دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

تعداد گره های شبکه بیت کوین بالاترین رقم جدید در همه زمان ها را تعیین می کند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

تعداد گره های شبکه Bitcoin قابل دسترسی برای اولین بار از مرز 13000 عبور کرده است. همانطور که قبلا توسط Cointelegraph گزارش شده است ، بالاترین رکورد قبلی در ژانویه 11،613 بود.

مطابق با داده ها از داشبورد آمار شبکه Bitcoin Bitnodes.io ، این نقطه عطف در 5 ژوئیه زمانی که تعداد گره های قابل دسترسی 13374 رسید به دست آمد. از زمان نوشتن ، اطلاعات Bitnodes تعداد گره های شبکه فعلی را در حدود 12،835 قرار می دهد ،

Coin.Dance ، یک وب سایت ردیابی دیگر دارای بیت کوین است (BTC) تعداد گره ها در یک بالاترین رقم همیشگی از 12،825. گره هایی که از نرم افزار Bitcoin Core استفاده می کنند 98.77٪ از تعداد را تشکیل می دهند و بقیه در برنامه های کم محبوب تری مانند Bitcore و Bitcoin Knots پراکنده می شوند.

منبع: Bitnodes.io

Bitcoin Core 0.21.1 در ماه مه با کد فعال سازی Taproot و تقریباً در 5000 گره منتشر شد (طبق Coin.Dance) ، در حال حاضر پر استفاده ترین نسخه نرم افزار در بین موجودیت هایی است که گره های قابل دسترسی دارند. ارقام حاصل از Bitnodes تعداد 5،125 یا 40٪ از تعداد کل گره های شبکه را نشان می دهد.

داده های Bitnodes تقریباً نیمی از تعداد گره های شبکه در Tor در حال اجرا است. در ماه ژانویه ، فقط حدود یک چهارم کل گره های قابل دسترسی است در شبکه پنهان Tor در حال اجرا بودند. اجرای یک مشتری مانند Bitcoin Core با استفاده از Tor ، یک لایه حفظ حریم خصوصی اضافی را فراهم می کند زیرا آدرس های IP گره های اتصال پنهان هستند.

مربوط: گره های بیت کوین مجهز به Tor پس از اشکال در شبکه دوباره برمی گردند

بر اساس داده های Bitnodes ، تعداد گره های شبکه در سال گذشته 2،739 گره افزایش یافته است و این باعث تقویت اخلاق عدم تمرکز بیت کوین می شود.

رشد در تعداد گره های شبکه نیز مشابه گسترش در حال حاضر در اکوسیستم شبکه لایتنینگ است که در کمتر از شش ماه ظرفیت بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

در اوایل ماه جولای ، ظرفیت شبکه عمومی رعد و برق پس از افزودن 100 BTC در کمتر از یک هفته ، از 1800 BTC عبور کرد. داده ها از ردیاب آمار Lightning Network Bitcoin Visuals تعداد گره های LN را بالای 12،800 قرار می دهد که همچنین ارزش بالایی همیشگی است.