دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

داده ها نشان می دهد که معیارهای اجتماعی قبل از تجمع قیمت DeFi و NFT افزایش یافته است

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یک جمله رایج در دنیای سرمایه گذاری این است: “روند دوست شماست” ، عبارتی که به این ایده اشاره می کند که اکثر اوقات ، پیروی از روند حاکم بر بازار نتایج مثبتی ایجاد می کند.

برخی از معیارهای متداول مورد استفاده برای شناسایی روند بازار شامل: تجزیه و تحلیل فنی ، که شامل می شود مطالعه نمودارهای قیمت برای شناسایی فرصت ها؛ تجزیه و تحلیل اساسی ، که شامل بررسی عوامل اقتصادی و تکنولوژیکی اساسی یک پروژه است. و معیارهای رسانه های اجتماعی ، که به یک سرمایه گذار کمک می کند تا نبض آنچه را که عموم مردم بر آن تمرکز دارند ، گوش دهد.

یکی از معیارهای معروف که معامله گران رمزنگاری برای شناسایی الگوهای در حال ظهور از آن استفاده می کنند Google Trends است ، محصولی که تجزیه و تحلیل محبوبیت سوالات جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می شود. با استفاده از Google Trends ، کاربران می توانند داده ها را در نمودارهای ساده خطی مشاهده کنند که همچنین تفکیک منطقه جغرافیایی را ارائه می دهند.

نمودار Google Trends برای “بیت کوین” چندین جهش شدید در سال گذشته را نشان می دهد ، به ویژه در اوایل ژانویه ، اواخر فوریه ، اواسط آوریل و دوباره در اواسط ماه مه.

بهره بیت کوین با گذشت زمان. منبع: Google Trends

نگاهی به نمودار قیمت BTC نشان می دهد که هر یک از جهش های جستجوهای گوگل همزمان با افزایش قیمت بیت کوین است (BTC) و نشان می دهد که سeriesالات جستجو واقعاً اطلاعاتی در مورد شناسایی روندهایی که می توانند قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهند ارائه می دهد.

نمودار 1 روزه BTC / USDT. منبع: TradingView

همین رویکرد را می توان برای نشانه های altcoins و مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز به کار برد. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه تحلیل اجتماعی پیش از ظهور نشانه های محبوب مربوط به NFT و تراشه های آبی DeFi مانند Polygon’s MATIC.

علاقه به DeFi در دو موج ایجاد شد

DeFi در ابتدای سال 2021 گرمترین بخش بازار ارزهای رمزنگاری شده بود و به نظر می رسید روزی نیست که برخی از پروتکل های جدید وام یا کشاورزی به 1 میلیارد دلار برسند مقدار کل قفل شده است.

سرمایه کل 100 علامت برتر DeFi. منبع: CoinGecko

داده های CoinGecko نشان می دهد که کل سرمایه بازار 100 علامت برتر DeFi از اواسط ژانویه به سرعت در حال افزایش است و سرانجام ، پس از فروش کل بازار ارزهای رمزپایه ، این رقم در اواسط ماه مه به اوج خود رسید.

جستجوی “DeFi” در Google Trends نمودار زیر را ایجاد می کند ، که در واقع همزمان با افزایش محدودیت بازار توکن های DeFi ، جهشی در تعداد سeriesالات نشان می دهد.

علاقه به جستجوی DeFi با گذشت زمان. منبع: Google Trends

این رقم حتی پس از کاهش تعداد سeriesالات در ماه مارس ، همچنان در حال افزایش است.

سنبله هایی که در تعداد جستجوها در ماه آوریل و دوباره در ماه مه مشاهده شد نیز تقریباً همزمان با افزایش سن در بازار DeFi رخ داده است.

جستجوهای “NFT” در اواخر فوریه سهمگین بود

ظهور توکن های غیرقابل استفاده ، یا NFT ها ، در فوریه و مارس توجه جهانیان را به خود جلب کرد زیرا افراد مشهوری مانند راب گرونکوفسکی ، پیشکسوت NFL و جک دورسی مدیر عامل توییتر وارد عمل شد و خانه های حراج مانند Sotheby’s تسهیل حراج های NFT ، از جمله فروش اخیر CryptoPunk # 7523، که با رکورد 11.8 میلیون دلار به فروش رسید.

نمودار 1 روزه THETA / USDT در مقابل AXS / USDT در مقابل EJN / USDT در مقابل CHZ / USDT در مقابل MANA / USDT. منبع: TradingView

برخی از بزرگترین سودهای ماهانه پروژه های NFT شامل 443٪ افزایش قیمت THETA بین 1 تا 21 مارس و 530٪ افزایش قیمت Axie Infinity Shards (AXS) از 23 فوریه تا 15 مارس است. CHZ) از 13 فوریه تا 13 مارس با افزایش 3،690 درصدی قیمت روبرو شد.

این افزایش قیمت همزمان با افزایش جستجوی مربوط به NFT ثبت شده توسط Google Trends بود.

علاقه به جستجوی NFT با گذشت زمان. منبع: Google Trends

در حالی که به طور گسترده گزارش شده بود که NFT ها رعد و برق DeFi را دزدیده اند ، اما شواهد چرخش را می توان هنگام ترکیب نمودارهای علاقه جستجو برای DeFi و NFT مشاهده کرد. همانطور که در زیر نشان داده شده است ، با جستجوی DeFi ، افزایش ناگهانی و گسترده ای در درخواست های NFT مشاهده می شود.

علاقه به جستجو در DeFi (آبی) در مقابل علاقه به جستجوی NFT (قرمز). منبع: Google Trends

میزان سوالات جستجوی NFT نیز به مراتب بیشتر از DeFi بود ، با این اشاره که نشانه های غیرقابل استفاده ممکن است راهی بهینه برای تشویق به کارگیری گسترده ارزهای رمزپایه باشد.

با نگاهی به چارچوب زمانی اواخر فوریه تا اوایل مارس در نمودارهای قیمت ، تقریباً همزمان با افزایش قیمت توکن های NFT ، افت قیمت توکن های DeFi مشاهده می شود که نشان دهنده برخی از چرخش های خارج از DeFi و تبدیل شدن به NFT ها است. .

هر دو نمودار افزایش در علاقه جستجو را نشان می دهد که با افزایش قیمت در توکنهای DeFi و NFT مرتبط است و همچنین آنها می توانند علاقه کمتری را که با کاهش قیمت در ژوئن و ژوئیه مشاهده می شود ، به دست آورند.

مربوط: ضربه زدن به آکورد: تأثیر دومینوی DeFi بر NFT ها و پذیرش وب 3.0

توییتر ذکر شده همچنین می تواند به رشد فرزندخواندگی اشاره کند

توییتر نیز یک است منبع خوبی برای به دست آوردن بینش است به سرمایه گذاران خرده فروشی سکه ها علاقه مند هستند و تجزیه و تحلیل تعداد ذکرهای توییتر می تواند به فعالیت هایی که پروژه ها توانایی دیدن حرکت قیمت در آینده را دارند ، کمک کند.

در سال 2021 ، چند ضلعی به عنوان یکی از امیدوار کننده ترین راه حل های لایه دو برای شبکه Ethereum ظاهر شد ، و با اشاره به افزایش 700 درصدی قیمت توکن MATIC بومی خود ، از 0.33 دلار در 26 آوریل به بالاترین قیمت خود در 2.68 دلار ، اشاره های رسانه های اجتماعی به طور چشمگیری افزایش یافت در 18 مه

قیمت MATIC در مقابل میزان صدای جیر جیر. منبع: کراوات

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود ، داده های TheTIE نشان می دهد که بیشتر جهش های بزرگ قیمت MATIC همزمان با افزایش حجم صدای جیر جیر است که در آن کلمه کلیدی “MATIC” ذکر شده است.

Google Trends همچنین افزایش جستجوی “Polygon” را در این بازه زمانی نشان می دهد ، با افزایش اولیه علاقه در هفته 25 آوریل تا 1 مه.

علاقه به جستجوی چند ضلعی با گذشت زمان. منبع: Google Trends

در حالی که بسیاری از تحلیل گران و ناظران روند ترجیح می دهند از تجزیه و تحلیل های فنی و بنیادی برای حفظ روند پیشرفت استفاده کنند ، مهم است که به یاد داشته باشیم که هیچ پروژه ارز رمزنگاری شده بدون افراد درگیر در شبکه ارزشی ندارد.

این بدان معناست که همیشه می توان در تحلیل اطلاعات و اطلاعیه هایی که توجه مردم را به خود جلب می کند و مشارکت عمومی را در اختیار دارد ، بینش ارزشمندی یافت.

اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و سرمایه گذاری در بازارهای رمزنگاری می خواهید؟

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظرات نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است ، هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.