نحوه تنظیم صحیح ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس

آیا به دنبال راه اندازی ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس هستید؟

راه‌اندازی ردیابی تجارت الکترونیک برای فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند تا محصولات پرفروش خود را پیدا کنید، ببینید کدام کمپین‌ها بهترین عملکرد را دارند، درک کنید که مردم چگونه وب‌سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می‌کنند و موارد دیگر. سپس می توانید از این بینش ها برای دریافت ترافیک بیشتر و افزایش فروش استفاده کنید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه ردیابی تجارت الکترونیک را در وردپرس به درستی راه اندازی کنید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

ردیابی تجارت الکترونیک را در وردپرس تنظیم کنید

چرا ردیابی تجارت الکترونیک وردپرس را راه اندازی کنیم؟

چه زمانی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی جدید، اکثر صاحبان فروشگاه ها با تصمیم گیری بر اساس حس درونی یا بهترین حدس ها شروع می کنند.

این برای شروع خوب است، اما برای اینکه کسب و کار خود را به سطح بعدی از رشد ببرید، باید تصمیمات مبتنی بر داده را شروع کنید.

اما شما باید بر اساس چه داده هایی تصمیم گیری کنید؟

اینجاست که ردیابی تجارت الکترونیک وردپرس وارد می شود. این به شما کمک می کند تا بسازیدتصمیمات مبتنی بر داده های بازدیدکنندگان و مشتریان واقعی شما. شما بینش های مناسبی برای افزایش فروش خود دریافت خواهید کرد تا بتوانید پول بیشتری کسب کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید دریابید که مشتریان شما بیشتر دوست دارند کدام محصولات را از شما خریداری کنند فروشگاه ووکامرس. به این ترتیب می توانید محصولات مشابهی را برای فروش بیشتر ارائه دهید.

به علاوه، ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید، آنها از کجا هستند و چگونه از وب سایت شما استفاده می کنند، بنابراین می توانید روی کانال ها و استراتژی هایی سرمایه گذاری کنید که کارایی آنها ثابت شده است.

به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که ۸۰٪ از فروش البته بر روی شما سایت عضویت از فیس‌بوک می‌آید، سپس ممکن است تصمیم بگیرید که روی تبلیغات در فیس‌بوک سرمایه‌گذاری کنید و از گذراندن وقت خود در دیگر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که در حال تبدیل نیستند، صرف نظر کنید.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه ردیابی عملکرد فروشگاه تجارت الکترونیک خود در وردپرس بیندازیم.

راه اندازی ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس

ساده ترین راه برای پیگیری عملکرد فروشگاه آنلاین خود استفاده از آن است MonsterInsights. این است بهترین افزونه وردپرس Analytics و بیش از ۳ میلیون متخصص از آن استفاده می کنند.

MonsterInsights به شما کمک می کند ردیابی تجارت الکترونیک را در Google Analytics بدون ویرایش کد تنظیم کنید. این افزونه با برخی از محبوب‌ترین افزونه‌های تجارت الکترونیک، از جمله WooCommerce، Easy Digital Downloads، کار می‌کند. MemberPress، LifterLMS، GiveWP و موارد دیگر.

همچنین آمارهای مهمی را در قسمت مدیریت وردپرس شما نشان می دهد، بنابراین می توانید به سرعت عملکرد وب سایت خود را مشاهده کنید و بینش هایی را برای رشد کسب و کار خود دریافت کنید.

MonsterInsights

توجه داشته باشید: شما نیاز دارید نسخه حرفه ای MonsterInsights زیرا شامل افزونه تجارت الکترونیک، گزارش های داشبورد و سایر ویژگی های ردیابی پیشرفته است. همچنین وجود دارد MonsterInsights Lite نسخه ای که می توانید برای شروع استفاده کنید.

ابتدا می توانید افزونه MonsterInsights Pro را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً به راهنمای ما در مورد مراجعه کنید نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال سازی، به صفحه خوش آمدگویی MonsterInsights در داشبورد وردپرس خود هدایت خواهید شد. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

MonsterInsights را راه اندازی کنید

در مرحله بعد، مراحل موجود در ویزارد را دنبال کنید تا افزونه را راه اندازی کنید و وب سایت خود را با Google Analytics متصل کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید از طریق راهنمای ما در ادامه مطلب بروید نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس.

پس از آن، باید به آن بروید Insights » Addons از داشبورد وردپرس شما سپس به سمت افزونه تجارت الکترونیک بروید و روی دکمه «نصب» کلیک کنید.

افزونه تجارت الکترونیک را نصب کنید

افزونه به طور خودکار فعال می شود و وضعیت تغییر وضعیت به Active را مشاهده خواهید کرد.

فعال کردن گزارش‌دهی پیشرفته تجارت الکترونیک

در مرحله بعد، باید Enhanced Ecommerce را در Google Analytics فعال کنید. تجارت الکترونیک پیشرفته به شما امکان می دهد رفتار خرید مشتری، رفتار پرداخت، محصولات برتر و عملکرد فروش را در Google Analytics دنبال کنید.

برای شروع، می توانید به وب سایت گوگل آنالیتیکس مراجعه کرده و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. در مرحله بعد، باید خاصیتی را که می‌خواهید تجارت الکترونیک پیشرفته را در آن فعال کنید، انتخاب کنید.

ملک خود را در تجزیه و تحلیل انتخاب کنید

اکنون، پیش بروید و از منوی سمت چپ خود، روی گزینه تنظیمات «Admin» کلیک کنید.

روی تنظیمات مدیریت کلیک کنید

پس از آن، باید روی «تنظیمات تجارت الکترونیک» در زیر ستون View کلیک کنید.

تنظیمات تجارت الکترونیک

در صفحه بعدی، می‌توانید روی دکمه‌های «فعال کردن تجارت الکترونیک» و «فعال کردن گزارش‌دهی پیشرفته تجارت الکترونیک» کلیک کنید تا آنها را به حالت روشن تغییر دهید.

همچنین گزینه ای برای ایجاد “برچسب گذاری پرداخت” وجود دارد که می توانید از آن برای برچسب گذاری مراحل قیف پرداخت خود استفاده کنید. با این حال، این اختیاری است و می‌توانید به سادگی ادامه دهید و روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

تجارت الکترونیک و گزارش تجارت الکترونیک پیشرفته را فعال کنید

هنگامی که تنظیمات تجارت الکترونیک را در Google Analytics فعال کردید، می توانید به داشبورد وب سایت وردپرس خود بازگردید.

پس از آن، به سادگی به Insights » تنظیمات و سپس روی تب “تجارت الکترونیک” کلیک کنید. در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که گزینه «استفاده از تجارت الکترونیک پیشرفته» در بخش ردیابی تجارت الکترونیک فعال است.

از گزینه تجارت الکترونیک پیشرفته استفاده کنید

MonsterInsights اکنون به طور خودکار شما را شناسایی می کند افزونه تجارت الکترونیک وردپرس و شروع به ضبط تجزیه و تحلیل کنید.

در مرحله بعد، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از گزارش‌های MonsterInsights برای مشاهده عملکرد فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

مشاهده گزارش های تجارت الکترونیک در وردپرس

وقتی نوبت به استفاده از گوگل آنالیتیکس و یافتن داده های مورد نیاز شما می رسد، برای مبتدیان می تواند طاقت فرسا باشد.

MonsterInsights دریافت داده های مهم را بسیار آسان می کند، زیرا تمام آمارهای مهم شما را در داشبورد وردپرس می آورد. به این ترتیب، می‌توانید عملکرد فروشگاه تجارت الکترونیک خود را ببینید و سپس برای رشد کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید.

برای مشاهده گزارش های تجارت الکترونیک در وردپرس، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید بینش » گزارش ها و سپس روی تب “تجارت الکترونیک” کلیک کنید.

گزارش تجارت الکترونیک

در این گزارش، می‌توانید با نگاه کردن به آن، به مروری بر عملکرد فروشگاه آنلاین خود نگاهی بیندازید نرخ تبدیل، معاملات، درآمد و میانگین ارزش سفارش.

علاوه بر این، MonsterInsights محصولات برتر شما را نیز نشان می‌دهد. به شما کمک می کند خود را تشخیص دهید اقلام پرفروش به همراه مقدار، درصد فروش و درآمد کل. می‌توانید از این داده‌ها برای یافتن محصولاتی که مشتریان شما دوست دارند استفاده کنید و سپس محصولات مشابهی را برای افزایش فروش ارائه دهید.

در مرحله بعد، می توانید به پایین بروید و منابع تبدیل برتر را مشاهده کنید.

منابع تبدیل برتر

اینها وب سایت هایی هستند که بیشترین فروش را به فروشگاه شما ارسال می کنند. می توانید روی تبلیغات در آن سایت ها سرمایه گذاری کنید، پیشنهادهای تخفیف ویژه ایجاد کنید یا پیشنهادات حمل و نقل رایگان برای افرادی که از این منابع می‌آیند، یا با آنها تماس می‌گیرند تا یک تبلیغ متقابل یا مشارکت دیگر را انجام دهند.

سایر گزارش‌هایی که می‌توانید در بخش تجارت الکترونیک در MonsterInsights مشاهده کنید عبارتند از: مجموع افزودن به سبد خرید، مجموع حذف‌شده از سبد خرید، زمان خرید، و جلسات برای خرید.

اضافه کردن به سبد خرید و زمان خرید

شما می توانید از این گزارش ها برای درک بهتر رفتار مشتری در هنگام خرید و هنگام تسویه حساب استفاده کنید.

برای مثال، MonsterInsights نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا مشتریان از اولین بازدیدشان محصولی را خریداری کنند. می توانید از داده ها استفاده کنید خود را بهینه کنید قیف فروش و کاهش رها شدن سبد خرید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه صحیح راه اندازی ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید انتخاب تخصصی ما را ببینید بهترین خدمات تلفن تجاری، و بهترین افزونه های وردپرس برای سایت های تجاری.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش تصویری وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.




تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =