دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

میلیاردر مطرح: اگر بیت کوین را نمی‌فهمید احتمالاً سنی از شما گذشته

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یک میلیاردر مشهور آمریکایی گفته است کسانی که نمی‌توانند بیت کوین را درک کنند احتمالاً مانند او پیر شده‌اند. او به کسانی که درباره آینده اقتصادی خود محتاط هستند توصیه کرده است به جای بیت کوین در طلا سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، لی کوپرمن (Lee Cooperman)، میلیاردر مشهور آمریکایی، که پیش‌تر گفته بود بیت کوین برایش قابل‌درک نیست، اخیراً گفته است کسانی که این ارز دیجیتال را نمی‌فهمند احتمالاً دیگر خیلی پیر شده‌اند. او همچنین به سرمایه‌گذاران و مقامات دولتی آمریکا هشدار داده است که در برخورد با بیت کوین جانب احتیاط را رعایت کنند.

رشد چشمگیر قیمت بیت کوین در چند سال گذشته و رسیدن ارزش بازار آن به ۱ تریلیون دلار در اوایل سال جاری، بدون شک توجه بسیاری از سرمایه‌گذارانی را که خارج از فضای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند به این حوزه جلب کرده است.

این نوع سرمایه‌گذاران به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ کسانی که مانند پال تودور جونز (Paul Tudor Jones) به شایستگی‌های بیت کوین پی می‌برند و بخشی از سرمایه خود را به آن اختصاص می‌دهند و افرادی مانند وارن بافت که از این کار خودداری می‌کنند و بیت کوین را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

لی کوپرمن، میلیاردر آمریکایی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری امگا ادوایزرز (Omega Advisors)، ظاهراً در دسته دوم قرار می‌گیرد. او چند سال پیش زمانی که قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسیده بود، گفته که این ارز دیجیتال برای او قابل فهم نیست.

کوپرمن در گفتگوی خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) موضعش را در رابطه با غیرقابل‌فهم بودن بیت کوین حفظ کرد، اما گفت که سن او می‌تواند یکی از دلایلی باشد که مانع از درک این مسئله می‌شود.

کوپرمن در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته است:

اگر بیت کوین را درک نمی‌کنید، یعنی سنی از شما گذشته است. من ۷۸ سال دارم. پیر هستم و آن را درک نمی‌کنم.

کوپرمن پذیرفته است که به اندازه کافی درمورد ارزهای دیجیتال اطلاعات ندارد، با این حال او به دولت آمریکا هشدار داده است که باید در برخورد با این حوزه احتیاط به خرج دهد.

علاوه‌ بر این، به نظر می‌رسد کوپرمن یقین دارد که مقامات آمریکا نباید الگوی السالوادور را دنبال کنند و بیت کوین را به‌عنوان یک ارز رسمی بپذیرند. او معتقد است که معرفی بیت کوین به‌عنوان جایگزینی برای دلار به نفع دولت آمریکا نخواهد بود.

کوپرمن خود را «مرد کاغذی» می‌نامد (اشاره به کاغذی بودن پول) که اقتصاد آمریکا را باور دارد. او به کسانی که نسبت به وضعیت اقتصادی خود در آینده محتاط هستند توصیه کرده است تا به‌جای بیت کوین سراغ طلا بروند، چراکه از نظر او این فلز گران‌بها «ابزار بهتری برای ذخیره ارزش خواهد بود».

شایان ذکر است که در حال حاضر ارزش دلاری طلا تقریباً به‌اندازه ۱۰ سال پیش است. از طرفی دیگر بیت کوین در یک دهه گذشته بهترین عملکرد را میان دارایی‌های مختلف داشته و بازدهی آن در این مدت ۸.۹ میلیون درصد بوده است. اگر بخواهیم تنها عملکرد یک سال اخیر این دارایی‌ها با یکدیگر مقایسه کنیم، قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ رشدی ۶۰ درصدی داشته و این در حالی است که در این مدت ارزش طلا بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044