دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

قیمت بیت کوین مسیر سختی تا رسیدن به ۴۰ هزار دلار در پیش دارد؛ سقوط دوباره تا چه حد محتمل است؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

با وجود اینکه قیمت بیت کوین به‌تازگی از ۳۴,۰۰۰ دلار عبور کرده است و امیدها به بازار صعود بیشتر به بازار بازگشته است، برخی نسبت به تداوم روند خوش‌بین نیستند.

به گزارش کوین تلگراف، قوت‌گرفتن شاخص دلار، آغاز موج تازه ویروس کرونا و کاهش حجم معاملات ممکن است باعث تضعیف روند صعودی فعلی در بازار بیت کوین شوند.

وضعیت بازار بیت کوین در ماه‌های اخیر به‌گونه‌ای بوده که باعث سردرگمی بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است. مدتی است که سرمایه‌گذاران این سؤال را از خود می‌پرسند که آیا به‌زودی شاهد جهش خواهیم بود یا بازار در حال آماده‌سازی بستر برای یک نزولی دیگر است؟

داده‌های تاریخی قیمت و آمارها از اصلاحات قبلی نشان می‌دهد که با توجه به قدرت‌گرفتن شاخص دلار، احتمال کاهش سیاست‌های حمایتی و فاکتورهای تکنیکال بیت کوین، ممکن است برای مدت بیشتری شاهد شرایط فعلی در بازار باشیم.

طبق داده‌های دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، یکی از مهمترین فاکتورهایی که فشاری بیشتر بر دارایی‌های پرریسک نظیر سهام و بیت کوین وارد می‌کند، قوی‌ترشدن دلار آمریکا و تلاش آن برای تغییر روند خود است. شایان ذکر است که اواخر ماه مه (خرداد) شاهد سقوط این شاخص به زیر ۹۰ بودیم.

شاخص دلار
شاخص دلار

بالا رفتن شاخص دلار رشد یک ساله نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا را متوقف می‌کند. این نرخ در واقع بازتاب انبساط اقتصادی است که در اوایل سال ۲۰۲۱ شاهدش بودیم و حالا با افزایش شاخص دلار باید منتظر سیر نزولیش باشیم. در این میان نباید از موج تازه شیوع ویروس کرونا غافل شد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان، این موج می‌تواند احیای اقتصاد جهانی را تهدید کند.

با توجه به دفعات قبلی که شاهد شکل‌گیری تقاطع مرگ روی نمودار بیت کوین بودیم، می‌توان گفت که دورنمای کوتاه‌مدت بازار بیت کوین نزولی باقی خواهد ماند. این تقاطع اواخر ماه گذشته میلادی روی نمودار پدیدار شد و باعث سقوط بازار شد. این احتمال وجود دارد که بازه اصلاح بازار تا یک سال هم به طور بینجامد.

تقاطع مرگ در نمودار بیت کوین
تقاطع مرگ در نمودار بیت کوین

تحلیل دلفی دیجیتال نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۱۲ ماهه به‌عنوان یک حمایت عمل کرده است و سقوط دوباره قیمت به زیر این سطح ممکن است باعث تشدید روند نزولی و سقوط بیشتر شود.

قیمت بیت کوین مسیر سختی تا رسیدن به ۴۰ هزار دلار در پیش دارد؛ سقوط دوباره تا چه حد محتمل است؟

از گذشته تا به حال، میانگین متحرک ۱۲ ماهه به‌عنوان یک حمایت کلیدی برای بیت کوین عمل کرده است؛ از همین رو، واکنش بیت کوین به این سطح می‌تواند برای روند صعودی تعیین‌کننده باشد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که همواره حجم معاملات کم برای بیت کوین به افزایش نوسانات در بازار منجر شده است؛ چراکه در این صورت معاملات کم هم می‌توانند در نوسانات مؤثر باشند.

کوین کلی (Kevin Kelly)، از تحلیل‌گران دلفی دیجیتال، معتقد است که دورنمای کوتاه‌مدت بازار در صورتی که شاهد شکسته‌شدن سطوح حمایتی نزدیک ۳۰,۰۰۰ دلار باشیم، پررنگ‌تر خواهد شد. او در ادامه عنوان می‌کند:

لزوماً این طور فکر نمی‌کنم که شاهد سقوط‌هایی مثل سقوط بعد از دسامبر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ و سقوط امسال باشیم؛ اما به نظر من با توجه به ساختار بازار می‌توان انتظار نوسانات کوتاه‌مدت و سقوط‌های احتمالی را داشت.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044