دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

تقاطع صعودی روی نمودار بیت کوین؛ اگر تاریخ تکرار شود باید منتظر بیت کوین ۲۲۵,۰۰۰ دلاری بود

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یکی از شاخص‌های تکنیکال و قابل‌اعتماد بیت کوین اخیراً وارد محدوده صعودی شده است. آخرین بار که چنین اتفاقی افتاد قیمت بیت کوین رشدی ۴۵۰ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش کوین تلگراف، عبور قیمت بیت کوین از ۵۰,۰۰۰ دلار بازار را تحت‌تأثیر قرار داد، با این حال یک شاخص صعودی نشان می‌دهد که همچنان جا برای رشد بیشتر قیمت وجود دارد.

در نمای هفتگی بازار «بیت کوین/ دلار» به وضوح دیده می‌شود که شاخص مکدی (MACD) از ناحیه قرمز (منفی) خارج و وارد ناحیه سبزرنگ (مثبت) شده است. این ماه در هیچ‌یک از شاخص‌های صعودی قیمت ضعفی دیده نمی‌شود و می‌توان گفت همه چیز، از موجودی صرافی‌ها گرفته تا عوامل فاندامنتال درون‌زنجیره‌ای، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است.

شاخص مکدی در ماه اوت (مرداد) یک تقاطع کم‌نظیر را به وجود آورد، با این حال به نظر می‌رسد پتانسیل رشد قیمت در آینده بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که بازار تاکنون تجربه کرده است.

مکدی یک شاخص قابل‌اعتماد است که از آن برای تشخیص روند کلی قیمت یک دارایی استفاده می‌شود و بیت کوین هم از این قاعده مستثنا نیست. آخرین بار که چنین تقاطع صعودی‌ای در مکدی یک‌هفته‌ای رخ داد، قیمت بیت کوین ۵.۵ برابر شد و از ۱۱,۵۰۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹)، به اوج تاریخی ۶۴,۵۰۰ دلاری رسید.

اگر تاریخ بار دیگر تکرار شود، قیمت بیت کوین تا پایان امسال و یا نهایتاً تا ابتدای سال ۲۰۲۲، از ۲۲۰,۰۰۰ دلار هم فراتر خواهد رفت.

همچنین بخوانید: اندیکاتور مکدی چیست؟ آموزش کامل استفاده از MACD در معاملات

تقاطع صعودی روی نمودار بیت کوین؛ اگر تاریخ تکرار شود باید منتظر بیت کوین ۲۲۵,۰۰۰ دلاری بود
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

این پیش‌بینی حتی از خوش‌بینانه‌ترین برآوردهای موجود برای اوج قیمت بیت کوین در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۱ هم فراتر رفته است. از جمله این موارد می‌توان به پیش‌بینی پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، اشاره کرد که گفته است بدبینانه‌ترین سناریو ممکن، رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۳۵,۰۰۰ دلار در دسامبر (آذر) سال جاری است.

افراد شناخته‌شده هم به‌طور کامل از ایده رشد بیشتر قیمت حمایت می‌کنند، تا جایی که در رسانه‌های مرجع به بحث درباره این موضع می‌پردازند.

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، هم‌بنیان‌گذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت:

نمی‌توانم به‌اندازه کافی این موضوع را روشن کنم. تصور می‌کنم تا پایان سال جاری شاهد رشد بسیار سریع قیمت باشیم. در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین با رشدی سرسام‌آور [تنها] در عرض ۱۸ روز از ۱۰,۰۰۰ دلار به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. اینکه چیزی تا این اندازه دیوانه‌وار را تا پایان امسال تجربه کنیم، برایم چندان شگفت‌آور نخواهد بود.

شایان ذکر است که بازدهی بیت کوین از ابتدای اوت (مرداد) تاکنون بیشتر از ۲۰ درصد بوده است.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044