دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نتایج یک نظرسنجی: نیمی از مردم می‌خواهند با ارزهای دیجیتال خرید کنند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بر اساس نتایج تحقیقی که به‌تازگی انجام‌شده است، حدود ۶۰ درصد مردم می‌خواهند از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت برای خریدهای روزانه خود استفاده کنند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، این نظرسنجی نشان داد که تقریباً ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان تمایل دارند از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت جهت خرید کالا و خدمات استفاده کنند. علاوه بر آن، دو‌سوم افرادی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند در نظر دارند از توکن‌ها برای انجام تراکنش‌ها استفاده کنند.

پلتفرم خدمات مالی پیمنتز دات کام (Pymnts.com) و بیت پی (BitPay)، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت با بیت کوین، یک نظرسنجی بر روی ۸,۰۰۰ مصرف‌کننده آمریکایی انجام دادند تا مشخص شود چه احساسی درباره استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان راهی برای پرداخت خریدهای روزانه دارند.

حدود ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که تمایل دارند کالا و خدمات مورد نیاز روزانه خود را با استفاده از بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال خریداری کنند. نکته جالب اینجاست که ۷۵ درصد دارندگان ارز دیجیتال، ارزها را با این هدف خریداری کرده‌اند که بتوانند از آنها در تراکنش‌های خود استفاده کنند.

در نظرسنجی مشابهی که سال گذشته انجام شد، ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که به دلیل ترس از عقب‌افتادن (FOMO) از بازار ارزهای دیجیتال خریداری کردند، در حالی که این رقم در سال جاری به ۵۳ درصد افرایش یافت. علاوه بر آن ۵۹ درصد مصرف‌کنندگانی که ارز دیجیتال نگهداری نمی‌کنند گفتند که قصد دارند آنها را خریداری کنند و در خریدهای آینده خود مورد استفاده قرار دهند.

این تحقیق توضیح می‌دهد که دلیل اصلی علاقه مردم به پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال، داشتن حریم خصوصی بیشتر و امنیت نسبت به کارت‌های اعتباری سنتی است.

نکته جالب توجه دیگر آن است که ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان موافق بودند که استفاده از ارزهای مجازی به‌عنوان یک گزینه پرداخت موجب می‌شود آنها پول بیشتری خرج کنند.

با این حال افرادی که ارز دیجیتال نگهداری نمی‌کنند باید دانش خود را درباره این گروه از دارایی‌ها بهبود بخشند. بر اساس آمارها، ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان تصدیق کردند که وارد این بازار نشده‌اند، زیرا در مورد ارزهای دیجیتال، چگونگی به‌دست آوردن آنها یا پیامدهای مالیاتی آن اطلاعات کافی ندارند.

مسترکارت نظرسنجی دیگری انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا موجب افزایش استفاده از ارز دیجیتال شده است؛ به طوری که ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان پاسخ دادند که می‌خواهند در ۱۲ ماه آینده ارزهای دیجیتال را در پرداخت‌های خود استفاده کنند. تا حدودی انتظار می‌رفت که نسل‌های جوان‌تر بیشتر پذیرای این ایده باشند:

نسل هزاره در سراسر جهان و آنهایی که در خاورمیانه و آفریقا هستند، به‌طور خاص درگیر مباحث مربوط به ارز دیجیتال شدند. بیش از نیمی از آنها (۶۷ درصد) موافق هستند که نسبت به یک سال قبل آمادگی بیشتری برای پذیرش ارز دیجیتال دارند. علاوه بر آن ۷۷ درصد نسل هزاره علاقه‌مند به یادگیری بیشتر درباره ارز دیجیتال هستند و ۷۵ درصد می‌گویند اگر ارز دیجیتال را بهتر درک کنند از آن استفاده می‌کنند.

بر اساس نتایج این تحقیق، بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال است، اما بسیاری از کاربران درباره برخی از آلت کوین‌ها نیز دانش خوبی داشتند.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044