دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

قیمت کاردانو؛ آیا کاردانو به ۳ دلار می‌رسد؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

قیمت کاردانو وارد ناحیه اشباع خرید شده است که از احتمال اصلاح قیمت در آینده خبر می‌دهد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت کاردانو روز دوشنبه موفق شد اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران امیدوارند راه‌اندازی قراردادهای هوشمند در به‌روزرسانی پیش‌روی این ارز دیجیتال باعث پذیرش بیشتر و در نتیجه جهش بیشتر این ارز دیجیتال شود.

در حال حاضر هر واحد کاردانو در محدوده ۲.۹ دلاری معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

پستی ایکس‌بی‌تی (PostyXBT)، تحلیل‌گر بازار، می‌گوید کاردانو مدتی است که وارد فاز کشف قیمت شده است. دیوید گهشتین (David Gokheshtein)، می‌گوید احتمال تداوم روند صعودی کاردانو تا ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) وجود دارد. ۱۲ سپتامبر پشتیبانی از قراردادهای هوشمند طی به‌روزرسانی آلونزو به شبکه کاردانو اضافه خواهد شد.

با اجرای به‌روزرسانی آلونزو، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پلوتوس (Plutus)، از قراردادهای هوشمند در اکوسیستم کاردانو استفاده کنند. پلوتوس در حال حاضر برای آزمایش در دسترس کاربران قرار دارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن نرم‌افزارهای بلاک چینی توسعه دهند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند پس از جذب توسعه‌دهندگان به‌سمت کاردانو، پذیرش توکن کاردانو هم بیشتر شود. با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، امکان بهره‌مندی از خدماتی نظیر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در کاردانو فراهم خواهد شد.

اشباع خرید

شاخص‌های تکنیکال بازار کاردانو، پیش‌بینی می‌کنند که در کوتاه‌مدت شاهد شوک خواهیم بود. این شوک ممکن است باعث اصلاح قیمت این ارز دیجیتال شود. نباید فراموش کرد که این اصلاح ممکن است باعث سقوط ۴۰ درصدی قیمت کاردانو شود. با این حال دورنمای صعودی کاردانو دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم روزانه در محدوده ۸۳ و اشباع خرید قرار دارد. به‌عقیده معامله‌گران، زمانی که این شاخص بالاتر از ۷۰ باشد، نشان‌دهنده آن است که قیمت یک دارایی بیشتر از ارزش واقعی‌اش است؛ از همین رو، بسیاری از آنها به‌دنبال برداشت سود حداکثری و نقدکردن دارایی‌های خود خواهند رفت.

به‌عنوان مثال، در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، قیمت کاردانو با جهشی شدید همراه شد و همین مسئله باعث رسیدن شاخص قدرت نسبی به بالای ۹۰ شد. کمی بعد، کاردانو شروع به ثبت نوسانات عرضی کرد. در آن زمان میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA50) به‌عنوان حمایت عمل می‌کرد.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت کاردانو

کاردانو از ابتدای ماه جاری تا به حال ۱۱۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال هم این ارز دیجیتال ۱,۵۱۱ درصد بر قیمت خود اضافه کرده است. از سوی دیگر، زمانی که شاخص قدرت نسبی در محدوده اشباع فروش باشد، برعکس این سناریو رخ می‌دهد. اگر فراکتال سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ بار دیگر رخ دهد، ممکن است شاهد سقوط تا حمایت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باشیم. این میانگین متحرک در ۱.۷۳ دلار قرار دارد؛ یعنی کاردانو برای رسیدن به این حمایت باید چیزی در حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

همان طور که پیش‌تر گفتیم، چنین اصلاحی لزوماً باعث توقف روند صعودی کاردانو در بلندمدت نخواهد شد. با توجه به پتانسیل‌های آلونزو برای موفقیت، احتمال جهش بیشتر قیمت کاردانو وجود دارد. انتظار می‌رود در ادامه هم کاردانو در فاز کشف قیمت باقی بماند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044