دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

قیمت بیت کوین کاهش یافته است ، اما در اینجا 3 دلیل وجود دارد که تصفیه های 1 میلیارد دلاری کمتر اتفاق می افتد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بیت کوین (BTC) ممکن است برای شکستن مقاومت 36000 دلاری در سه هفته گذشته تلاش کند ، اما گاوها اکنون یک چیز کمتری دارند که نگران باشند: انحلال قراردادهای آتی با سقوط.

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که تصفیه یک میلیارد دلار برای بیت کوین معمول است. هنوز معامله گران تمایل به یادآوری آخرین اغراق آمیزترین حرکات بیش از هر تغییر قیمت دارند ، به ویژه هنگامی که قیمت سقوط می کند و مردم ضرر می کنند.

این سوگیری منفی بدین معناست که حتی در صورت بروز تأثیرات مختلف قیمت با شدت یکسان ، احساسات و حوادث ناخوشایند تأثیر چشمگیری بر وضعیت روانی یک تاجر می گذارند.

مثلا، مطالعات متعدد نشان می دهد اینکه بردن 500 دلار از طریق قرعه کشی دو تا سه برابر کمتر از تأثیر از دست دادن همان مقدار از کیف پول شخصی قمار باز است.

معاملات کل معاملات آتی بیت کوین (قرمز = طولانی). منبع: Coinalyze

در حال حاضر ، ما شش ماه و نیم از سال 2021 زمان داریم و تنها 7 بار بوده است که انحلال قرارداد طولانی مدت یک میلیارد دلار یا بزرگتر اتفاق افتاده است. بنابراین ، بیشتر از اینکه یک امر عادی باشد ، شرایط بسیار غیرمعمولی است که فقط در شرایطی اتفاق می افتد که تاجران از اهرم فشار بیش از حد استفاده می کنند.

از همه مهمتر ، حتی در زمانی که بیت کوین 19.4٪ در 8 فوریه جمع شد ، یک میلیارد دلار انحلال فروش کوتاه صورت نگرفته است. این تصفیه ها فقط نشان می دهد که چقدر تمایلات اهرم بی پروا تر است ، و در مبادلات مشتقات حاشیه کمتری باقی می ماند.

در حالی که معامله گران خرده فروشی از اهرم بالایی استفاده می کنند و در نهایت قربانی تصفیه می شوند ، معامله گران شهودی بیشتری که روی کاهش قیمت شرط می بندند کاملاً مصون سازی شده و معاملات «پول نقد و حمل» انجام می شود.

این یکی از سه دلیلی است که در حال حاضر نباید انحلال یک میلیارد دلار معاملات آتی نگران کننده باشد.

معاملات نقدی و حمل و نقل خطر انحلال کمی دارند

قراردادهای آتی سه ماهه معمولاً برابر با قیمت های بورس عادی معاملات انجام نمی شوند. معمولاً وقتی بازار خنثی یا صعودی باشد حق بیمه وجود دارد و سالانه از 5٪ تا 15٪ متغیر است.

این نرخ (که به عنوان مبنای آن شناخته می شود) اغلب قابل مقایسه با نرخ وام پایدار کوین است زیرا تصمیم برای به تعویق انداختن تسویه حساب به این معنی است که فروشندگان قیمت بالاتری را طلب می کنند و این اختلاف قیمت را ایجاد می کند.

این وضعیت فرصتی برای میزهای آربیتراژ و نهنگ ها برای خرید بیت کوین در صرافی های عادی منظم و به طور همزمان کوتاه کردن معاملات آتی برای جمع آوری حق بیمه قرارداد آتی ایجاد می کند.

اگرچه این معامله گران به عنوان “بهره کوتاه” نمایش داده می شوند ، اما در واقع بی طرف هستند. بنابراین ، نتیجه مستقل از حرکت بازار به سمت بالا یا پایین خواهد بود.

امروزه آرزوها بیش از استفاده بیش از حد است

معامله گران با افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت 65،800 دلار ، بسیار صعودی بودند ، اما پس از انحلال قراردادهای طولانی مدت بین 11 مه و 23 مه ، با سقوط 53٪ BTC از 58،500 دلار به 31،000 دلار ، این احساسات رو به افول گذاشت.

نگاهی به نرخ تأمین قرارداد های دائمی (معاملات معکوس) روش خوبی برای اندازه گیری احساس سرمایه گذاران است. هر زمان که افرادی که خواهان اهرم بیشتر هستند ، شاخص مثبت می شوند.

نرخ تأمین مالی آتی همیشگی بیت کوین. منبع: Bybt

از 20 مه ، حتی یک روز هم نبوده که نرخ بودجه 8 ساعته بیشتر از 0.05٪ باشد. این شواهد نشان می دهد که خریداران تمایلی به استفاده از اهرم بالا ندارند و بدون آن ایجاد یک میلیارد دلار یا بیشتر تصفیه مشکل است.

با افت قیمت بیت کوین ، سود باز نیز سقوط کرد

هر قرارداد آتی به یک خریدار و فروشنده در اندازه دقیق یکسان احتیاج دارد و سود باز مجموع مبلغ واقعی را به دلار آمریکا اندازه گیری می کند. این بدان معنی است که با پایین آمدن قیمت بیت کوین ، شاخص نیز کاهش می یابد.

معاملات آتی بیت کوین (سه ماهه و همیشگی) مجموع سود آزاد را تشکیل می دهند. منبع: Bybt

نمودار فوق نشان می دهد که چگونه سود آزاد آتی تا اواسط ماه مارس از 20 میلیارد دلار گذشت. در آن دوره ، یک انحلال 1 میلیارد دلاری فقط 5٪ از کل بدهی فوق العاده را نشان می داد.

با در نظر گرفتن سود باز 11.8 میلیارد دلاری فعلی ، همان مبلغ 1 میلیارد دلار 8.5٪ از مجموع قراردادها را نشان می دهد.

به طور خلاصه ، انجام تصفیه های آبشار بسیار دشوارتر است زیرا خریداران از اهرم بیش از حد استفاده نمی کنند و به نظر می رسد فروشندگان کاملاً پوشش داده شده اند. تا زمانی که این شاخص ها به طور قابل توجهی تغییر نکند ، گاوها می توانند در آرامش باقی بمانند.

نظرات و نظرات ابراز شده در اینجا صرفاً نظرات عقاید است نویسنده و لزوماً نظرات Cointelegraph را منعکس نمی کند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.