دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان: چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، بیت کوین قانون‌گذاری خواهد شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، گفته است کاربرد اصلی ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه است و به همین خاطر این حوزه در نهایت قانون‌گذاری خواهد شد.

به گزارش کریپتو پوتیتو، جیمی دیمون همچنان موضع منفی خود را در برابر بیت کوین حفظ کرده و گفته است که این ارز دیجیتال «طلای آینده احمق‌هاست». او همچنین گفته است که صنعت ارزهای دیجیتال ناگزیر است که در چهارچوب قانون فعالیت کند.

مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان منتقد همه‌جانبه ارزهای دیجیتال است. او در مصاحبه اخیر خود با شبکه اچ‌بی‌او (HBO) به دلایل مخالفتش با این کلاس دارایی اشاره کرده است.

او به موضوع ممنوعیت کامل استخراج و معاملات بیت کوین در چین هم اشاره کرد و گفت این حرکت ثابت کرد که بیت کوین ارزی غیرقانونی است و به همین دلیل افراد نباید آن را به‌عنوان طلای دیجیتال در نظر بگیرند.

جیمی دیمون گفته است:

همیشه معتقد بودم بالاخره جایی این ارزها را غیرقانونی [اعلام] خواهد کرد، همان‌طور که چین [بیت کوین] را غیرقانونی [اعلام] کرد، بنابراین فکر می‌کنم این [ارز دیجیتال] تا حدودی طلای احمق‌هاست.

دیمون با وجود مسائلی که درباره بیت کوین و طلا مطرح کرده است، نظری مخالف با چهره‌های شناخته‌شده‌ای دارد که از بیت کوین به خاطر مزایا و شباهتی که با طلا دارد حمایت می‌کنند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، استیو وزنیاک (Steve Wozniak) و چامات پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya) همگی جزو افرادی هستند که معتقدند بیت کوین به دلیل عرضه محدود و ماهیت دیجیتالی خود، در مقایسه با طلا دارایی بهتری است.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان همچنین از ناظران آمریکایی خواسته است تا برای بیت کوین چهارچوب قانونی تعریف کنند، چراکه معتقد است کاربرد اصلی دارایی‌های دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی است.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان در گفت‌و‌گو با شبکه اچ‌بی‌او گفته است:

بله، اگر مردم از آن در فرارهای مالیاتی، قاچاق انسان و [حملات] باج‌افزاری استفاده کنند، چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، بیت کوین قانون‌گذاری خواهد شد. این یک بحث اخلاقی نیست بلکه حقیقت امر را نشان می‌دهد.

می‌توان گفت دیمون هم به لیست افرادی پیوسته است که ادعا می‌کنند بیت کوین در درجه اول برای معاملات غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، این ادعا کاملاً درست نیست چراکه گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد پول نقد همچنان پرکاربردترین روش پرداختی میان مجرمان است. علاوه بر این، بلاک چین بیت کوین کاملاً شفاف است و تمامی معاملات روی آن ثبت می‌شوند.

با وجود مخالفت‌های مدیرعامل جی‌پی‌مورگان با ارزهای دیجیتال، این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی به‌تازگی ارائه خدماتی در زمینه دارایی‌های دیجیتال را آغاز کرده است.

مری کالاهان اردوس (Mary Callahan Erdoes)، یکی از مدیران دارایی جی‌پی‌مورگان، اواخر ژوییه (تیر) گفته بود که اکثر کاربران این بانک بیت کوین را به‌عنوان یک کلاس دارایی در نظر می‌گیرند. به گفته کالاهان اردوس، تقاضای کاربران برای ایجاد فرصت‌های بیشتر در زمینه ارزهای دیجیتال رو به افزایش است و این بانک هم در این مسیر پیش خواهد رفت.

مدیر دارایی جی‌پی‌مورگان گفته است:

بسیاری از مشتریان ما می‌گویند این یک کلاس دارایی است و می‌خواهم در آن سرمایه‌گذاری کنم و کار ما هم این است که به آنها کمک کنیم پول خود را در جایی قرار دهند که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند.

کمی بعد از اظهارنظرهای کالاهان اردوس، جی‌پی‌مورگان این امکان را در اختیار مشتریان سازمانی خود قرار داد تا در ۶ صندوق ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این صندوق‌ها که اخیراً توسط شرکت نیویورک دیجیتال (New York Digital) ایجاد شده، تنها در دسترس مشتریان خصوصی این بانک قرار دارد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044