچسب ها ، اما برای این آموزش از نسخه رایگان آن استفاده خواهیم کرد.

پس از فعالسازی افزونه ، یک قسمت Pretty Links به داشبورد وردپرس شما اضافه می شود. برای ایجاد اولین پیوند کوتاه خود ، باید به آدرس بروید پیوندهای زیبا »افزودن پیوند صفحه

در مرحله بعد ، باید آدرس اصلی صفحه ای را که می خواهید به اشتراک بگذارید در قسمت متن آدرس URL چسبانید. یک پیوند کوتاه کوتاه به طور خودکار ایجاد می شود ، اما اگر می خواهید خواندنی تر شود می توانید آن را سفارشی کنید.

نشانی وب اصلی را در آدرس هدف جایگذاری کنید

هنگامی که چند پیوند کوتاه ایجاد کردید ، ممکن است به خاطر نیاورید که همه آنها برای چیست. بنابراین ایده خوبی است که عنوان صفحه وب را تایپ کرده و نکاتی را در مورد هر چیزی که باید به خاطر داشته باشید بنویسید.

عنوان و یادداشت ها را پر کنید

پس از تکمیل فرم Pretty Links ، روی دکمه Update کلیک کنید تا پیوند کوتاه فعال شود.

روی دکمه Update کلیک کنید تا پیوند کوتاه فعال شود

اکنون لیستی از تمام پیوندهای زیبا خود را مشاهده خواهید کرد. برای کپی یکی در کلیپ بورد ، فقط روی نماد Copy در سمت راست صفحه کلیک کنید.

پس از آن ، می توانید آن را در هر یک از کانال های رسانه های اجتماعی خود جایگذاری کنید. پیوندهای زیبا حتی میزان کلیک هر پیوند را نیز پیگیری می کند.

پیوند کوتاه را با استفاده از نماد کپی کپی کنید

در حالی که پیوندهای زیبا دارای تجزیه و تحلیل داخلی هستند ، می توانید با اتصال آن با Google Analytics با استفاده از افزونه های MonsterInsightsبه برای جزئیات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه انجام این کار را ببینید به درستی Google Analytics را در وردپرس تنظیم کنیدبه

این یک روش ساده برای افزودن دکمه Get Shortlink به است ویرایشگر کلاسیکبه

ابتدا باید برنامه را نصب و فعال کنید دکمه اتصال کوتاه را برگردانید افزونه برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما را در مورد ببینید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

پس از فعال شدن ، این افزونه به طور خودکار دکمه Get Shortlink را به ویرایشگر کلاسیک اضافه می کند. برای بررسی عملکرد آن کافی است هر یک از پست های خود را ویرایش کنید.

دکمه دریافت لینک کوتاه به ویرایشگر کلاسیک اضافه می شود

وقتی روی دکمه Get Shortlink کلیک می کنید ، پیوند کوتاه WordPress برای پست یا صفحه شما نشان داده می شود. می توانید پیوند را در کلیپ بورد کپی کنید تا بتوانید آن را در ایمیل ها و پیام های خود با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

پیوند کوتاه را کپی کنید تا آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید

این روش برای کاربران پیشرفته تر است و از کد به جای افزونه استفاده می کند. با افزودن قطعه کد سفارشی به طرح زمینه شما ، دکمه اتصال کوتاه را به ویرایشگر کلاسیک اضافه می کند فایل functions.phpبه

ما این روش را به کاربران بی تجربه توصیه نمی کنیم زیرا اگر اشتباه کنید ، می تواند وب سایت شما را خراب کند. روش 2 بالا یک راه ساده تر برای دستیابی به همان نتیجه بدون نیاز به استفاده از کد است.

اگر برای اولین بار است که کد خود را به فایل های وردپرس خود اضافه می کنید ، باید راهنمای ما را بررسی کنید نحوه کپی و چسباندن قطعات کد در وردپرسبه

ما از قطعات کد افزونه ای که در آن راهنما ذکر شده است ، بنابراین ابتدا باید آن را نصب کنید. برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما را در مورد ببینید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

پس از فعال شدن ، افزونه یک آیتم جدید منو با عنوان Snippets به نوار مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن لیستی از تمام قطعات کد سفارشی که در سایت خود ذخیره کرده اید نشان داده می شود.

پیش بروید و روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا اولین قطعه کد سفارشی خود را در وردپرس اضافه کنید.

برای افزودن اولین قطعه کد سفارشی خود در وردپرس ، روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید

این شما را به صفحه “افزودن قطعه جدید” می رساند.

ابتدا باید با وارد کردن عنوان قطعه کد سفارشی خود شروع کنید. بگذارید آن را “دکمه پیوند کوتاه” بنامیم. پس از وارد کردن عنوان ، کافی است قطعه کد زیر را در کادر کد کپی و جایگذاری کنید.


add_filter( 'get_shortlink', function( $shortlink ) {return $shortlink;} );

قطعه کد را در کادر کد کپی و جایگذاری کنید

وقتی در آینده با این قطعه روبرو می شوید ، ممکن است به خاطر نداشته باشید که برای چیست. بنابراین ایده خوبی است که در توضیحات به عنوان یادآوری چیزی مفید بنویسید.

در توضیحات چیزی مفید بنویسید

همچنین می توانید برچسب هایی را به قطعه کد خود اختصاص دهید. این به شما کمک می کند قطعات کد خود را بر اساس موضوع و عملکرد مرتب کنید.

در نهایت ، باید روی دکمه “ذخیره تغییرات و فعال سازی” کلیک کنید. پس از فعال شدن قطعه ، دکمه Shortlink به ویرایشگر کلاسیک اضافه می شود.

دکمه اتصال کوتاه اضافه می شود

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه ایجاد پیوند کوتاه در وردپرس کمک کرده باشد. شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید یاد بگیرید نحوه دریافت دامنه ایمیل رایگان، یا مقایسه ما را مشاهده کنید بهترین ثبت نام دامنهبه

اگر از این مقاله خوشتان آمد ، لطفاً عضو سایت ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوکبه



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044