دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

مطالعه نشان می دهد CBDC کانادا می تواند نوآوری دیجیتال را در داخل کشور ارتقا دهد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یک مطالعه منتشر شد توسط بانک مرکزی کانادا ، Banque du Canada ، به تعدادی از دلایل مطلوب اشاره کرده است که این کشور می تواند از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود یا CBDC بهره مند شود.

در این سند دو سناریو ذکر شده است که ممکن است منجر به صدور CBDC توسط بانک در تاریخ آینده شود. یکی از این موارد این است که اگر شهروندان به دلایلی که نامشخص مانده بود ، دیگر به طور گسترده از پول نقد در داخل کشور استفاده نمی کردند. مورد دیگر می تواند این باشد که اگر یک ارز دیجیتال ، دولتی یا خصوصی ، چنان گسترده پذیرفته شود که حاکمیت واحد پول فعلی کانادا را تهدید کند.

شرکت کنندگان هیچ یک از این دو سناریو را نتیجه احتمالی در آینده نزدیک نمی دانند ، اما اظهار داشتند که علاقه به تنظیم و استقرار پایدار کوین در ماه های اخیر در داخل کشور افزایش یافته است. حتی در این صورت ، این مطالعه نشان داد که ارزهای رمزپایه و پول های ثابت که به عنوان وسیله پرداخت در کانادا استفاده می شوند ، در حال حاضر “برای تعداد کمی از علاقه مندان جدید” است.

مربوط بانک کانادا شاهد هیچ مورد قوی برای دلار دیجیتال نیست – در حال حاضر

این سند تعدادی از مزایای بالقوه ذاتی تصویب CBDC را تأیید کرد. یعنی اینکه این فناوری می تواند همان سطح ایمنی پول نقد را داشته باشد در حالی که امکان استفاده در سیستم های پرداخت را برای معاملات آنلاین و انتقال از طریق همتا فراهم می کند. هنگامی که CBDC با گزینه های پرداخت مانند کارت های اعتباری یا بدهی مقایسه می شود ، لزوماً همان نوع کارمزد معاملات را برای خرده فروشان ندارد:

“CBDC می تواند یک ابزار ساده تر برای سیاست رقابت باشد زیرا یک ابزار پرداخت کم هزینه جایگزین برای مشتریان و بازرگانان فراهم می کند. این کمک می کند تا هزینه مبادله ای که توسط شبکه های مستقر دریافت می شود ، کاهش یابد. “

اینکه CBDC به طور بالقوه می تواند از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند نیز مورد توجه بود ، زیرا آنها می توانند سرعت و دقت اجرا را با خودکار کردن اقداماتی که به طور دستی انجام می شوند ، افزایش دهند. شرکت کنندگان احساس می کردند با توجه به اینکه توسعه دهندگان قرارداد هوشمند از بستر CBDC بانک مستقل خواهند بود ، قراردادهای هوشمند خطری را برای کاربران ایجاد می کند. اگر اجرای قرارداد از شرایط توافق شده ، خواه به صورت عمدی یا غیر آن پیروی نکند ، این می تواند مشکل ساز باشد. آنها توصیه کردند که قبل از تصمیم گیری در مورد اجرا ، قراردادهای هوشمند و همچنین برنامه ریزی CBDC کانادایی باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرند.

ایجاد CBDC برای کانادا می تواند مزایای زیادی داشته باشد. این مطالعه توضیح داد:

“به طور کلی ، ما استدلال می کنیم که CBDC برای اطمینان از یک اقتصاد رقابتی و پر جنب و جوش ممکن است مفید و احتمالاً ضروری باشد.”

کانادا تنها کشوری نیست که به دنبال اجرای CBDC است. هفته گذشته در حالی که صحبت كردن جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو به مجلس نمایندگان گفت که اگر دلار آمریکا دیجیتال وجود داشته باشد ، دیگر نیازی به ارزهای رمزپایه یا رمزنگاری نخواهید داشت. انتظار می رود مقاله ای با تمرکز بر مزایا و خطرات دلار دیجیتال در ماه سپتامبر منتشر شود.